Tuesday, October 14, 2014

လက်စွဲေတာ်ြကီးများနှင့် သူတို့ေြပာသည့် သူတို့ဘဝစုတ်ချက်များ | ဦးမိုးဒီ [အပိုင်း - ၃]


လက်စွဲေတာ်ြကီးများနှင့် သူတို့ေြပာသည့် သူတို့ဘဝစုတ်ချက်များ
ဦးမိုးဒီ [အပိုင်း - ၃]
- သူရဿ၀ါ -

[ယခင်လမှအဆက်]

ထွက်ြပီးေတာ့ ေအာင်ေကျာ်စိုးရယ် ချမ်းကိုရယ် မင်းသားနှစ်ေယာက်၊ မိုးဒီ-ေမာ့စ်နဲ့ ဇာတ် ေထာင်တယ်.. ကွျန်ေတာ့်သဘင် ဆိုြပီး။ မဆိုးပါဘူး.. အဲဒီနှစ်ကလည်း၊ ဇာတ်ကေလးက ကရ ပါတယ်။ ကရင်း ကရင်းနဲ့ အဲဒီမှာ မဂင်္လာဦးညတို့၊ အစိရှည်တို့ ကတယ်.. တို့ေတွ။ အဲဒီမှာ မဂင်္လာဦးည ဆိုတာ.. ဒီ ဇာတ်ထုပ်က ကိုေရွှဗျိုင်းတို့ ကိုေပါက်ေကျာ်တို့ ငယ်ငယ် ကတည်းက ကလာတဲ့ ဇာတ်ထုပ်ကွ.. အဲဒီတုန်းက နာမည် မြကီးခဲ့ဘူး။ တို့နဲ့ကျမှ နာမည် တအားြကီး သွားတာ။ ကိုေရွှဗျိုင်းက သူစီးေပးတာ ဒီဇာတ်ထုပ်ကို.. “မင်းတို့ ညီအစ်ကို နှစ်ေယာက် ကကွ.. ေကာင်းတယ်” ဆိုြပီးေတာ့.. တို့ကလည်း ေလးေလးပင်ပင် ြကိုးြကိုးစားစား လုပ်ခဲ့တာကိုးကွ။ အဲဒါ တချို့ လူရွှင်ေတာ်ေတွက လုပ်ြကည့်တယ်.. မရဘူး။ သူတို့ လုပ်တာေတွက ပံုမကျဘူး။ ရယ်ေြပာလို့ မရဘူး.. အဲဒီ ြပက်လံုးက။ ရယ်ေြပာလို့ မရသလို ြပက်လံုး ြပက်တဲ့ အေနနဲ့ ြပက်လို့ မရဘူး။ သူက မသိလို့ လာေမးတဲ့ တကယ့် လူနံု လူအြကီးေပါ့။ ဟိုကလည်း ဟိုမှာ.. သူ့မိန်းမ မဂင်္လာဦးည ဆိုေတာ့ ဆန္ဒက တအား ဟိုဖက်မှာ။ အဲဒါ ဘဘက ဝင်လာြပီးတာ့

ဒီ - ငေမာ့စ်ေရ.. အချိန်မေတာ်ြကီး အားေတာ့ အားနာပါတယ်ကွာ..
ေမာ့စ် - ဟာ.. ဒုက္ခပဲ၊ ဘာလာ လုပ်ြပန်တာလဲ မသိဘူး၊ လုပ်ြကပါဦး.. ဒီအချိန်ြကီးကို၊ ကဲ.. ဘာလဲဗျာ ဘာလဲဗျာ ေြပာ၊ ကိုမိုးဒီ.. ဘာလဲ
ဒီ - ေအာ်.. မင့် အသံေလးလည်း ြကားေနလို့၊ မအိပ်ေသးဘူး ထင်လို့.. ငါလည်း ေခါင်းထဲမှာ ေထွးေနတာ၊ ရှင်းလို့ကို မရဘူး
ေမာ့စ် - ကဲ.. ဘာလဲဗျာ ဘာလဲဗျာ၊ ေြပာ
ဒီ - တြခား မဟုတ်ပါဘူး.. မင်းက ဇာတ်ဆရာ ဆိုေတာ့ ဗဟုသုတေလး ရှိလို့ပါ
ေမာ့စ် - ေအာ်.. ဝိုင်းလိုက်တာ၊ ေြပာစရာရှိ ေြပာစမ်းပါ
ဒီ - ဟို.. ဇာတ်ြကီး ကိုးဘွဲ့ထဲက..
ေမာ့စ် - ဆယ်ဘွဲ့.. ဆယ်ဘွဲ့
ဒီ - ေအးဟ.. တဘွဲ့က ဘယ်ြပုတ် ကျန်ခဲ့လဲ မသိဘူး၊ အဲဒီ ဇာတ်ြကီး ဆယ်ဘွဲ့ ထဲကကွာ၊ သုဝဏ္ဏက ငရှမ်းအေြကာင်း မင်း.. သိလား
ေမာ့စ် - သုဝဏ္ဏက ငရှမ်းေတာ့ မသိဘူး.. သကင်္န်းကွျန်းက ဆိုက်ကားနင်းတဲ့ လှေအး.. သိတယ်
ဒီလိုစတာ.. သူက စိတ်တို ေနတာကိုး။

ေမာ့စ် - သုဝဏ္ဏသှျံပါဗျာ.. ဘယ့်နှယ် သုဝဏ္ဏက ငရှမ်းတုန်း
ဒီ - ေအးကွာ.. ငါ့စာအုပ်ထဲ ဘယ်သူ ေရးသွားမှန်း မသိဘူး၊ ငါက သုဝဏ္ဏက ငရှမ်းပဲ မှတ်ထားတာ၊ ဒါနဲ့.. သူ့အေဖနဲ့ အေမက တကူကူးနဲ့ ပါကူးဆို
ကိုယ်က မသိဘူး။ အဲဒီလို မသိတဲ့ မျက်နှာြကီးနဲ့ ေမးေတာ့..

ေမာ့စ် - အာ.. ဒုကူလနဲ့ ပါရိကာဗျ.. ဒုကူလနဲ့ ပါရိကာ
ဒီ - ေအာ်.. ဒုကူလနဲ့ ပါရိကာလား၊ သူတို့က.. ြမို့ေပါ် မေနဘဲ ဘာလို့ ေတာထဲ သွားေနတာလဲ
ေမာစ့် - လူေစာ်နံလို့ဗျာ.. လူေစာ်နံလို့၊ သူေတာ်ေကာင်းေတွ၊ ြမို့ေပါ်မှာ ေနေတာ့ လူေတွရဲ့ အနံ့ကို မခံနိုင်ဘူး.. ဒါေြကာင့် ေတာထဲ သွားေနတာ၊ အဲဒါ ဘာြဖစ်လဲ.. ြပီးရင် ြပန်ပါေတာ့ဗျာ
သူက ဟိုမှာ.. အထဲကို ဝင်ချင်ေနြပီေပါ့.. အဲဒီလို ပရိသတ် အြမင်ကေတာ့။ မဂင်္လာဦး ညကိုးကွ.. ကိုယ်က ဒီမှာ ဒီဟာေတွကို လာေမးေနေတာ့ စိတ်က တိုြပီေလ။

