ပါရမီြဖည့်ြကသူများ
- သူရဿဝါ -
[၁]
ေမာင်ဝါဝါတို့၏ ဦးထိပ်တင်ထား
သေဗ္ဗညုတ ရှင်ေတာ်ြမတ် ဘုရားသည် လူသူ သတ္တဝါ အေပါင်းအား ကယ်တင် ေချချွတ်ရန် အတွက် ေလးအသေချင်္နှင့်
ကမ္ဘာတစ်သိန်း တိတိ ပါရမီ ြဖည့်ကျင့်ေတာ်မူ ခဲ့ရေလ၏ဟု စာေပကျမ်းဂန် တို့တွင် ဖတ်ရှု
ဖတ်သား ခဲ့ရဖူးသည် ြဖစ်ေပ၏။ ၃၁ ဘံုသား လူသူသတ္တဝါ နတ်ြဗဟ္မာ အေပါင်းတို့အား ေမတ္တာေတာ်
စွမ်းအား ြကီးမားစွာ ထားေတာ် မူနိုင်လွန်းသည့် ဘုရားရှင်အား ေလးစား ြမတ်နိုး လက်စံုမိုးသည့်
ေမာင်ဝါဝါမှာ ၎င်းပါရမီများ အထဲမှ သည်းခံြခင်း တည်းဟူေသာ ခန္တီ ပါရမီနှင့် လျစ်လျူရှုြခင်း
တည်းဟူေသာ ဥေပက္ခာ ပါရမီ တို့ကို များစွာ နှစ်ြခိုက်
သေဘာ ကျ မိေလသည်သာ ြဖစ်ေလ၏။ ၎င်းပါရမီ နှစ်မျိုးမှာ ေတာ်ရံုလူ ြဖည့်ကျင့် နုိင်ခဲသည့်
ထူးြမတ်ေသာ ပါရမီများ ြဖစ်သည်ဟု ေမာင်ဝါဝါ တစ်ထစ်ချ ယံုြကည်ထား၏။ ဥပမာ.. အလှူအတန်း
ြပုသည့် ဒါနပါရမီ ဆိုပါေတာ့။ သဒ္ဓါ တတ်အား ေငွေြကး ကေလးများ ရှိမည်ဆိုလှျင် ဒါနပါရမီ
ြဖည့်ကျင့်ရန် အေထာက်အကူ ြဖစ်နိုင်သည်။ ကိုယ့်အေပါ် ဘာလုပ်လုပ် ဘယ်လို ရက်စက် ရက်စက်
သည်းခံနိုင်ြခင်း၊ လျစ်လှျူရှု နိုင်ြခင်း စသည့် ပါရမီ တို့မှာမူ မိမိ၏ ပင်ကိုယ် စိတ်ဓါတ်
အတွင်းအား ေကာင်းပါမှ ြဖည့်ကျင့် နုိင်ရာေသာ ကိစ္စများ ြဖစ်သည်ဟု ေမာင်ဝါဝါက ထင်သည်။
ေမာင်ဝါဝါတို့၏ ရှင်ေတာ် ြမတ်ဗုဒ္ဓသည် ဒီလို လူတကာ ကျင့်နုိင်ခဲလှေသာ ပါရမီေတာ်များကို
ဘယ်လိုများ ြဖည့်ကျင့်ေတာ် မူခဲ့ပါလိမ့်၊ ဗုဒ္ဓ ြမတ်စွာ ဘုရားလို ဘယ်သူကေရာ တစိုက်မတ်မတ်
ကျင့်ြကံ နိုင်ြကမည် ြဖစ်ပါလိမ့်။
[၂]
ေမာင်ဝါဝါ ကားေပါ် တက်လာ
ခဲ့သည်။ ကိုယ်ပိုင်ကားဟု မထင်လိုက်ပါနှင့်။ ေမာင်ဝါဝါ တို့လို လက်လှုပ်မှ ပါးစပ် လှုပ်ရေသာ
[စာေရးနုိင်မှ စာမူခ ေငွစေြကးစေလး ရတာကို ေြပာတာပါ] သူများအဖို့ ကိုယ်ပိုင်ကား ဝယ်စီးရန်
