Monday, June 02, 2014

လက်စွဲေတာ်ြကီးများနှင့် သူတို့ေြပာသည့် သူတို့ဘဝစုတ်ချက်များ | ဦးတိမ်ညွန့် | [အပိုင်း - ၁]


လက်စွဲေတာ်ြကီးများနှင့် သူတို့ေြပာသည့် သူတို့ဘဝစုတ်ချက်များ
ဦးတိမ်ညွန့် [အပိုင်း - ၁]
- သူရဿဝါ -

အေမ လူထုေဒါ်အမာရဲ့ “အြငိမ့်” တို့၊ ဆရာ ေနဝင်းြမင့်ရဲ့ “ပလ္လင်အြငိမ့် ခုတင်အြငိမ့် စင်အြငိမ့်” တို့၊ လူရွှင်ေတာ်ြကီး ဘဘ ဦးချစ်စရာရဲ့ “ကွျန်ေတာ် သိမီေသာ လူရွှင်ေတာ်ြကီး များနှင့် ကွျန်ေတာ်နှင့် ေခတ်ြပိုင် လူရွှင်ေတာ်များ” ဆိုတဲ့ စာအုပ်ေတွ ဖတ်ခဲ့မိရာက စပါတယ်။ တစ်အုပ်နဲ့ တစ်အုပ် လူရွှင်ေတာ်ြကီး ေတွရဲ့ ဘဝ ြဖတ်သန်းပံုကို ချဉ်းကပ်တဲ့ ပံုစံချင်း မတူြက ေပမယ့် စာဖတ်သူမှာ ခံစား လိုက်ရတဲ့ အနှစ်သာရ ချင်းေတာ့ တူညီတယ်လို့ ကွျန်ေတာ့် အြမင်နဲ့ ေကာက်ချက် ဆွဲမိပါတယ်။ ေနာက်တစ်ခါ ဆရာေနဝင်းြမင့် ကလည်း သူ့ရဲ့ “ပလ္လင် အြငိမ့်..” အမှာစာ ထဲမှာ ဒီစာအုပ် မျိုးဟာ Generation by Generation ေရးသွားရမယ့် စာအုပ် မျိုးလို့ ဆိုထားခဲ့ ြပန်ေတာ့ တစ်ေန့မှာ ဒီတာဝန်ကို ကွျန်ေတာ်များ ဆက်ထမ်း နိုင်ေလ မလား လို့ မဝံ့တဝံ့ စိတ်ကူးယဉ် အိပ်မက် ဖူးပါတယ်။ ဒါေပမဲ့ စိတ်ကူးယဉ် အိပ်မက်ေတွက လွဲလို့ ကွျန်ေတာ် ချစ်ခင် ကွျမ်းဝင်ချင်တဲ့ အဲ့သည် နယ်ပယ်နဲ့ အစိမ်း သက်သက်သာ ရှိခဲ့ေသးတဲ့ ဘဝ အပိုင်းအြခားေပါ့။

အခုေတာ့ မထင်မှတ်ဘဲ ကွျန်ေတာ် လုပ်ြဖစ်ပါြပီ။ ကိုယ်တိုင်လည်း သည်ေလာက၊ သည် နယ်ပယ်မှာ အနည်းငယ် အကွျမ်းတဝင် ရှိလာြပီြဖစ်လို့ ဒီအိပ်မက်ကို ြပန်ြပီးမက်ဖို့ ြကံခဲ့တယ်။ ဒါေပမဲ့ စိတ်ကူးဟာ အချိန် အေတာ်ြကာ စိတ်ကူးသက်သက် အေနနဲ့ပဲ ရှိခဲ့တယ်။ ကွျန်ေတာ့် စိတ်ကူးေတွကို လက်ေတွ့ အသက်ဝင် လာေအာင် အြကံေပးခဲ့၊ လိုအပ်တဲ့ အကူအညီ မှန်သမှျ ေပးခဲ့တာ ကေတာ့ ဦးေလးဆရာ ဦးဇာဂနာပါပဲ။ မန္တေလး အေြခြပု လူရွှင်ေတာ်ြကီး ေတွရဲ့ ဟာသ၊ အနုပညာနဲ့ ဘဝ ြဖတ်သန်းပံုေတွ အေြကာင်းကို တဝြကီး ဖတ်ခဲ့ြကရြပီး ြဖစ်ေပမယ့် ရန်ကုန် အေြခစိုက်လူရွှင်ေတာ်ြကီး ေတွရဲ့ အေြကာင်းကိုေတာ့ ဟိုမဂ္ဂဇင်း၊ သည်မဂ္ဂဇင်း ေတွမှာ အင်တာဗျူး ေမးေြဖ အပိုင်းအစများ အေနနဲ့သာ ေတွ့ေနရြပီး တစ်စုတစည်း မှတ်တမ်းမှတ်ရာ ထားနိုင် ေလာက်ေအာင် မေတွ့ခဲ့ရ ေသးတာမို့ အဲဒါကို လုပ်ြဖစ်ေအာင် လုပ်ဖို့ ကွျန်ေတာ့်ကို တိုက်တွန်း ခဲ့ပါတယ်။ 