ဒီ - ေအးဗျာ.. ကွျန်ေတာ် သိချင်လို့ပါ ေနပါဦး၊ ဒါနဲ့ ေတာထဲ သွားေနေတာ့.. ဘာြဖစ်လို့ မျက်စိကန်း သွားတာလဲ
ေမာ့စ် - ေအာ်.. ရှည်လိုက်တာ၊ ဟိုမှာက သစ်သီးသစ်ဥ ရှာစားရတာ၊ ဘာမှ ဆွမ်းေလာင်းမယ့်သူ ရှိတာ မဟုတ်ဘူး၊ ရေသ့ဝတ် ေတွနဲ့ သူတို့ သစ်သီး ခူးြပီးေတာ့ အြပန်မှာ မိုးရွာေတာ့ ေတာင်ပို့ေပါ်မှာ ထိုင်ြပီး နှစ်ေယာက်.. အဲဒီမှာ မိုးက ေခါင်းေပါ် ရွာကျြပီး သကင်္န်းက ေနြပီးေတာ့ စီးကျြပီးေတာ့ ေအာက်က ေြမွတွင်းရှိတယ်၊ ေြမွတွင်းထဲကို ေရေတွက ကျေတာ့ ေြမွက စိတ်ဆိုးြပီး ေအာက်ကေန.. မှုတ်ထည့်လိုက်တာ၊ အဲဒါ မျက်လံုး ကန်းသွားတာပဲ၊ ကဲ.. သိြပီလား၊ ဒါပဲ မဟုတ်လား..
ဒီ - အဲဒါ.. မရှင်းတာ.. ကွ
ေမာ့စ် - ေအာ်.. ဘာမရှင်း ြပန်တာလဲ မသိပါဘူးဗျာ
ဒီ - ေြမွက ေအာက်က မှုတ်တာ
ေမာ့စ် - ေအးေလ.. ေအာက်က မှုတ်တာ
ဒီ - ကန်းချင်း ကန်းရင် -င်ကန်းရ မှာေပါ့၊ မျက်စိက ဘာြဖစ်လို့ ေကျာ်ကန်း ရတာတုန်း
ေမာ့စ် - မျက်စိ ကန်းပါတယ် ဆိုမှ.. -င်ကန်းတယ် လာလုပ်ေနတယ်၊ -င်ကန်းတာေတာ့ ခင်ဗျား အေဒါ်ပဲ
ဒီ - ဟ.. ငါ့အေဒါ်က ဘာြဖစ်လို့တုန်း
ေမာ့စ် - နင့်အေဒါ်က သီလရှင် ဝတ်သွားြပီေလ၊ -င်ကန်းသွားြပီ
ဒီ - စိတ်မတိုပါနဲ့ကွာ.. ငါက မသိလို့ ေမးတာကို၊ ေနပါဦး.. သူတို့ နှစ်ေယာက်က အိပ်ရင် အလယ်ေခါင်မှာ ပုတီးပန်းကုန်း ြခားအိပ်တယ်ဆို..
ေမာ့စ် - ဟုတ်တယ် သူေတာ်ေကာင်းေတွ၊ ေတာထဲမှာ ပန်းပုတီးကုန်း ြခားြပီး အိပ်တယ်၊ ကဲ.. သွားဗျာ ြပန်
ဒီ - အဲဒီဟာကို.. စဉ်းစားစရာ၊ ပုတီးပန်းကုန်း ြခားအိပ်တယ်လည်း ေြပာေသးတယ်.. သုဝဏ္ဏသှျံကို ဘာလို့ ေမွးလဲ
ေမာ့စ် - ေတာက်.. ဒီလူေတာ့ ခက်ေနပါြပီ၊ သုဝဏ္ဏသှျံကို ေမွးတာက သိြကားမင်းက မေနပိုင်လို့ အလုပ်အေကွျး ြပုဖို့ဆိုြပီး ပါရိကာရဲ့ ချက်ေတာ်ကို လက်ေတာ်နဲ့ ရစ်ြပီး အေလာင်းေတာ်ကို သေန္ဓေပးတာ.. အဲဒါေြကာင့် သုဝဏ္ဏသှျံကို ေမွးတာ၊ ကဲ.. သိြပီမှတ်လား ဒါပဲမဟုတ်လား
ဒီ - ပါရိကာရဲ့ ချက်ေတာ်ကို လက်ေတာ်နဲ့ ရစ်ေတာ့.. ပါရိကာက ယားတယ်လို့ မေြပာဘူးလား
ေမာ့စ် - မသိဘူးဗျာ.. ခင်ဗျားဟာ ခင်ဗျား သွားေမး
ဒီ - မဟုတ်ဘူးကွ.. ငါက ချက်ကို အထိ မခံနိုင်တာ၊ ငါက ယားတတ်တယ်ဟ
ေမာ့စ် - ခင်ဗျား ယားတိုင်း သူများ ယားမလား၊ ကဲ.. သွားပါေတာ့ဗျာ
ဒီ - မဟုတ်ဘူး.. သိချင်တာေလး ေမးချင်ေသးလို့ပါ.. ေနပါဦး၊ သုဝဏ္ဏသှျံက သမင်ေပါင်း ငါးရာနဲ့ ေရသွား ခပ်တယ်.. အလုပ်အေကွျး ြပုတာ၊ ဒါက ထားပါေတာ့.. သမင်ေပါင်း ငါးရာနဲ့ေတာင် ေရခပ်ေတာ့ ေရေတွက အများြကီးဟ၊ အဲ့ဒီေလာက် အများြကီး ဘာလုပ်ဖို့တုန်း
ေမာ့စ် - ေသာက်ဖို့ ေဆးဖို့ေပါ့ဗျာ
ဒီ - ဟင်.. သူ့အေဖက မသံုးရဘူးလား.. ဒီေရက
ေမာ့စ် - ဟိတ်လူ.. ခင်ဗျား ဘာေတွ ေြပာေနတာတုန်း
ဒီ - ဒီေလာက် ေရေတွ အများြကီးကို..
ေမာ့စ် - ေသာက်ဖို့.. ေဆးဖို့
ဒီ - ေအာ်.. ေသာက်ဖို့ ေဆးဖို့က ဒီေလာက်ေတာင် များတယ်.. ေရက၊ သူအေဖက ေရေလး နည်းနည်းပါးပါးမှ ယူမသံုး ရေတာ့ဘူးလား
ေမာ့စ် - ေဟ့လူ.. ခင်ဗျား ဘာေတွ ေြပာေနတာလဲလို့
ဒီ - ဟင်.. ခင်ဗျားပဲ ေသာက်ဖို့.. ေဆး..
ေမာ့စ် - ေဟာဒီလို ေသာက်ဖို့.. ေဟာဒီလို ေဆးဖို့.. [လက်ဟန် ေြခဟန်ြဖင့်] ေသာက်ဖို့ ေဆးဖို့
ဒီ - ေအာ်.. မင်းကလည်း စိတ်တို လိုက်တာကွာ၊ မသိဘူးေလကွာ.. မင်းစကားက စကားလံုး မကွဲဘူးေလ.. မင်းကလဲ
သူက ေဒါသြဖစ်ြပီး ေြပာေနတာပဲ။ ပရိသတ်က အဲဒါကို ေအာက်ကေန ေဝါ.. ဆို ြဖစ်ေနြပီ။ ဒီက တကယ် မသိလို့ ေမးတဲ့ ငတံုးြကီးက အဲဒီလို ေမးေနရတာ။

ဒီ - အဲဒါကို.. ဟို.. ဘယ်သူ၊ ဘိလိယက်ခံုေနာ်
ေမာ့စ် - ပီဠိယက္ခ.. ပီဠိယက္ခ
ဒီ - ေအး.. ေအး၊ ပါဌ်ဆင့် မဖတ်တတ်လို့၊ သူက ြမားနဲ့ ပစ်တာေနာ်၊ ြမားနဲ့ ပစ်တာ သုဝဏ္ဏသှျံ.. ေသေရာလား
ေမာ့စ် - မေသဘူး.. ပွဲချင်းြပီးတယ်ဗျာ.. ကဲ၊ သွားေတာ့
ဒီ - မင်းကလည်း မေငါ့ပါနဲ့.. စိတ်မဆိုး ပါနဲ့ဟာ.. ငါက မသိလို့ ေမးတာ၊ ြမားဆိုတာ ေရှးစစ်လက်နက် ပစ္စည်း ေလးကွ.. ဝါးတံေလး၊ ဒီဝါးတံနဲ့ ပစ်တာနဲ့ ေသရေအာင် ဒဏ်ရာက ဘယ်ေလာက် ြကီးကျယ် ေနလို့လဲ
ဆိုေတာ့ ဟိုေကာင်က စိတ်မထိန်း နိုင်ေတာ့ဘူး။ “အားလံုး ကန်ေတာ့ပါရဲ့ဗျာ၊ မင်းအေမ.. ေလာက်ရှိတယ်.. ကဲ” ဆိုြပီး လက်ြကီးကို ကွင်းြပီး ဒီလိုြကီးကို ြပတာ။ အဲဒါ အြဖုတ်ပဲ.. ပရိသတ်လည်း ေဝါခနဲ ရယ်တာပဲ။ ကိုယ်ကလည်း လန့်ြပီး ထေြပး တာေပါ့ကွာ။ “ကဲ လာဦးမလား.. ဒဏ်ရာ ြကည့်ချင် ေသးလား” ဆိုြပီး ေြပာလိုက်ေတာ့ ေအာက်မှာ ပရိသတ်က ရယ်တာ။

“ေအး.. ေအး၊ မင်းဟာမင်း အိပ်ေတာ့” ဆိုြပီး ပို့ေပးခဲ့တာ။ ကိုယ်က ထွက်သွားြပီ။ အဲဒီမှာ သူက “အေရးထဲဗျာ.. ဘယ်လိုလူနဲ့ လာေတွ့ေနမှန်း မသိပါဘူး” ဆိုြပီး ြပန်လည်း ဝင်မယ်လုပ်ေရာ ေနာက်က တေယာက်က “ကိုေမာ့စ်ေရ.. ကွျန်ေတာ် ေဆွမျိုး မစပ်တတ်လို့” ဆိုြပီး ေဆွမျိုးစပ် ဝင်ေတာ့ တာကိုးကွ။ အဲဒီေတာ့ စိတ်မရှည် ြဖစ်ြပီး ထပ်ေဒါသ ြဖစ်ေရာ။ အဲဒီ ဥစ္စာကို နှစ်ေယာက်က ရယ်လို့ကို မရတာ၊ ရယ်ြပီးေတာ့ ေြပာလို့မရဘူး.. ေပါ့သွားမှာ။ ရန်ြဖစ် ေနတာေလ.. ဒီမှာက။ မသိလို့ ေမးတာကို ေြပာတဲ့ သူကလည်း ေဒါသြဖစ်ြပီး စိတ်တိုြပီးေတာ့.. ဘာေြကာင့် ေဒါသ ြဖစ်တယ် ဆိုတာလည်း ပရိသတ် သိြပီးသားေလ။ ေနာက်မှာ ေကာင်မေလး က ြခင်ေထာင်ထဲမှာ ေစာင့်ေနြပီ၊ သူကလည်း ဝင်ချင်ေနြပီ.. ဒါမဂင်္လာဦးည ေပါ့ကွာ။ အဲဒီမှာ ဒီဟာြကီးက ေလးေလးပင်ပင် ြကီးနဲ့ ဘာြကီး လာေြပာေနမှန်း မသိဘူး.. သူက အဲဒီမှာ ေနာက်ဆံတင်း ြပီးေတာ့ ဒီကို အခဲမေကျ ြဖစ်ေနတာကိုး။ ကိုယ်ကလည်း သိမှမသိတာ.. ေသချာ စဉ်းစားြပီး ဒါဟုတ်မှ ဟုတ်ရဲ့လား ဆိုတဲ့ ပံုစံမျိုးြကီးနဲ့ လူနံုြကီး ေမးသလို ေမးတာပါပဲ။ သူနဲ့ ကိုယ်နဲ့က ဟပ်ြပီးေတာ့.. အဲဒီလို သွားတာ။ သွားေတာ့.. ဒီအလံုးက သူများလုပ်လို့ မကျဘူး ြဖစ်ေနတယ်၊ တင်.. ေနတယ်၊ ြကည့်ရတာ အားမရဘူးေပါ့ကွာ။ တဖက် ေကာင်းြပီး တဖက် မေကာင်းရင်လည်း သွားတာပဲ.. အဲဒါ ေရှာတာပဲ။ အဲဒါကို တချို့က မယူတတ်ေတာ့ လွဲေနတာ။