ေဝးစွ။ အိမ်ရှိ ကေလး ကစားစရာ လှျပ်စစ် ကားကေလး ကိုပင် ဘက်ထရီ ဓါတ်ခဲ ထည့်နိုင်ရန် အတန်တန်
ြဖစ်ပါ၏။ ဒီေတာ့ ေမာင်ဝါဝါ တက်သွား သည်မှာ လိုင်းကားသာ ြဖစ်ေြကာင်း အသိအမှတ် ြပုပါေလ။
ကားက အနည်းငယ် ကျပ်သည်။ တစ်ကိုယ်စာ ကိုင်စရာ တန်းနှင့် ေြခချစရာ ေနရာလွတ် တစ်ခုေတာ့
ခပ်လွယ်လွယ် ရပါသည်။ တစ်ခုခု လုပ်စရာ မရှိလှျင် မေနတတ်ေသာ ေမာင်ဝါဝါမှာ ဘတ်စ်ကားေပါ်
ေရာက်သည်တွင် တြခားလုပ်စရာ ဘာမှမရှိပါ။ ဒီေတာ့ စိတ်ကို အလုပ် ေပးသည့် အေနနှင့် ဟိုဟိုဒီဒီ
ေလှျာက်ေတွး ေနလိုက်သည်။ အေတွးစ ြပတ်လို့ ပတ်ဝန်းကျင် ြကည့်လိုက်ေတာ့ မှတ်တိုင် တစ်ခုမှာ
ကားက ရပ်ေနသည်။ ေအာ်.. ဒီအနီးအနား မှတ်တိုင်ေတွ ေတာ်ေတာ်ကို ပံုစံချင်း ဆင်တူပါလား။
ကားေအာက် မှာ ေရခဲေရ ေရာင်းေနသည့် ေကာင်မေလး ကလည်း ဟိုဖက် မှတ်တိုင်မှာ ေရခဲေရ ေရာင်းသည့်
ေကာင်မေလးနှင့် ညီအမ များလား.. ရုပ်ချင်း ေတာ်ေတာ်ကို ဆင်။ ဟယ်.. ဆင်တာမှ မဟုတ်တာ။
သူမှသူပဲ။ ဘယ်လို ြဖစ်လို့ ဟိုမှတ်တိုင်နှင့် ဒီ မှတ်တိုင် ကူးြပီး ေရခဲေရေရာင်း ေနပါလိမ့်။
အလို.. သူကလည်း ေနရာေြပာင်း ေရာင်းတာ မဟုတ်။ ကားကိုက ေမာင်ဝါဝါ တက်လာသည့် မှတ်တိုင်ကေန
မထွက်ေသးတာ။ ြကားထဲမှာ အချိန်က ငါးမိနစ်ေလာက် ြကာသွားြပီ။
ေဘးနားမှ ခရီးသည် များကို
မျက်လံုးေဝ့၍ ြကည့်လိုက်သည်။ ေအာင်မယ်.. အားလံုးက ေအးေအး ေဆးေဆးပဲ။ ကိုယ့်အိမ် ကိုယ့်ယာ
ေရာက်ေနသည့် အတုိင်း။ ေမာင်ဝါဝါ စိတ်မရှည် ေတာ့။ ြကံုး၍ ေအာ်လိုက်သည်။
“ေဟ့.. ကားက ရပ်ေနတာ ဒီေလာက်ြကာြပီ၊ ဘယ်အချိန်မှ ထွက်မှာလဲဟ”
ေမာင်ဝါဝါ၏ ဟိန်း၍ ထွက်လာေသာ
ေညာင်နာနာ အသံကို ြကားသည်တွင် ေရှ့ေခါင်း ခန်းမှ ကားဒရိုင်ဘာက ေနာက်ြကည့်မှန် ထဲမှတဆင့်
ေမာင်ဝါဝါကို တစ်ချက် လှမ်းြကည့်သည်။ ြပီး.. ချက်ချင်း မျက်နှာလွှဲ သွားသည်။ သူ ဘာမှ
