"ေလာ်"တကာအရှိန်နဲ့ ေပျာ်စရာကထိန်
- သူရဿဝါ -
ေမာင်ဝါဝါတို့ တိုင်းြပည်က
တဆိတ်ေတာ့ ေပျာ်စရာေကာင်းသည်။ [၁၂]လရာသီ တပွဲ မဟုတ် တပွဲရှိသည်။ ဘာသာေရးပွဲ၊ ေပျာ်ပွဲရွှင်ပွဲ၊
ရိုးရာပွဲ စသည်ြဖင့်။ နဂိုက ေပျာ်တတ် သည့် လူမျိုးဆိုေတာ့ ဘာပွဲေတာ်ြဖစ်ြဖစ် ေပျာ်စရာ
ေအာ်စရာ တခုမဟုတ် တခုေတာ့ ပါလာ တတ်သည်ချည်း။ ခက်ခက်ခဲခဲ စဉ်းစားမေနနှင့်.. သြကင်္န်လို
ပွဲေတာ်မျိုး ကိုပဲြကည့်။ ေရပက် ြကသည့် ပွဲမျိုးမှာ ေရပက်ရံုနှင့် ဘယ်ေတာ့မှ မြပီး။
စင်ေတွ ေဆာက်ြက သည်။ ြမူးြမူးြကွြကွ သီချင်းေတွ ဖွင့်ြကသည်။ ဒိုးဒိုးဒွန့်ဒွန့် ကြကသည်။
ေသာက်ြကသည်။ စားြကသည်။ ေရပက် သည့် ပွဲေတာ်ေပမယ့် ေရပက်ရံုနှင့် ေပျာ်စရာ သိပ်မေကာင်း
ေတာ့ မေပျာ် ေပျာ်ေအာင် ြကံဖန် လုပ်ယူြကသည်။ အဲသလို ေပျာ်တတ် ေအာ်တတ်သည့် လူမျိုး။
အခုလည်းြကည့်။ ဘံုကထိန်
လှည့်ြကသည့် သီတင်းကျွတ်၊ တန်ေဆာင်တိုင် ကာလ ေရာက်ြပီ။ ေပျာ်ြကသည်။ အခါတိုင်းထက် တိုး၍
ေပျာ်ြကသည်။ နိုင်ငံအနှံ့ ရပ်ကွက်တိုင်းလိုလို လမ်းတိုင်းလိုလိုမှာ ပေဒသာပင်များ ထားြပီး
ယာယီ အလှူခံမဏ္ဍပ်များ ထိုးြကသည်။ ယာယီ မဏ္ဍပ် ဆိုေပမယ့် အနည်းဆံုး ေတာ့ ဘံုကထိန် မလှည့်ခင်
နှစ်ပတ်ေလာက် ကတည်းက ြကိုေဆာက်ကာ ြကိုြပီး အလှှူခံ ြကသည်။ ဒီအတိုင်း မဏ္ဍပ်ြကီးထိုးြပီး
ဒီအတိုင်း ေြခာက်ေြခာက် ကပ်ကပ် အလှှူခံရတာေတာ့ ပျင်းစရာြကီးဟု ထင်ြကပံုရ၏။ အသံချဲ့စက်ေတွ၊
ေလာ်စပီကာ ေတွ အြပိုင်အဆိုင် တပ်ကာ သီချင်းေတွ ဖွင့်ြကသည်။ အလှည့်ကျ ဖွင့်လျှင်လည်း
အနည်းငယ် ေတာ်ေသးသည်။
သို့ေသာ် ကိုယ့်လူမျိုး
ထံုးစံက တန်းစီရတာေတွ၊ အလှည့်ကျ ေစာင့်ရတာေတွ မုန်းသည်။ ဒီေတာ့ ကားပိတ်သည့် လမ်းေပါ်တွင်
ကားများ အလှည့်ကျ စီတန်း သွားရမည့်အစား မလွတ် လွတ်သည့် ေနရာမှ ဟိုေကျာ် သည်ခွ လုပ်ြကသလို
ပံုစံမျိုး အတုယူကာ မဏ္ဍပ်မှာ သီချင်း ဖွင့်တာ ကိုလည်း အြပိုင်အဆိုင်ေတွ ေကျာ်ခွ ဖွင့်ကုန်ြကသည်။
ဟိုဘက် အလှှူခံမဏ္ဍပ်က ဖွင့်သည့် သီချင်းက ကိုယ့်မဏ္ဍပ် ဖွင့်သည့် အသံကို ဖံုးသွားမှာ
စိုးသြဖင့် သူ့ထက်ငါ ကျယ်ေအာင် ဖွင့်ြက၏။ ယခင်လို ခပ်ေအးေအး ြမန်မာသံ သီချင်းေတွ သိပ်ြပီး
မဖွင့်ြကေတာ့။ ကိုယ့်ဘက်က သီချင်းက ေအးေနြပီး တဘက်က သီချင်းသံ ြမူးပါက ကိုယ့်မဏ္ဍပ်ကို
အသာရ သွားလိမ့်မည်။ သည်ေတာ့ ကိုယ်ကအရင် ဦးေအာင် ြမူးသည့်သီချင်း ကျယ်သည့်ေတးသွားကို
ဖွင့်ချလိုက်သည်။ ေအာ်.. အြပိုင်အဆိုင် ေပျာ်တတ်ြကပံု။
မဏ္ဍပ်တခုက "ေရစက်ချလို့ အမျှေဝဖို့.. အလှူခံပါဗျို့"
ဟူေသာ သီချင်းမှ မဆံုးေသး၊ တဖက် မဏ္ဍပ်မှ ထွက်လာသည့် အသံက "လူလိမ် လူညာြကီးေပါ့ကွာ.. အာရွှီးတဲ့ ကိုကို" တဲ့။ တဖက်က "ပိတုန်းေရာင်..