အဲဒါေတွ မဂင်္လာဦးညတို့ ဘာတို့ ကေတာ့ ေအာင်ြမင်တယ်.. ဒါေပမဲ့၊ အဲဒီမှာ တို့ေတွက အဲဒီအချိန်မှာ [၁၉၈၄] ခုမှာ ပဲခူး ဘုရားပွဲ ကေတာ့ ဘုရားပွဲမှာ ရုပ်ရှင်မင်းသား ကိုသန်းေအာင်က.. သန်းေအာင် ဆိုတာ ပဲခူးသန်းေအာင်ကို ေြပာတာ၊ လူရွှင်ေတာ် ထက်ထက်ရဲ့ ေယာက္ခမေပါ့။ သူက အဲဒီတုန်းက ေတာ်ေတာ် ချမ်းသာေတာ့ ဗီဒီယို ကင်မရာ ဝယ်လာတာ၊ လူတိုင်း မကိုင်နိုင် ေသးဘူးေလ။ ဒီလိုလည်း ေဈးကွက်ေတွ မရှိေသးပါဘူး။ အဲဒီ အချိန်မှာ သူက ဇာတ်ခံု ေအာက်ကေန ရိုက်ထားတာ။ သူက အမှတ်တရ သိမ်းထားချင် လို့ပါ ရိုက်တာ။ အစိရှည်ရဲ့ အရှုပ်ေတာ်ပံုရယ်၊ မဂင်္လာဦးည ရယ်ကို ရိုက်တယ်။ ရိုက်ြပီးေတာ့ သူ့အိမ်မှာ သိမ်းထားမယ် ဆိုေတာ့.. ယူသွားေပါ့။ အဲဒါကို သူ့သမီးက သူ့ေကျာင်းဆရာ ေမွးေန့မှာ ြပေတာ့ တေယာက်က ြကည့်ြပီး ရယ်ရလို့ဆို ညတွင်းချင်း ကူးယူ ထားလိုက်တာ။

ယူသွားြပီ ဆိုြပီးေတာ့ အဲဒီ မဂင်္လာဦး ညြကီးက တခါတည်း ပျံ့ြပီးေတာ့.. မသိဘူး တို့လည်း။ အဲဒါ နာမည်ြကီးတယ် ဆိုြပီးေတာ့ သေဘာေတွ ကျြပီးေတာ့ ပိုင်ရှင်ေတွက ေနာက်က လိုက်လာြပီး။ ဒါရိုက်တာေတွနဲ့ တို့ကတဲ့ ေနရာေတွမှာ.. မေကွးမှာ ပွဲလာရိုက်.. ကားလာ ရိုက်တယ်၊ ြပည်မှာ လာရိုက်တယ်။ အဲဒီလို.. “ဒါလားကွအချစ်” တို့၊ “ဘီအမ်အိတ်စ် ချစ်သူ” တို့ ဘာတို့ေပါ့ကွာ။ အဲဒီလို ဟာေလးေတွ ရိုက်ြပီးေတာ့ တို့ေတွ ဇာတ်ကား ြဖန့်ြဖူးမယ် လုပ်တယ်ကွာ။ တို့ေတွ ြပင်ဆင် ေနြပီ။ ရန်ကုန် ေရာက်ေရာက်ချင်း ဟာသရိုက်တဲ့ လူငယ် အဖွဲ့က တခါ.. ရိုက်ေရာ။ သူတို့က အရင်ဦးေအာင် ဆင်ဆာ တင်လိုက်ေတာ့ ြပဿနာက သွားတက်ေရာ။ ဘာသွား တက်လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီမှာ ဆင်ဆာမဲ့ေခွ အြဖစ်နဲ့ “မဂင်္လာဦးည၊ အစိရှည်ရဲ့ အရှုပ်ေတာ်ပံု” ဆိုြပီးေတာ့ ရိုက်ထားတယ်။ အဲဒီ လူနှစ်ေယာက်ကို ေခါ်ေပးပါ ဆိုြပီးေတာ့ ဗိုလ်မှူး ေမာင်ေမာင်လတ်၊ “အဲဒီ လူနှစ်ေယာက်ကို ေခါ်ေပးပါ.. ေခါ်မေပးရင် မင်းတို့ ဆင်ဆာမရှိဘူး.. ဒီလူ နှစ်ေယာက်ကို တို့ပိတ်တယ်” ဆိုေတာ့ အဲဒါနဲ့ တို့ကို လာေခါ်ေရာ။ “လာပါဦး.. လိုက်ခဲ့ပါဦး၊ ကွျန်ေတာ်တို့ ဒီမှာေတာ့ ြပဿနာ တက်ေနြပီ” ဆိုြပီးေတာ့။

အဲဒါနဲ့ လိုက်သွားေတာ့ တို့နှစ်ေယာက် ြမင်ေတာ့ ဗိုလ်မှူး ေမာင်ေမာင်လတ်က စကား မေြပာဘူး.. ထိုင်ရယ် ေနတာ။ မေြပာဘူး.. ေြပာမယ် ြကံရင်း ရယ်ချင်လို့တဲ့။ ရယ်ေန ြပီးေတာ့မှ.. ဗိုလ်မှူး ေမာင်ေမာင်လတ်က ေြပာတယ်။ “ခင်ဗျားတို့ဗျာ.. ေဘာင်ထဲက ဆိုရင် ေတာ်ေတာ် ေကာင်းမှာဗျ.. ခင်ဗျားတို့ ေအာင်ြမင်မှာ..” တဲ့၊ “ခင်ဗျားတို့ ပညာလည်း ကွျန်ေတာ် ေလးစားပါတယ်.. အခုေတာ့ ဆင်ဆာ မပါဘဲ ြဖန့်တယ်ဗျာ..” တဲ့။ “ဝန်ြကီးကေတာ့ ြကည့်ြပီးေတာ့ ပက်လက် လန်ေအာင် ရယ်တယ်ဗျာ.. ခင်ဗျားတို့ ြပက်လံုးကို၊ ဒါေပမဲ့.. သူမလွှတ်ရဲဘူးလို့ ေြပာတယ်ဗျ..” တဲ့။ “ဝန်ြကီးက အဲဒီ ဒဏ်ရာ ေမးတဲ့ ေနရာမှာ သူလည်း မထင်ထားဘူးေလ..” တဲ့။ အေခွ ထဲမှာလည်း “မင်းအေမ.. ေလာက် ရှိတယ်” ဆိုြပီး လက်ြကီး ကွင်းြပတာကို Zoom ချဲ့ ရိုက်ထားတာကိုး။ “ထင်လည်း မထားဘူး.. ဒီလို ေြပာမယ် ဆိုတာ..” တဲ့။ အဲဒီလို ေြပာတယ်တဲ့.. ဝန်ြကီးက။ “မဟုတ်ဘူး..” လို့၊ “ဒါ ကွျန်ေတာ်တို့ ဇာတ်ေပါ်မှာ ကတာ။ ဇာတ်ဆိုတာက ေရာက်တဲ့ ေနရာမှာ တခါတေလ ေလးေလးပင်ပင် ေြပာမှ ရယ်တာ ရှိတယ်၊ ပါးပါးေလး ရယ်တာရှိတယ်။ ြမို့ေပါ်ကျေတာ့ ြပံုးရံုြပုရံု.. တချို့ေနရာ ကျေတာ့ သဘာဝကျကျ အဲဒီလို ေြပာရတယ်။ ကွျန်ေတာ်တို့ ေြမစမ်း ခရမ်းပျိုး ြပီးေတာ့ ကရတာ.. ပွဲြကည့်က ြကမ်းတာ ြကိုက်သလား၊ ေပျာ့တာ ြကိုက်သလား.. အဲဒီလိုေပါ့ဗျာ။ အဲဒီေတာ့ ကွျန်ေတာ်တို့က ဇာတ်မှာ ကတာ။ ကွျန်ေတာ်တို့ ဒီဥစ္စာက ပိုက်ဆံလည်း မရပါဘူး.. အဲဒါ ရိုက်တဲ့အတွက် အခေြကးေငွလည်း မရပါဘူး၊ သူတို့ဟာ သူတို့ ကွျန်ေတာ်တို့ ပွဲက ေနတာကို ေအာက်ကေနြပီး သေဘာကျလို့ ရိုက်သွားတာ၊ ြကည့်လည်း သိနိုင် ပါတယ်၊ ေနာက်.. ကွျန်ေတာ် တို့က ကူးယူတဲ့ အေခွလည်း ကွျန်ေတာ်တို့ မရပါဘူး.. သိလည်း မသိပါဘူး၊ ဒီလိုဒီလို ြဖစ်တယ် ြကားလို့ အခု ကွျန်ေတာ်တို့ ဗိုလ်မှူး ေခါ်လို့ လာတာပါ” လို့။