မြကားလိုက်သည့် အတိုင်း။ ကားေအာက်မှာ လူေခါ် ေနေသာ စပယ်ယာလည်း အေပါ်ကို တစ်ချက် လှမ်းြကည့်သည်။
ဘယ်သူ ေအာ်လို့ ေအာ်မှန်းေတာင် သိပံုမရ။ အသံြကားသြဖင့် လှည့်ြကည့်ြခင်းသာ ြဖစ်သည်။
ြပီးေတာ့.. ဒီလို အသံမျိုး ရိုးေနြပီ ဟူေသာ ပံုစံြဖင့် မဲ့တဲ့တဲ့ တစ်ချက် ြပံုးကာ ဟိုေရာက်မယ်
ဒီေရာက်မယ် ေအာ်ဟစ်ကာ သူ့အလုပ်သူ ဆက်လုပ်ေနသည်။ ေမာင်ဝါဝါ ေြကာင်သွား၏။ ဒါနဲ့ ကိုယ့်အနားက
ခရီးသည် ေတွကို ြပန်ြကည့်သည်။ တချို့က ေမာင်ဝါဝါကို မျက်လံုးြကီးေတွ ြပူးေနေအာင် စူးစမ်းြကည့်သည်၊
တချို့က ေမာင်ဝါဝါကို အထူးအဆန်း သတ္တဝါလို လည်ြပန် ြကည့်၏။ ထိုင်ခံု ရထားေသာ အချို့
ခရီးသည် များကေတာ့ အိပ်ငိုက်ေတာင် မပျက်။ ေအာ်.. စပယ်ယာများ၊ ဒရိုင်ဘာများ ကိုယ့်ကို
လျစ်လှျူရှု ထားြကပါလား။ ကားေပါ်ရှိ ခရီးသည်များ ကားမထွက် ြခင်းကို အေတာ်ပင် သည်းခံနုိင်
ြကပါလား။
ေနာက်က လမ်းေြကာင်းတူ ကားတစ်စီး
မှတ်တိုင်ဖက် ေကွ့လာတာ ေတွ့ေတာ့ ေမာင်ဝါဝါ စီးနင်းလာေသာ [စီးနင်း လာေသာ လို့သာ ေြပာရသည်၊
ကားကြဖင့် အခုထိ မထွက်ေသး] လိုင်းကားမှ စပယ်ယာသည် ဒရိုင်ဘာကို အချက်ြပ ေလေသာ အခါတွင်မှ
ေမာင်ဝါဝါ တို့၏ ကားြကီးသည် မှတ်တိုင်မှ ေဆာင့်ေဆာင့် ေအာင့်ေအာင့်ြဖင့် ထွက်ေလ၏။ ဒရိုင်ဘာ
ကလည်း ခုနက စိမ်ေြပနေြပ ရပ်ထားတာ သူမဟုတ်သည့် အတိုင်း နုိင်ငံြခားမှ ေဖာ်ြမူလာဝမ်း
ကားေမာင်း ြပိုင်ပွဲ အတွင်း ဝင်ြပိုင် ေနသလို နှုန်းမျိုးသံုး၍ ေြမွလိမ်ေြမွေကာက် ေတာက်ေလှျာက်
ေမာင်းေလ၏။ မီးပွိုင့် ေတွ့သည်တွင် ေဆာင့်၍ ရပ်၏။ ေမာင်ဝါဝါ မေနနုိင်ြပန်.. ထပ်၍ ေအာ်မိြပန်၏။
“ေဟ့.. ဘယ်လို ေမာင်းေနတာလဲ၊ ဒီမှာ အိတ်တစ်ဖက်၊ ချိုင့်တစ်ဖက်နဲ့
တန်းကို လက်တစ်ဖက်တည်း ကိုင်ထား ရတာ.. ဒီလို လုပ်ေနေတာ့ အကုန် ဒုက္ခေရာက် ကုန်မှာေပါ့..