ဘယ်က စမလဲ။  ဆိုေတာ့.. ရန်ကုန် အေြခစိုက် လူရွှင်ေတာ်ေတွ ထဲမှာမှ သက်ြကီး ဝါြကီး ပညာရှင်တန်းလို့ ေခါ်လို့ရမယ့် လူရွှင်ေတာ်ြကီး ေတွကေန စလိုက်ြကဖို့ သေဘာ ရပါတယ်။ သူတို့နဲ့ ေမးြမန်းေဆွးေနွးမယ့် ပံုစံကို ေလ့လာ ြပန်ေတာ့လည်း ဆရာ ေနဝင်းြမင့်ရဲ့ ေမးြမန်း ေဆွးေနွးပံု များနဲ့ပဲ အကိုက်ညီဆံုး၊ ေယဘုယျ အကျဆံုး ြဖစ်နိုင်တာမို့ အဲဒီအေပါ်မှာ အေြခခံြပီး ၁။ သူတို့ရဲ့ ဘဝအြကမ်း၊ ၂။ ေတွ့ြကံု ဆက်ဆံ ခဲ့ရတဲ့ ပညာရှင် လူရွှင်ေတာ်ြကီးေတွ၊ ၃။ သူတို့နဲ့ ေခတ်ြပိုင် လူရွှင်ေတာ်ြကီးေတွ၊ ၄။ သူတို့နဲ့  သူတို့ ေတွ့ြကံုခဲ့တဲ့ လူရွှင်ေတာ်ြကီး ေတွရဲ့ စာေတွ၊ ြပက်လံုးေတွ၊ ၅။ သူတို့ရဲ့ သဘင်ေလာက အေတွ့အြကံု၊ ၆။ သူတို့ ြဖစ်ချင်တဲ့ သဘင် ေလာကအေပါ် အြမင်နဲ့ လက်ရှိ ြဖစ်ေနတာ၊ စသည်ြဖင့် ေမးြမန်း ြဖစ်ခဲ့ပါတယ်။ အဲဒီ ေတွ့ဆံု ေမးြမန်း ြဖစ်ပံုေတွကို “စံုနံ့သာမဂ္ဂဇင်း” အတွက် လစဉ် ကဏ္ဍတစ်ခု အေနနဲ့ တာဝန်ယူ သွားဖို့ ကွျန်ေတာ် ဆံုးြဖတ် လိုက်ပါတယ်။