ေကသာ ြဖန့်လိုက်ရင်.." ဆိုေတာ့ ကျန်တဖက်က "မင်းလည်း ဘိုေက ငါလည်း ဘိုေက" တဲ့။ တဖက်က မခံနိုင်လို့ သီချင်းေြပာင်းြပီး
"အိုပန် ဂန်းနမ်း စတိုင်" ထဖွင့်
ေတာ့ ကျန်တဖက်က သူ့ထက်သာေအာင် "အူမားဂျာေလး..
အူမားဂျေလး" ထဖွင့်ေလသည်။ ဒါေတာင် ပေဒသာပင် မသီးေသး၊ ဆင်တုန်း ယင်တုန်း အလှူခံတုန်း
ရှိေသးသည်။ တကယ်တမ်း ကထိန်လှည့်ြပီ ဆိုသည့်ေန့ ေရာက်လျှင် ေတာ့ ပိုဆိုးြပီသာ မှတ်ေပေရာ့။
"အိုးေလး လှုပ်ပါေဟ့.. အိုးေလး လှုပ်ပါေဟ့" ဆိုတာလည်း ပါသည်။ "ေသးေသးေလးပဲလား.. ြကီးြကီးလား" ဆိုတာ လည်း မကျန်ခဲ့။
"ေြမနီကုန်းက ကုလားမေလးက ကျွန်ေတာ့်ကိုေြပာတယ် ကိုသားစိုးရယ်..
ေရာတိုင်း လည်း သိပ်မေမွှပါနဲ့ ေမွှလို့ဝရင် ေတာ်ပါေတာ့" ဆိုတာက မပါမြဖစ်။ "ထူးလည်းထူးတယ် ြမူးလည်းြမူးတယ် တို့ကိုြကီးေကျာ်"
ဖွင့်ြပီဆိုလျှင်ေတာ့ ဘံုကထိန်လှည့်သည့် ြကီးြကီးငယ်ငယ် ကာလသားအေပါင်း ကိုြကီးေကျာ်ကို
ဂုဏ်ြပုသည့် အေနြဖင့် ဦးေနှာက်ေသွးေြကာ မြပတ်ရံု တမယ်ေလး ေသာက်ကာ ေနပူကျဲကျဲ ကတ္တရာလမ်းေပါ်
ေကွးေနေအာင် ကြကြပီးလျှင် ဘုန်းြကီးေကျာင်း ေရာက်ေတာ့ ဘုန်းြကီး ေပးသည့် ငါးပါးသီလကို
မျက်လွှာေလးချြပီး အိေြန္ဒ ရရ လိုက်ဆိုြက ေလေတာ့သည်။ ဆိုေတာ့ကာ.. ြမန်မာ့ရိုးရာ မဟာဘံုကထိန်
ပွဲေတာ် တွင် ဘယ် ပေဒသာပင်ြဖစ်ြဖစ် တရုတ်လည်း မချန်၊ ကုလားလည်း မကျန်၊ ကိုြကီးေကျာ်လည်း
မေနရ၊ တွံေတးသိန်းတန်အစ စိုင်းစိုင်းခမ်းလိှုင်အလယ် သားစိုးအဆံုး အတံုးအရံုး လိုက်ပို့ြက
ရေလသည်။ တခါတေလ ရှကီရာေတာင် “ဝါကာဝါကာ ေအ့ေအ့..