အဲဒီ အတိုင်းပဲလားတဲ့။ “ဟုတ်တယ်..” လို့။ သူက [၈၄] နဲ့ [၈၅]၊ [၈၆] က ဗီဒီယို ေလာကထဲ ေရာက်သွားတာ ကိုးကွ။ [၈၄] က မြဖစ်ေသးဘူး.. ေခတ်က၊ ဗီဒီယို ေခတ်က။ [၈၅]၊ [၈၆] ကျမှ။ အဲဒီ စပ်ကူးမတ်ကူးမှာ ဟိုဖက်က အေခွက ဒီဖက် ေရာက်ြပီးေတာ့ တွင်ကျယ် သွားတဲ့ အခါကျေတာ့.. ြပဿနာက အဲဒါ။ အဲဒီေတာ့ “ကွျန်ေတာ် ခင်ဗျားတို့ကို အေရးမယူ ေတာ့ပါဘူး.. သတင်းစာ ထဲေတာ့ ထည့်ေပးပါ၊ ဒီအေခွသည် ခင်ဗျား တို့နဲ့ မဆိုင်ပါဘူး၊ ခင်ဗျားတို့ ပွဲကတယ်၊ ပွဲကရင်းနဲ့ ဒါကို ကိုသန်းေအာင်က ဗီဒီယို ရိုက်ယူ သွားတယ်၊ ဒီအေခွနဲ့ ပတ်သက်ြပီး အခေြကးေငွ ေကာက်ခံြခင်းလည်း မရှိဘူး၊ ရယူြခင်းလည်း မရှိပါဘူး၊ ကူးယူ ထားေသာ အေခွ ေသာ်လည်းေကာင်း၊ မူရင်းအေခွ ေသာ်လည်းေကာင်း ကွျန်ေတာ်တို့ ဆီမှာ လံုးဝ မရှိပါဘူး.. မသိပါဘူး ဆိုတာ သတင်းစာထဲ ထည့်ေပး..” တဲ့။ “ဟုတ်ကဲ့.. ထည့်ေပးပါ့မယ်” ဆိုြပီးေတာ့ သတင်းစာ ထဲမှာ သံုးရက်လား မသိဘူး ထည့်ေပးတယ်။ ထည့်လည်း ေပးြပီးေရာ သူက ကိုသန်းေအာင်နဲ့ ဆက်ရှင်း ြပီးေတာ့ သူ့ဟာသူ ြပီးသွားတာ ေပါ့ေနာ်။ အဲဒီမှာ ြပဿနာ က ဘယ်ေရာက်လာလဲ ဆိုေတာ့.. ြပည်ေထာင်စုပွဲ ကေတာ့ ကိုေရွှဗျိုင်းနဲ့ ဇာတ်ရံုက ဟိုဖက် ရံုနဲ့ ဒီဖက်ရံု။ အဲဒါ.. ကိုေရွှဗျိုင်းက “မင်းတို့ရံုလည်း မလာရဲပါဘူးကွာ..” တဲ့။ သူစီးေပးတာကိုး ဒီဇာတ်ထုပ်က။ ဒါေပမဲ့.. ဟိုမှာ ကွိုင်တက် ေနေတာ့ ဒီဇာတ်ထုပ်က ကွျန်ေတာ်တို့ မူပိုင် ြဖစ်ပါ တယ်လို့ ေြပာလိုက်မိတာ။

“မင်းတို့က မူပိုင်ဆိုေတာ့ တို့က မလာရဲပါဘူးကွာ.. တို့က သူခိုးေတွ ြဖစ်ေနြပီ” ဆိုြပီး ကိုေရွှဗျိုင်းြကီးက ေကာက်ပါ ေလေရာေဟ့။ ဟာ.. ဆရာသမားေလ၊ အြငိုြငင် မခံနိုင်ဘူး။ “မဟုတ်ဘူး.. အစ်ကို၊ အဲဒီလို မဟုတ်ပါဘူး အစ်ကိုရယ်..” ဆိုြပီး ထိုင်ရှိခိုး ြပီးေတာ့ သွားြပီး ကန်ေတာ့လည်း.. မလာဘူးတဲ့။ ဒီ့ြပင် လူနဲ့ မှာေတာ့လည်း.. မလာဘူးကွာတဲ့၊ မိုးဒီနဲ့ ငေမာ့စ်က ငါတို့ကို တရားစွဲ ေနရင် အခက်၊ သူတို့က မူပိုင်ဆို တို့က သူခိုးေတွ ြဖစ်ေနြပီ.. ဘာညာနဲ့။ တို့က ထပ်ြပီး သွားေတာင်းပန် တာေပါ့။ “မဟုတ်ပါဘူး အစ်ကိုရယ်.. ဒီဇာတ်ထုပ်က မူပိုင်က ကိုေရွှဗျိုင်း ြဖစ်ပါတယ် ဆိုရင် ကိုေရွှဗျိုင်း ေခါ်ဆို အစ်ကိုပါ ြပဿနာ တက်ေနဦးမယ်၊ အစ်ကိုတို့က ကွျန်ေတာ်တို့ ကိုလည်း ေပးရေသးတယ်၊ အစ်ကိုတို့ ဒုက္ခ ေရာက်မှာ စိုးလို့ ကွျန်ေတာ်တို့ အဲဒီလို ေြပာလိုက်တာပါ.. ဂုဏ်ယူြပီး ေြပာတာလည်း မဟုတ်ပါဘူး၊ ြပန်ေြကြငာ ေပးပါ ဆိုရင် သတင်းစာ ထဲကေန ြပန်ေြကြငာ ေပးပါ့မယ် ..ဒါအစ်ကို့ မူပိုင်ပါ ဆိုြပီးေတာ့။ ကွျန်ေတာ်တို့ အေြကာင်း ေြကာင်းေြကာင့် ေြပာမိတာပါ..”
ဆိုြပီး ေတာ်ေတာ် ေတာင်းပန်ြပီး လက်ဖက်ရည်ေတွတိုက် ဘာတိုက် လုပ်ေတာ့မှ ေကျနပ် သွားတာဗျား.. ဆရာသမားက။ အဲဒီလိုလည်း ြဖစ်ခဲ့ဖူးေသးတယ်.. မဂင်္လာဦးည ြပက်လံုးေပါ့။

ဒါေပမဲ့.. အဆိုးေတွလည်း ခံရသလို သူ့ရဲ့ ေကာင်းကျိုးေြကာင့် ဒီ.. မဂင်္လာဦးည၊ အစိရှည်က ေပါက်လိုက် ြပီးေတာ့ တခါတည်း ခုနက ေြပာသလို ဗီဒီယို သမားေတွ စိတ်ဝင်စားြပီး တို့နှစ်ေယာက်ေနာက် လိုက်လာတာ။ မေကွးက စြပီးေတာ့ ရသေလာက် ဇာတ်လမ်း ရိုက်တာပဲကွာ။ ဒါေပမဲ့.. အဲဒါေတွက မိုးဒီ-ေမာ့စ်ဆို ြကည့်ေတာ့ ြကည့်တာေပါ့ကွာ။ ဒါေပမဲ့ သိပ်.. မေအာင်ြမင်လိုက် ေအာင်ြမင်လိုက် ြဖစ်ေနတာ။ အဲသလို ြဖစ်ေနတဲ့ အချိန်မှာ ဒီမှာ ကွမ်းသီး-ေမတ္တာ အတွဲက ဒီမှာ ထေပါက်ေနတယ်။ ေပါက်ြပီးေတာ့ ကွမ်းသီး-ေမတ္တာက ေမာ်တာ-ပန်ကာ ဆိုြပီးေတာ့ တအား ြဖစ်ေနတဲ့ အချိန်မှာ တို့က ခပ်မှိန်မှိန်နဲ့ ြဖစ်ေနတယ်။ အဲဒီလို ေနတုန်းမှာ ငါတို့ တကား ထပ်ရိုက်တယ်။ “ရှက်တယ် တအား” ဆိုတဲ့ ဇာတ်ကားကို  ရိုက်ေနတုန်း အေရးအခင်းက ထြဖစ်ေရာ။ တို့က ဇာတ်ေတာ့ ဆက်ကေနတာ ေပါ့ကွာ။ ဦးြမင့်ေကျာ်က “ရှက်တယ် တအား” ရိုက်ေတာ့ ကန်ေတာ်ြကီး ထဲမှာ ရိုက်ေနရာ ကေနြပီး ရဲမွန် ေရွှ့ရိုက်ရတယ်ေဟ့။ အဲဒီမှာ လူရွှင်ေတာ်က အများြကီးပဲ ေပါ့ကွာ။ ကိုေသာ်တာတို့၊ ဦးပလာတာတို့၊ ဦးစံမတူတို့ေတွ.. အုပ်စုလိုက် ေတွလည်း အများြကီးပဲ။ အစံုပဲ.. မတူးလည်း ပါတယ်၊ သန်းသန်းစိုးနဲ့ ကမ္ဘာေကျာ် ေငွလိှုင်နဲ့၊ အဲဒီမှာ ရိုက်ြကေတာ့ ဟိုေကာင်က “ေကျာ်ချက်.. အေပါ်တက်ြပီေဟ့” ဆိုြပီး ြမင်းေပါ်က လိမ့်ကျြပီး ေမ့ေနတာေတွ ဘာေတွ ပါတာေပါ့။ အဲဒီကား ကလည်း သိပ်.. မေအာင်ြမင့် တြမင် ြဖစ်သွားြပီးေတာ့၊ တို့နှစ်ေယာက် ြကားမှာ ဘယ်လို ြဖစ်လဲဆိုေတာ့.. ကာတွန်းေဖစန်း ဟိုတေန့က ေရးတဲ့ အထဲမှာေတာင် ပါေသးတယ်။ “ဖာတလံုးေရွှရိုး” ဆိုတဲ့ ကာတွန်းေဖစန်းရဲ့ ဇာတ်ကို သေဘာကျေတာ့ ကိုထွန်းလွင် ဆိုတာ.. တရုတ်ထွန်းလွင်က ရိုက်မယ်.. ဦးစိန်သံမဏိနဲ့ ရိုက်မယ်။ အဲဒီမှာ ေမတ္တာတို့နဲ့ ပထမ ရိုက်မလို့ကို မရိုက်ြဖစ်ဘဲ ြဖစ်သွားတယ်။