ဒါေလးေတာင် နားမလည် ဘူးလား”
ကိုယ့်ပါးစပ်သာ ကိုယ်ြပန်
အားနာမိပါသည်။ ခုနက အတိုင်းပင်.. ခရီးသည် များလည်း ေမာင်ဝါဝါကို တစ်ချက်မှျ ေစာင်းငဲ့
ြကည့်ြကရံုမှလွဲ၍ တုတ်တုတ်မှျ မလှုပ်၊ စပယ်ယာ ကလည်း သူ့အိတ်ထဲ အေြကွများ ထိုးထည့် မပျက်၊
ဒရိုင်ဘာ ကလည်း အဖက်မလုပ်။ ေအာ်.. ေမာင်ဝါဝါပင် လျစ်လှျူရှု ခံရြပန်ေလြပီ။ ခရီးသွား
လုပ်သား ြပည်သူ အေပါင်း သည်းခံ နိုင်စွမ်း ြကီးမားြက ေလစွ။ ေမာင်ဝါဝါသာ တစ်ေယာက်တည်း
မျက်နှာြကီး စူလိုက်၊ ေအာ်လိုက် ဟစ်လိုက်နှင့် အရူးြကီးလို ြဖစ်ေနသည်။ စပယ်ယာက ကားအတွင်း
ဝင်၍ “ဟုိလူြကီး ဟိုအေပါက်မှာ မပိတ်နဲ့ေလ၊ ဒီအေဒါ်ြကီး
ဒီအထဲကိုဝင်” စသည် ြဖင့် ေအာ်ဟစ် ေငါက်ငမ်း ြပန်ေတာ့လည်း ခရီးသည်တကာ အေပါင်းအပါ
တို့မှာ စာသင်ခန်းထဲ မုန့်ခိုးစားမိသည့် ေကျာင်းသား ေလးေတွလို မျက်နှာငယ် ေလးေတွနှင့်
ေခါင်းငံု့ြငိမ်သက် ေနြကြပန်သည်။ အေတွ့ အြကံု ရင့်ကျက် သွားြပီ ြဖစ်ေသာ ေမာင်ဝါဝါလည်း
အလိုက်တသိ ြငိမ်၍ပင် ေနလိုက်သည်။
[၃]
ကားေပါ်က ဆင်းလာေတာ့ ေမာင်ဝါဝါ
ေတွးမိသည်။ ေအာ်.. တို့ြမန်မာများ သည်းခံ နုိင်စွမ်း ြကီးမားလှ ပါတကား။ ဗုဒ္ဓ ြမတ်စွာ
ဘုရားပင် ခက်ခက်ခဲခဲ ြဖည့်ကျင့်ေတာ် မူခဲ့သည့် ခန္တီ ပါရမီကို ခရီးသည်များ ရွပ်ရွပ်ချွံချွံ
လိုက်လံ ကျင့်ြကံ ေနြကပါေပသည်။ ထိုနည်းတူ စပယ်ယာ၊ ဒရိုင်ဘာ တို့သည်လည်း ဥေပက္ခာ ပါရမီကို
သူတို့ တတ်စွမ်းသေလာက် ကျင့်ေနြက သလို ပါပဲလား။ သူတို့ သူတို့ေတွ [မမှန်းေကာင်း မှန်းေကာင်း]
ဘုရားြဖစ်ရန် စိတ်ရည်သန်၍ လွန်ခဲ့ေသာ ဘဝ အဆက် များစွာက ဘုရားဆုများ ပန်ခဲ့ြကြပီး ယခု
ပါရမီြဖည့်ရန် ြကိုးပမ်း ေနြကတာ များလား။ ေမာင်ဝါဝါ မှာသာ ေဒါသမီး ေမာဟမီးများ ေလာင်ြမိုက်၍
အေမှာင် တိုက်ထဲ ေရာက်ေနချိန်၊ သူတို့မှာေတာ့ ကိုယ်စီ မျက်နှာေသ ေလးများြဖင့် ြငိမ်းချမ်း
ေနြကပံု ရသည်။ ေမာင်ဝါဝါ အားကျ ြဖစ်ချင်ေသာ ပါရမီနှစ်ပါး ြဖစ်သည့် ခန္တီပါရမီနှင့်
ဥေပက္ခာ ပါရမီတို့ကို ေမာင်ဝါဝါ အားကျ ေလာက်ေအာင် လိုင်းကား ေပါ်မှာပင် ကျင့်ြကံ အားထုတ်
ေနနိုင်ြကေသာ စိတ်ဓါတ်ရင့်သန် ဘုရားဆုပန်ရန် ြကိုးစား ေနြကဟန် ရှိေသာ ၎င်းတို့အား အံ့ဩေလးစားြခင်း
အြပင်း အထန် ြဖစ်ကာ ေမာင်ဝါဝါ တစ်ေယာက် ဝမ်းေြမာက် ဝမ်းသာ သာဓုေခါ်ရမည်လား မခွဲြခား
တတ်ေအာင်ပင် ရှိေနေလပါေပေတာ့သည်။
၂၄ - ေမ - ၂၀၁၂
Net Guide Journal
Volume [2], Issue [37]
No comments:
Post a Comment