ဆာမီနာ မီနာ ေအ့ေအ့” ြဖင့် ေလချဉ်တက်ကာ လိုက်ပို့ရေသး။
တချို့များဆိုလျှင် လှည့်လာသည့်
ပေဒသာပင် တန်ဖိုးထက် ေလာ်စပီကာေတွ၊ အသံချဲ့ စက်ေတွ ငှားရသည့် တန်ဖိုးက ပို၍ပင် များသည့်ပံုမျိုး။
ကိစ္စမရှိဘူးေလ.. ပွဲရှိမှ ေပျာ်ြကရ တာကိုး။ ေမာင်ဝါဝါ ကေတာ့ သိပ်နားမလည်။ တခါတေလ ဘံုကထိန်
လှည့်ြကတာလား၊ တနှစ်တာ အေပါက်ဆံုး သီချင်းေတွ လှည့်ေြကြငာ ြကတာလားေတာင် ဇေဝဇဝါ ြဖစ်ကာ
ေတွးရ၏။ ထိုသို့ သီချင်းများ ကျယ်ေလာင် ဆူညံစွာ မဖွင့်ဘဲ ဘံကထိန်လှည့်လျှင် တရားစွဲမည်၊
ဥပေဒ ချိုးေဖာက်ရာ ေရာက်သည်ဟု ဘယ်အစိုးရ လက်ထက်တုန်းကများ အမိန့်ထုတ် ခဲ့ေလ သလဲ ေမာင်ဝါဝါ
ေတွးသည်။ ဒါမှမဟုတ်.. ဆူညံပွက်ဆူ ေနေသာ သီချင်းများ မဖွင့်ဘဲ ဘံုကထိန် လှည့်လျှင် ငရဲြကီးမည်ဟု
ဘယ်ပညာရှိ လက်ထက်ကများ ဝါဒြဖန့် မိှုင်းတိုက် ခဲ့ေလသလဲ ေမာင်ဝါဝါ ေတွးသည်။ ဘယ်လိုနည်းနှင့်မျှ
အေြဖရှာမရ။
ေသချာတာ ကေတာ့ ဘံုကထိန်လှည့်သည့်
ကားြကီးေတွေပါ် ေလာ်စပီကာ အြကီးြကီး ေတွ အသံချဲ့စက်ေတွ တင်ြပီး ရပ်ကွက်ထဲ လှည့်လာတာကို
တင့်ကားေပါ် အေြမှာက် ြကီးများ တင်၍ ေမာင်းလာတာ ြမင်ရသည်ထက် ေမာင်ဝါဝါ ေြကာက်သည်။ သို့ေသာ်လည်း
ခုနက ေြပာသလို ကိုယ့်လူမျိုးက ေပျာ်တတ်သည့် လူမျိုးကိုး။ ဘယ်တတ်နိုင်မလဲ။ သူများ ေပျာ်ေပျာ်
မေပျာ်ေပျာ် ကိုယ်ေပျာ်ဖို့က အေရးအြကီးဆံုး မဟုတ်လား။ ေမာင်ဝါဝါ ေြကာက်တာ ေတာ့ ေြကာက်ေပမယ့်
တဖက် ကလည်း ေပျာ်ပါသည်။ ဘာလို့ဆို ဒီနှစ် ဘံုကထိန် ကာလ အတွင်း ထံုးစံအတိုင်း ရပ်ကွက်ထဲ
တသုတ်ြပီး တသုတ် တဖွဲ့ြပီးတဖွဲ့ အြပိုင်အဆိုင် လှည့်လိုက် ြကတာ ေမာင်ဝါဝါနှင့် မတည့်သည့်
အခန်းနီးချင်းေတွ အကုန်လံုး ေရာဂါတက် ကုန်ြကသည်။
ေဘးခန်းမှ ေမာင်ဝါဝါနှင့်
မတည့်ေသာ အဘိုးြကီး သတိလစ်ကာ ေဆးရံု ေရာက်သွား သည်။ ေအာက်ထပ်မှ ေမာင်ဝါဝါ အြမင်ကပ်ေသာ
မိန်းမြကီး နားစည်ကွဲ သွားသည်။ ေမာင်ဝါဝါ့ ေြကွးရှင် အေဒါ်ြကီး နှလံုးေလဟပ်ကာ မနည်း
နှာနှပ်ယူရသည်။ ကိုင်း.. မှတ်ပလားဟု ေမာင်ဝါဝါ ေတွးေနတုန်း ယခုပင် တဖွဲ့ေရာက်လာ ြကြပန်ြပီ။
ထံုးစံအတိုင်း ပေဒသာပင် ေသးေသးေလး ေဘးတွင် ေလာ်စပီကာ အြကီးြကီးေတွ ပါလာသည်။ ကိုြကီးေကျာ်ေရာ၊
ရှာကီရာေရာ၊ သားစိုးေရာ၊ တရုတ်ေရာ၊ ကုလားေရာ၊ ကိုရီးယားေရာ အကုန် ပါလာသည်။ ကိုယ်နှင့်
မတည့်သူေတွ အြဖစ်ကို ေတွးြပီး ကျိတ်၍ ဝမ်းသာ ေနေသာ ေမာင်ဝါဝါမှာ ေခါင်းေတွ မူးြပီး
နားေတွ ကိုက်ကာ မျက်လံုးအစံုလည်း ကလယ် ကလယ် ြဖစ်၍လာေလြပီ။
ဒါနှင့်ပင် ယခုစာစုကို "ေလာ်တကာအရှိန်နှင့် ေပျာ်စရာကထိန်"
ဟု ေခါင်းစဉ် အြမန် တပ်၊ ကမန်းကတမ်း အြပီးသတ်ြပီး ပုဆိုးကွင်းသိုင်း၍ အိမ်အေနာက်ဘက်
လယ်ကွင်းထဲ ဆင်းေြပးရ ေလေတာ့သည်။
၀၈ - နိုဝင်ဘာ - ၂၀၁၄
ေပါ်ြပူလာနယူးစ်ဂျာနယ်
အတွဲ [၆] ၊ အမှတ် [၄၅]
No comments:
Post a Comment