ဘဘက အဲဒီအချိန်မှာ “ြမြကာြဖူ” ဆိုတာ ရိုက်ေနတာ.. ဆည်ေပါက်မှာ။ “ြမြကာြဖူ” မှာ ငါက မိန်း [အဓိက သရုပ်ေဆာင်] ကွ။ လူြကမ်းပါ.. မိန်းဆိုတာ။ ဒါေပမဲ့ အြပီးသတ် ကျေတာ့ ြဖည်ြပီးေတာ့ ဟိုကေလးမေလး သတ်တာ ေတွကို ငါ လူသတ်ေကာင်ြကီးလို့ ထင်ေနြကတာ.. အကုန်လံုးက။ ငါက တူမကို ကာကွယ်ရင်း.. ကာကွယ် သွားရင်းနဲ့ ေနာက်ဆံုး ကျမှ မေရှာင်သာ လို့ ရှင်းေတာ့မှ ဟိုေကာင်မေလးက ရူးေနတာကိုး.. တူမေလးက။ ရူးြပီး ေလှျာက်ြပီး လူသတ်ပစ် ေနတာ။ သူက စိတ်ကွဲတဲ့ ေရာဂါ.. အဲဒါကို သူ့ကိုယ်သူ ဟိုသူ ြဖစ်သွားလိုက် ဟိုလူ့သတ်လိုက်၊ ဒီလူြဖစ်လိုက် ဒီလူ့ သတ်လိုက်.. အဲဒီလို ြဖစ်တာကိုး။ အဲဒီဇာတ်မှာ ကိုယ်က မိန်းြဖစ်ေနေတာ့ အဲဒါနဲ့  ြဖစ်ချင်ေတာ့ အဲဒီ “ြမြကာြဖူ” သွားမရိုက်ခင် ေမတ္တာက ဘဘဆီ ေရာက်လာြပီးေတာ့ “ဘိုကေလး ဆရာေတာ် ဦးစေန္ဒာဘာသ.. ြကည့်ြမင့်တိုင်မှာ၊ အဲဒါ ဆရာေတာ်က သူ့ေမွးေန့ လာကေပးပါ.. အစ်ကို့ကို ေခါ်လာ ခဲ့ပါလို့ ေြပာတယ်.. အဲဒါ ဆရာေတာ် ဒီမှာရှိတယ်၊ အစ်ကို လိုက်ေတွ့ပါဦး” ဆိုြပီး ဆရာေတာ်နဲ့ သွားေတွ့ေရာ။ ေတွ့ေတာ့ ဆရာေတာ်ကလည်း “မိုးဒီ.. မင်း လိုက်ကမှာလား” တဲ့ ေမးေတာ့၊ “တင်ပါ့ ဘုရား.. လိုက်ကပါ့မယ်” ေြပာခဲ့တာေပါ့။ ဘဘက ဘာမှ မသိဘူးေလကွာ.. လိုက်က ပါ့မယ် ေြပာတာ။ ဘုန်းြကီး ကေတာ့ ဝမ်းေတွသာလို့.. ငါ လိုက်ကမယ် ဆိုေတာ့။

အဲဒါ ြပီးေတာ့ ဆည်ေပါက် တက်သွားြပီး ဇာတ်ကား ရိုက်ေနတာ။ တဝက်ေလာက်လည်း ကျေရာ ဒါရိုက်တာ စိန်သံမဏိက ကားနဲ့ ေရာက်လာ ြပီးေတာ့၊ “ငါတို့ ဖာတလံုးေရွှရိုး ရိုက်မယ်.. အဲဒါ မင်းတို့ နှစ်ေယာက်စလံုး ပါတယ်” ဆို ေြပာေရာ။ ဘယ်ရက်လဲ ဆိုေတာ့ ဘုန်းြကီး ေမွးေန့ရက်နဲ့ ကွက်တိ။ “ဟာ.. ဆရာေရ၊ ကွျန်ေတာ် လိုက်ချင်လိုက်တာ၊ ကွျန်ေတာ် လိုက်လို့ မရဘူး ဆရာရယ်..” ေြပာရတယ်။ ပိုက်ဆံလည်း တြပားမှ ေြပာမထားဘူး၊ ရမှာလည်း မဟုတ်ဘူး၊ ရရ မရရ ဘုန်းြကီး ေမွးေန့ပွဲ သွားက ေပးရမှာ.. အဲဒါ ကွျန်ေတာ့်ကို လာေခါ်ထားတယ် ဆိုေတာ့ ဟုတ်လား.. တဲ့။ “ေအးေပါ့ေလ.. မအားေတာ့လည်း ဘယ်တတ် နိုင်ပါ့မလဲ၊ ေမာ့စ်နဲ့ပဲ ရိုက်ရေတာ့မယ်” ဆိုြပီးေတာ့ အဲဒါ မန်းဝင်း သွားေခါ်ြပီး ရိုက်တယ်။ အဲဒီမှာ ဖာတလံုးေရွှရိုးက ထေပါက်တာ.. ေမာ်တာ-ပန်ကာ ြမုပ်သွားေရာ။ အဲဒါ ေပျာက်သွား ြပီးေတာ့မှ ေကျာ်စံေကးနဲ့ ရူပမာလာတို့ ဘာတို့.. အဲဒီမှာ ြပဇာတ် ကျမှ သူကတခါ ြပန်ေပါ် လာတာ။ အဲဒီမှာ ဖာတလံုးေရွှရိုး ေပါက်ေတာ့ ငေမာ့စ်က လွှမ်းသွားေတာ့ တာေပါ့။

ငေမာ့စ်က အဲဒီမှာ ေပါက်လည်း ေပါက်ေရာ ဒါရိုက်တာ စိန်သံမဏိ တို့က ကား ငါးဆယ်ေတွ ဘာေတွ စာချုပ်ြပီးေတာ့ ကားြကီး ဝယ်ေပးြပီးေတာ့.. အဲဒီမှာ ငေမာ့စ်က ကားနဲ့ ဘာနဲ့ ြဖစ်ြပီး ငါက ဒီမှာ ဖွတ်ကျားြဖစ် ကျန်ခဲ့တာေပါ့။ ငါကလည်း ကိုးလို့ကန့်လန့်နဲ့ ဒီမှာ ဇာတ်ေထာင်လျက် ြကီးနဲ့ ဆိုေတာ့။ အဲဒီမှာ တပတ်လည်သွား ြပီးေတာ့မှ  ဇာတ်က ေနာက် တနှစ်မှာ ဇာတ်ေခါင်း ြဖုတ်ြပီးေတာ့မှ၊ ကဲ.. ြဖစ်ချင်တာြဖစ် ဒီမှာပဲ ြဖစ်သလို လုပ်စားေတာ့မယ် ဆိုြပီး အဲဒါ ြကိုြကားြကိုြကား ကိုတင်ထွန်းလွင်တို့ ဘာတို့ ရိုက်ရင်လည်း ေမာ့စ်ဇာတ်ကားမှာ တခန်းစ နှစ်ခန်းစ ထည့်ထည့် ေပးရင်းနဲ့ ဒီအတွဲကို ြပန်ထည့်ေပးြပီး ကိုယ့်ဟာကိုယ် ေနာက်ေတာ့ ကိုယ့်ပရိသတ် ရလာြပီးေတာ့ ဘဘ ဘိုကေလးတင့်ေအာင် တို့နဲ့ ြပဇာတ်ေတွ ဘာေတွ ကတဲ့ အခါကျေတာ့ အရည်အချင်း သိသွားေတာ့ ေနရာ ရလာတာပါ။ အဲဒီလို ရိုက်ရင်း ရိုက်ရင်းနဲ့ မျက်ြခယ်မှာ.. ပထမ ေြကာင်ကမ္ဘာမှာ ပင်တိုင်ေပါ့။ တနှစ်ေလာက် နှစ်နှစ်ေလာက် ရိုက်ြပီးေတာ့ မျက်ြခယ်က၊ ခင်ဗျား.. တြခား ဘယ်ေနရာမှ မရိုက်ရဘူး ဆိုေတာ့ မရိုက်ဘူး.. ရတယ်ဆိုြပီး တလကို နှစ်ကား၊ သံုးကား ရိုက်ေပးတယ်။ မျက်ြခယ် နားေတာ့ ဘဘတို့လည်း နားလိုက်ြပီးေတာ့.. ဒီ့အြပင် တိုက်ေတွနဲ့ ေလှျာက်ရိုက် ေပးတယ်။ အဲဒါ ဒီေန့ အထိပဲ။

ဒါနဲ့ ြပဇာတ် ဆိုလို့.. တခု ရှိေသးတယ်။ စိုးြမတ်သူဇာ ဆိုတာ ဟိုြပဇာတ်မှာ ဘဘကို ေကျာကုန်းေတွ ထုတာေလ.. ေနာက်ကေန။ “ကိုမိုးဒီ.. ေတာ်ေတာ့၊ မေြပာနဲ့ေတာ့၊ ကွျန်မ အူတက် ေသေတာ့မယ်” ဆိုတာ။ ဟိုေလ.. သမီး မိန်းကေလး စထွက်လာ ကတည်းက၊ “သမီး.. လာ..” ဆိုေတာ့ သူကလည်း ကိုယ် တည်တည်တံ့တံ့ ေနေတာ့ တည်တည်တံ့တံ့ပဲ ေြပာမယ် ေအာင့်ေမ့တာေလ။

ဒီ - သမီးေလး.. သမီး မိန်းကေလး ဆိုတာ ေမွးလာ ကတည်းက၊ သမီး မိန်းကေလး ေမွးြပန်ရ မိဘေမာင်ဘွား အသေရပျက်လို့ အရှက် ရတတ်တယ်၊ ဘယ်ေန့များ အရှက်ကွဲ ရပါ့မလဲလို့ ရင်ဖိြပီး ေစာင့်ြကို ေနရတာ.. လိမ်မာပါ သမီးရယ်၊ တို့ဗုဒ္ဓဘာသာ ယဉ်ေကျးမှုမှာ မိန်းကေလး တေယာက်ရဲ့ အရည်အချင်းကို ဘယ်လို အကဲခတ်လဲ.. သိလား
ြမတ် - မသိပါဘူး အေဖ..
ဒီ - အိမ်တအိမ် ေရာက်တာနဲ့ ဘုရားစင်ကို ြကည့်လိုက်၊ ဘုရားစင်က ထိုးထားတဲ့ပန်း၊ ေရချမ်းစင် သပ်သပ်ရပ်ရပ် ရှိရင် ဒီမိန်းကေလး ေတာ်တယ်လို့ ချီးမွမ်းြကတယ်၊ အဲဒါ အကဲခတ် ြကတာပဲ၊ သမီး လိမ်မာမှ.. ေနာ်။ ေနာက်ြပီး ရည်းစား တေထာင် လင်ေကာင် တေယာက်.. တဲ့။ ေရွးတတ်ဖို့ အေရးြကီးတယ် သမီး၊ မေရွးတတ်ရင် အေဖတို့ အရှက်ကွဲမှာ.. ဟုတ်တယ် မဟုတ်လား
ြမတ် - ဟုတ်ပါတယ် အေဖ
ဒီ - ကုန်ရံှုးရင် တေခါက်.. တဲ့၊ လင်ကုန်ရံှုးရင် တသက်လံုး ေမှာက်တတ်တယ်
ြမတ် - ဟုတ်ကဲ့ပါ အေဖ
ဒီ - တသက်လံုး မေမှာက်ရေအာင် သမီး ဘာလုပ်ရမလဲ သိလား
ြမတ် - ဘာလုပ်ရမလဲ အေဖ
ဒီ - တသက်.. လံုး ပက်လက်လှန် ေနရမှာေပါ့ သမီးရယ်
“ေဝါ..” ဆို ေတာ်ေတာ်နဲ့ မရပ်ဘူး ပရိတ်သတ်က ရယ်တာ.. ေတာ်ေတာ်နဲ့ မတိတ်ဘူး။ ဝိုင်းထဲက လူေတွ ကလည်း မြကားဖူးဘူးေလ.. အဲဒီတုန်းက။ ဦးကိုကိုတို့ ဆိုတာလည်း “ဟား.. ဟား ဟား၊ ဒီေကာင်.. တကယ် လုပ်တယ်ကွာ.. ဒီေကာင်” ဆိုြပီး အကုန်လံုး အဲဒီလို ြဖစ်ကုန်တာ။ မင်နဲ့ သွားေန တာကွ။ စိုးြမတ်သူဇာ ကလည်း ရယ်တာ ေပါ့ကွာ။ အဲဒါ ြပီးေတာ့ မှ..

ဒီ - အေဖ မှားသွားလို့ သမီး.. အဲဒီေတာ့ လင်ကို ေရွးတတ်ဖို့ အေရးြကီးတယ်၊ မေရွးတတ်လို့ လင်စံေရွး လင်ေခွးနဲ့ ညားတယ် ဆိုတာမျိုး ဒုက္ခ မေရာက်ေစချင်လို့ ေြပာတာ
ြမတ် - ဟုတ်ကဲ့ပါ အေဖ
ဒီ - ဘူးေကာင်းေတာ့ စင်ခံ.. တဲ့၊ လင်ေကာင်းရင်.. ဆန့်ေရာ သမီးေရ..
ဆို.. မေနနိုင်ေတာ့ဘူး.. သူ့မှာ။ ေကျာကုန်းေနာက် လာကပ်ထားြပီး အသံ ခပ်ကျိတ် ကျိတ်နဲ့.. “ဦးမိုးဒီ၊ ကွျန်မ မေနနိုင်ေတာ့ဘူး၊ မေြပာနဲ့ေတာ့.. ကွျန်မ ဝင်သွားမှာေနာ်” ဆိုြပီး ေကျာကုန်းေတွ ထုတာေလ။ အဲဒီမှာ ဒီလို အလံုးေတွက ေတာက်ေလျာက် ေပါ့ေနာ်။ အဲဒီလို ကိုယ့်အလံုးေတွနဲ့ ကိုယ်။ ဆရာေတွ ထည့်ေပးတဲ့ ေနရာနဲ့ ကိုယ်လုပ်ရ တာနဲ့က တခါတည်း အပ်စပ်ြပီးေတာ့ သေဘာေတွ ကျေတာ့.. အဲဒီမှာ “ငယ်ကွျမ်းေဆွ” လည်းကေရာ ဦးကိုကိုက ေရွှေဘာပင် တေချာင်း၊ “ငါ.. ေဟာဒါ ေဒါ်လာတစ်ရာ ေပးရတယ်” တဲ့.. “အေမရိကားက ြပန်လာေတာ့ ဝယ်လာတာ၊ မင်းကိုငါ ဆုေပးတယ်.. ငါ ဘယ်သူ့မှ ဆုမေပးဖူးဘူး၊ ဘယ် လူရွှင်ေတာ်မှ ဆုမေပးဖူးဘူး” တဲ့.. အဲဒီလိုေလး ဆုလာချတယ်။

ဘဘ ေြပာချင်တာက ဘယ်လို ေြပာချင်လဲ  ဆိုေတာ့.. အခု နိုင်ငံေတာ် သမ္မတြကီး ကလည်းပဲ တေန့က သဘင် အနုပညာရှင်ေတွ၊ ရုပ်ရှင် အနုပညာရှင် ေတွေရာ၊ ဂီတေတွေရာ ေခါ်ြပီးေတာ့ ေြပာြကတယ်.. တဲ့။ အဲဒီလို ေြပာြကတဲ့ အထဲမှာ အားလံုးကိုေလ.. ဝိုင်းဝန်း ြပီးေတာ့ ပံ့ပိုးြကဖို့.. တိုင်းြပည် ေကာင်းေအာင် ဆိုတဲ့ ေနရာမှာ။ ဘဘတို့ အခု ဇာတ်သဘင် အြမင်ကို ေြပာတာ။ ရုပ်ရှင် ဆိုတာကေတာ့ တို့က ေနာက်မှ ဝင်တဲ့သူေတွ ြဖစ်တဲ့အတွက် ရုပ်ရှင်ရဲ့ ေနာက်ကျသားေတွ ေပါ့ကွာ။ အဲ.. ဇာတ်သဘင် မှာေတာ့ တို့သိခဲ့သေလာက် ကေတာ့ ဇာတ်သဘင်က ြပည်သူကို အကျိုးြပုဖို့ထက် ြပည်သူ့အြကိုက် လိုက်ြပီး.. ေနာက်ကေန လိုက်ေနရတာ။ အဲဒါမှ ထမင်း စားရတယ်။ ြပည်သူ့အြကိုက် မလိုက်နိုင်ရင် ဇာတ်သဘင် ဆိုတာ ထမင်းငတ်တယ်။ တေယာက်ထဲ ငတ်တာ မဟုတ်ဘူး။ လူ ေလးငါး ေြခာက်ဆယ် ခုနစ်ဆယ် ရှိတဲ့ ဇာတ်ြကီးတဇာတ် ငတ်တာ။ ငတ်တဲ့ အြပင်ကို အဲဒီ လူေြခာက်ဆယ် ခုနစ်ဆယ်ရဲ့ အေနာက်မှာ မှီခိုေသာ အိမ်ေထာင်စုေတွ.. သားသမီးေတွ ရှိတယ်၊ ေကျာင်းေန အရွယ်ေတွ ရှိတယ်။ အဲဒီ လူေတွပါ ငတ်တာေပါ့ကွာ။ အားလံုး ေပါင်းလိုက်ရင်ေတာ့ ရာနဲ့ ချီသွား မှာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ မငတ်ေအာင် ဆိုြပီးေတာ့ ဇာတ်ထဲကို လိုက်တဲ့ သူကလည်း ကရတဲ့ ဇာတ်ကို ေရွးလိုက်တယ်.. လိုက်ရှာြပီးေတာ့။ ေနာက်.. ကရတဲ့ဇာတ် ဆိုတာလည်း ဘယ်လို ဇာတ်ေတွက ကရလဲ ဆိုေတာ့ ပရိသတ် ြကိုက်တဲ့ ဇာတ်ေတွက ကရတယ်။ ပရိသတ် ြကိုက်တဲ့ ဇာတ်က ဘယ်လို ဟာမျိုးလဲ ဘဘရယ်.. ဆိုရင်၊ ဒီေန့ ေခတ်ေပါ် ေတးဂီတ၊ စင်တင် ေတးဂီတ ေတွ မိုးလင်းနီးပါး ဆိုြက၊ ဆန်းြပားတဲ့ မီးဆလိုက်ေတွ၊ ဝတ်စား ဆင်ယင်မှုေတွ၊ အဲဒါမျိုးေတွနဲ့.. မိန်းကေလး ဆိုလည်း တေယာက်တည်းထွက် စကားေြပာ၊ ေယာကျာ်းေလး ဆိုလည်း တေယာက်တည်းထွက် စကားေြပာ။ ေမာင်ေမာင်ေရ ကိုကိုေရတို့၊ အဲဒီလိုေပါ့.. ပရိသတ်နဲ့ အေပးအယူေတွ လုပ်ြပီးေတာ့ လူငယ် ပရိသတ်ေတွနဲ့ တဝုန်းဝုန်းနဲ့ ြဖစ်ြပီးေတာ့.. အဲဒီလို ဇာတ်ေတွက မနားတမ်း ကရတယ်။

ဘာြဖစ်လို့လဲ ဆိုေတာ့.. လူငယ် ဆိုတာက သားသမီး၊ လူြကီး ဆိုတာက မိဘ။ မိဘက သားသမီးကို မုန့်ဖိုးေပးတယ်။ မုန့်ဖိုးေပးေတာ့ သမီး မိန်းကေလး များကလည်း ပွဲြကည့် ချင်တယ်။ ဒီမင်းသား ေကာင်းတယ်၊ အရမ်း အဆို ေကာင်းတာပဲ၊ လူငယ် ရုပ်ေချာတဲ့ မင်းသားေလး ဆိုေတာ့ သွားြကည့် ြကတယ်။ သွားြကည့်ြပီး သူတို့ စိတ်နဲ့ သူတို့ သေဘာ ကျတာ ေပါ့ကွာ.. အဲဒီ အဆို အကေတွကို။ အဲဒီေတာ့ သွားြကည့်တာေတာ့ သူတို့ဟာ သူတို့ သွားြကည့်တာ။ သူတို့ကို အုပ်ထိန်း ေစာင့်ေရှာက်ဖို့ ဆိုြပီးေတာ့ မိန်းကေလး သံုးေယာက် သွားရင် ေနာက်က ေစာင့်ေရှာက်ဖို့က အနည်းဆံုး နှစ်ေယာက်ေလာက် လိုက်ရမယ်။ အဲ.. ဒါ ပရိသတ် ရေနြပီ။ ေနာက်တခါ.. သူတို့ကို ပိုးပန်းတဲ့ ေယာကျာ်းေလး ေတွက တခါ၊ သူတို့ ပွဲသွား ြကည့်တယ်ကွ.. ငါတို့ လိုက်သွားမယ် ဆိုေတာ့ အဲဒီလိုနဲ့ ရံုထဲမှာ လူများတာ ေပါ့ကွာ။ လူများေတာ့ ပိုက်ဆံရတယ်၊ ပိုက်ဆံရေတာ့ ဒီအလုပ်ပဲ လုပ်ြကတယ်။ အေရးပဲယူမယ် ေြပာေြပာ.. ဘယ်လိုပဲ ေြပာေြပာ။ ေနာက်ပိုင်း ဇာတ်ထုပ် မကရင် အေရးယူမယ် ဆိုတဲ့ ေနရာ ေတွလည်း ရှိေသးတယ်.. ေတွ့ခဲ့ရတယ်။ ဒါေပမဲ့.. ကေလ၊ ကေတာ့.. ေနာက်ပိုင်း ပိုက်ဆံ မရေတာ့ သူတို့ ထမင်း ေကွျးထားမလား.. လို့ ေမးစရာ ြဖစ်လာတယ်။ အဲဒီေတာ့ ပိုက်ဆံရတဲ့ ေနာက်ကိုပဲ လိုက်ရင်းနဲ့ အလုပ် လုပ်ေတာ့ ဇာတ်သဘင် ကေတာ့ တြဖည်းြဖည်းနဲ့ ဇာတ်မူ ဇာတ်ဟန်ေတွ ေပျာက်ကုန်ြပီ။ အဲဒီ ဇာတ်မူ ဇာတ်ဟန်ေတွ မေပျာက်ေအာင် ေတာင့်ခံနိုင်ဖို့က၊ ေလာေလာဆယ်ေတာ့.. ဇာတ်ပညာ တတ်တဲ့သူေတွ အတွက်က ေငွပဲ။ သူတို့ကို စားဝတ် ေနေရး ေသာ်လည်းေကာင်း၊ လခစား ေသာ်လည်းေကာင်း ပံုစံတမျိုး ထားြပီး ဒီအလုပ် ေတွပဲ လုပ်၊ လူရှိရှိ မရှိရှိ ြကည့်.. ြပ။ ဒါမှမဟုတ် လူြကည့်ချင်ေအာင် ြပ။ ေနာက်ပိုင်း ဇာတ်ေတာ်ြကီး ေတွထဲမှာ ထိုးဇာတ်ေတွ ငိုချင်းေတွ ဆိုရင်.. အဲဒီမှာ ရယ်စရာေတွ ဟာသ ဇာတ်လမ်းေတွ၊ တညလံုး တေဝါေဝါနဲ့..။

“ဖိုးသီနာဂီ” ဆိုတာ အေစာတုန်းက ေရွှမန်းတင်ေမာင် ကခဲ့တာ။ ေနာက်.. ပန်တျာ ြကည်လင် လုပ်ေတာ့ တအား နာမည် ြကီးတာပဲ။ ဖိုးသီ နာဂီ.. ဒန်းစီးေမာင်နှမ ဇာတ်လမ်း။ ေနာက်ပိုင်း.. လူရွှင်ေတာ်ေကာင်းြကီး ေတွလည်းက။ ပန်တျာြကည်လင် ကေတာ့ ပန်တျာ ြကည်လင်လည်း နာမည် တအားြကီး လာတယ်။ ဒန်းစီးေမာင်နှမ.. ဒန်းစီးေမာင်နှမနဲ့ ကရင် ြကည့်တာပဲ။ တချို့ဆိုရင် မိုးလင်း ခါနီးမှ လာြကည့်တာ.. အဲဒီဟာကို ြကည့်ချင်လို့။ ေရွှမန်း ေကျာ်ေအာင် ဆိုလည်း ေမဓါဝီတို့ ဘာတို့ဆို လာြကည့်တာပဲ။ ဝန်ဇင်းမင်းရာဇာတို့၊ လယ်သမား ေအာင်ထူးတို့.. အဲဒီလို ဇာတ်ထုပ်မျိုး ေတွနဲ့ အဲဒီ လူရွှင်ေတာ်မျိုး ြကီးေတွကို ေဒါက်ေကာင်ေတွ ထားြပီးေတာ့ [ေဒါက်ေကာင် ဆိုတာ ြပဇာတ်ထဲ အေရး ြကီးတဲ့ ဇာတ်ေကာင်ကို ေြပာတာပါ] ရယ်ေနရတာ တညလံုး.. တေဝါေဝါနဲ့။ ဇာတ်ေတာ်ေတွရဲ့ အြဖစ် သနစ် ကေလးေတွကို ကတာ။ ေရွှမန်းတင်ေမာင်ဆို နှေမျာစရာ ေကာင်းတာေပါ့။ ေရွှမန်း တင်ေမာင်က ပိုက်ဆံလည်း ရှိတယ်၊ လုပ်လည်း လုပ်တတ်ေတာ့ သူ့ေခတ်မှာ အေစာြကီး သူက ရွက်ထည်ရံု ေဆာက်တာ။ ေဆာက်ြပီးေတာ့ ညဝက် စနစ်နဲ့ ဖွားေတာ်မူခန်း၊ ေလးေတာ် တင်ခန်း.. အဲဒါေတွကို ြကည့်ြခင်း အားြဖင့် သိရတယ်။

အဲဒါေတွ မြကည့်ဖူးေတာ့ ဘုရား ဘယ်သူက ဖွားမှန်း မသိဘူး၊ ေလးေတာ်တင်ခန်းက ဘာြဖစ်လို့ ေလးေတာ်တင်ခန်း ြဖစ်တာမှန်း မသိဘူး။ မသိြကဘူးေလ.. ဟုတ်တယ် မဟုတ်လား။ အမှန်က ဒါေတွ သိရမှာ.. တို့လူငယ်ေတွ.. ဟုတ်လား။ အဲဒါေတွကို ဘယ်သူမှ မသိြကဘူး.. ဘယ်သိမလဲ၊ မြပနိုင် ြကဘူးေလ။ အဲဒါေတွ ေလှျာက်ြပရင်လည်း ေရွှမန်း တင်ေမာင်လို မြပနိုင် လို့ကေတာ့ ေသေပေတာ့။ ေရွှ့ေြပာင်း စရိတ်ေတွနဲ့၊ စားစရိတ် ေတွနဲ့.. ေသမှာပဲ။ အဲဒီြကားထဲ ပိုက်ဆံ ထိလာရင် ကန်ထရိုက် ဆိုတဲ့ေကာင် ကလည်း ဇာတ်ပစ်ြပီး ထွက်ေြပးေတာ့ တာပဲဗျ။ ရတာေတာင် ထွက်ေြပးတဲ့ ကန်ထရိုက်ေတွ အများြကီးပဲ။ အဲ.. ရံှုးလို့ကေတာ့ အနားေတာင် မကပ်ဘူး။ ဇာတ်ပစ်ထား ခဲ့ေတာ့.. တေနရာမှာ တေယာက်တည်း ထြပန်ရတာ မဟုတ်ဘူး၊ တအုပ်ြကီး ြပန်ရမှာ.. သွားေရးလာေရး၊ ဒါေတွ ကအစ နိုင်ငံေတာ် ကေန ေစာင့်ေရှာက်ြပီးေတာ့ လုပ်ကိုင် ေပးနိုင်မယ် ဆိုရင်၊ ဒါမှမဟုတ် ယဉ်ေကျးမှု အဖွဲ့ေတွနဲ့ပဲ တွဲတွဲ၊ တွဲြပီးေတာ့ အဲဒီလို ဇာတ်ပညာရှင်ြကီး ေတွကို ထည့်ြပီး ေနာက်ပိုင်း ဇာတ်ေတာ် ြကီးေတွ.. ဟိုတုန်းက ရယ်လည်း ရယ်ရ၊ မှတ်လည်း မှတ်သားေလာက်တဲ့ ဟာမျိုးေတွေပါ့.. လုပ်ေပး ရမယ်လို့ ဘဘ ြမင်တယ်ေလ။ အဲဒီလို လုပ်ေပးလို့ ရှိရင်ေတာ့ တို့ဇာတ်သဘင် မတိမ်ေကာဘူး ေပါ့ကွာ။ နို့မို့ ဆိုရင်ေတာ့ တိမ်ေကာြပီ ဇာတ်သဘင်က။

အခုေနာက်ပိုင်း လူရွှင်ေတာ်ေလးေတွ ကေတာ့.. တို့ကို ရိုေသပါတယ်၊ ကန်ေတာ့တယ် ေပါ့ကွာ။ အဲဒါ စေြပာ ရမှာေပါ့။ တို့က [၆၅]နှစ်၊ [၇၀] ဆို ဘဘတို့ မပါဘူး။ ဒီနှစ် ကန်ေတာ့တဲ့ အထဲမှာ [၆၅]နှစ် ဆိုေတာ့ ဘဘက [၆၇] ဆိုေတာ့ ဘဘက မနှစ်က တနှစ်ကေလာက် ကတည်းက ပါယပါတယ်။ [၆၅]နှစ် သတ်မှတ် လိုက်တယ်။ ဒါေပမဲ့.. ဘယ်ေတာ့မှ အကန်ေတာ့ မခံဘူး။ ဘာလို့လဲ ဆိုေတာ့၊ အကန်ေတာ့ မခံဘူး ဆိုတာ ဘာေြကာင့်မှ မဟုတ်ဘူး။ ဒီကန်ေတာ့တဲ့ ကိစ္စြကီးက ဘဘတို့ ကိုယ်တိုင် လုပ်ခဲ့တာ။ ဘဘတို့ လုပ်တုန်းကေတာ့ လူြကီး ေတွလည်း ကန်ေတာ့တယ်၊ ကျန်တဲ့ေငွနဲ့ ခွဲြပီးေတာ့ ဘုရားြကီးလည်း ေရွှြပား ကပ်တယ်.. လှူတယ်၊ အဲဒီလို တို့လုပ်ခဲ့တာ.. တို့ေခတ်က။ ဒီဖက်ေခတ် ကျေတာ့ သူတို့ လုပ်ရင်း.. လုပ်ရင်းနဲ့ လူေတွက သဘင်မှာ ကန်ေတာ့ခံ ေတွက ဆင်းရဲတဲ့ သူေတွ များလာတဲ့ အခါ ကျေတာ့..။ သူတို့ ကန်ေတာ့တဲ့ ပိုက်ဆံက တန်ဖိုး ရှိပါတယ်၊ ဒါေပမဲ့.. ကိုယ်တေယာက် ဝင်ယူလိုက်ရင် သူတို့ခမျာ ေလျာ့နည်း သွားမှာ စိုးလို့ ရတဲ့သူေတွ အတွက် ရြကပါေစ ဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ့ ကိုယ်ေတာ့ သွားအကန်ေတာ့ မခံေတာ့ဘူး။ တခုေတာ့ ရှိတယ်.. တခါတေလများ လာမယ့် နှစ်ကျရင် သွားကန်ေတာ့ခံြပီး ရတဲ့ဟာကို.. ဟိုတုန်းက တို့ဘဘဆရာ တေယာက်ရှိတယ်၊ သူကေတာ့ သွားကန်ေတာ့ခံရင် သူ့အတွက် ကန်ေတာ့တဲ့ ဟာကို အသက် အြကီးဆံုးလူကို ြပန်ကန်ေတာ့ ပစ်ခဲ့တာ။ အဲဒီလိုပဲ လုပ်ရင်လည်း ေကာင်းမလား.. စဉ်းစား တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့.. မသွားြဖစ်ပါဘူး၊ အလုပ်ေတွနဲ့ အဲဒီအချိန်မှာ ရှုပ်ယှက်ခတ် ြပီးေတာ့။ ဒီနှစ်လည်း ကန်ေတာ့တဲ့ ပွဲနဲ့ အလုပ်နဲ့ တိုက်ေနတယ်။

အဲဒီေတာ့ လူရွှင်ေတာ်ေလး ေတွက တို့ကို ကန်ေတာ့တယ်၊ ကန်ေတာ့တဲ့ အတွက် ကျန်းမာပါေစ ချမ်းသာပါေစ တိုးတက်ပါေစ လို့လည်း ဆုေတာင်း ေပးပါတယ်။ သူတို့ေတွမှာ ရင့်ကျက်မှု၊ သဘာေတွ လိုေန ြကေသးတယ်။ ဒါေပမဲ့ သူတို့က ြပန်ေမးေသးတယ်.. ေြပာတယ်တဲ့။ တို့ေတွက ြကီးတဲ့လူ ဆိုေတာ့ သိပ်မေြပာရဲဘူး။ အဲဒီ ေြပာတဲ့သူက ကွျန်ေတာ် တို့ေလာက် နာမည်ြကီး လို့လားဆိုြပီး အဲဒီလို လူငယ်ေလးေတွက ြပန်ေြပာတယ်တဲ့။ အြပစ် ဆိုတာ တို့မှာလည်း ရှိမှာပါ၊ သူတို့ မှာလည်း ရှိမှာပါ။ မင်းတို့ စာနယ်ဇင်း အေနနဲ့ ခုလူငယ်ေတွ အေပါ် ဘယ်လို ြမင်လဲလို့ ေမးတဲ့အခါ.. ြမင်သေလာက် မေြပာရဲပါဘူး။ ေြပာလိုက်ရင်.. ဌာန်ကရိုဏ်း မကျလို့ ေြပာလိုက်ရင် ငါတို့ကို မကန်ေတာ့ဘဲ ေနမယ်၊ သူတို့လည်း ငရဲြကီးမယ်၊ တို့လည်း မရဘူး ေပါ့ကွာ။ အဲဒီေတာ့.. သူတို့လည်း ငရဲမြကီး ေစချင်ပါဘူး။ အဲဒီလို ြပန်ေြပာတဲ့ စကားလံုးြကီးက မလှဘူးေလ။ အဲဒီလို ေြပာရေအာင် သူတို့က ကွျန်ေတာ် တို့ေလာက် နာမည် ြကီးဖူးလို့လား ြပန်ေြပာေတာ့၊ ေအးေပါ့.. အခုလက်ရှိ အေြခအေန အရေတာ့ သူတို့က နာမည် ြကီးတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ေတွ ြဖစ်ေနတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ အခုေန သူတို့နဲ့ ကိုယ်နဲ့ ဘယ်သူ့ ငှားမလဲလို့ ေမးရင်လည်း ပရိသတ်က သူတို့ပဲ ငှားသွားမှာေပါ့.. ကိုယ့်ဘယ်ငှားမလဲ။ ကိုယ်ေတွက.. ဘယ်လို ေြပာမလဲ၊ ရိုးသွားြပီ။ တနည်းအားြဖင့် အနုပညာက ပျိုြမစ်ြခင်းကိုပဲ ြကည့်ချင် ြကတာ ေလ။ အဲဒါေြကာင့် သူတို့မှာ ပျိုြမစ်ြခင်းေလးေတွ ကေတာ့.. ပျိုြမစ်ြခင်းနဲ့ ရယ်စရာ လုပ်တာ ေလးေတွ ကေတာ့ ရှိေနတယ်။ သို့ေသာ်.. အေတွ့အြကံု ရင့်ကျက်မှု ဆိုတဲ့၊ အဲဒီ ရင့်ကျက်မှု ေလးေတွ လိုတယ်။ အေတွ့အြကံု ရင့်ကျက်လာရင်ေတာ့ သူတို့ ေကာင်းသထက် ေကာင်းလာ ြကမှာပါ။  

၁၁ - စက်တင်ဘာ - ၂၀၁၄
စံုနံ့သာ စာေပနှင့်အနုပညာမဂ္ဂဇင်း
အတွဲ [၁] ၊ အမှတ် [၁၀] ၊ ေအာက်တိုဘာ ၂၀၁၄

No comments:

Post a Comment