ပထမဆံုး ေတွ့ဆံု ြဖစ်ခဲ့တာ ကေတာ့ သက်ြကီး ပညာရှင် လူရွှင်ေတာ်ြကီး ေတွထဲက တစ်ဦးလို့ ေြပာနိုင်တဲ့ ဘဘ ဦးတိမ်ညွန့် နဲ့ပါ။ ဘဘ ေနထိုင်တဲ့ သာေကတကို ဘဘရဲ့ အားလပ်ရက် တစ်ရက်မှာ ေရာက်သွားြပီး စကား ေြပာြဖစ်ခဲ့တယ်။ စင်ေပါ်၊ စင်ေအာက် အေတွ့အြကံု စံုခဲ့တဲ့ သူ့ဘဝ အေြကာင်း တေစ့တေစာင်းကို ေလသံ ေအးေအး၊ ချိုချိုနဲ့ ေြပာြပေနတဲ့ ဘဘရဲ့ စကားေတွ နားေထာင် ရတာ သူ့ရဲ့ အတိတ် ကိုေတာင် ြပန်ြပီး လွမ်းဆွတ် တမ်းတစရာပါ။ ေရွှမန်း ဇာတ်ထဲမှာ နှစ်ေပါင်း များစွာ ေနခဲ့ြပီး ဘဘ အလကင်္ာ ေကျာ်စွာ ေရွှမန်းတင်ေမာင်နဲ့ အလုပ်ေတွ တွဲလုပ် ြဖစ်ခဲ့တဲ့ လူရွှင်ေတာ်ြကီး တစ်ဦးလည်း ြဖစ်ပါတယ်။ ဒီေတွ့ဆံုမှုမှာ အေြကာင်းအရာ ေရှ့ေနာက် အနည်းငယ် ေနရာချတာ၊ မလိုအပ်ဘဲ ထပ်ေနတဲ့ ေနရာအချို့ကို တည်းြဖတ်တာနဲ့ ဖတ်ရ အဆင်ေြပေအာင် စကား မေချာတဲ့ ေနရာေတွ အနည်းငယ် ြပုြပင်တာ ကလွဲရင် တတ်နိုင်သေလာက် ဘဘရဲ့ မူရင်းစကားေတွ အတိုင်းပဲ ြပန်လည် ေဖာ်ြပ ေပးလိုက်တာ ြဖစ်ပါတယ်။ လူရွှင်ေတာ် ေတွကို သိပ်ချစ်တယ် ဆိုတဲ့၊ မင်းသမီးကို ရစ်သလို အေခွထဲမှာ လူရွှင်ေတာ်ေတွ အရစ် မခံရေအာင် လုပ်ြကပါ ဆိုတဲ့ ဘဘရဲ့ စကားသံေတွကို ေဖာ်ြပ လိုက်ပါတယ်။

ဦးတိမ်ညွန့်

ဘဘ ဘဝအစ ဆိုရင်ေတာ့ ရန်ကုန်တိုင်း၊ ကွမ်းြခံကုန်း ြမို့နယ်၊ ဘန်ေဗွးမူ ေကျးရွာ။ အဲဒီ ေကျးရွာ ကေပါ့။ ဘဘကို [၁၃၁၅] ခု၊ တန်ေဆာင်မုန်း လဆန်း [၁] ရက်၊ စေနေန့မှာ ေမွးတယ်။ ဘဘရဲ့ အေဖ နာမည်က ဦးထွန်းရီ၊ အေမက ေဒါ်စိုးရီ။ ဘဘတို့မှာ ေမွးချင်း [၇]ေယာက်၊ မိန်းကေလး [၂]ေယာက်၊ ေယာကျာ်းေလး [၅] ေယာက်ေပါ့။ မိဘေတွက လယ်သမား ေတွပါ။ အနုပညာမျိုးရိုး မရှိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘဘ အေဖကေတာ့ သိပ်ဝါသနာ ပါတာ။ ရွာမှာ သူက ကာလသားေခါင်း။ တို့အေဖက အိုးစည်၊ ဒိုးပတ်၊ ပုေလွ၊ အဲဒါေတွ အကုန် သူက လုပ်တတ် တယ်။ အိမ်မှာ အဲဒီ ပစ္စည်းေတွ ရှိတယ်။ ေကျာင်းအလှူ ဆိုရင် အေဖက အြမဲတမ်း ဒိုင်ခံ လုပ်တယ်။ လုပ်ေတာ့ ဘဘကိုလည်း ဒီလိုင်းေလးကို သူက ြဖစ်ေစချင်တယ်။ ဟိုးတုန်းက ဦးေပါက်ေခါတို့၊ ဦးေငွေမာင်းတို့ ေပါ့ေလ.. သားကေတာ့ နာမည်ပဲ ြကားဖူးမှာေပါ့။ နယ်ဖက်မှာ လာြပီး ကတဲ့ လင်းေရာင်ြခည် အြငိမ့် ဦးသံေချာင်း၊ ဦးေတာက်ထိန်တို့။ ဒါေတွက ဘဘ ြကည့်ခဲ့ ရတာ။ ဘဘရဲ့ အေဖက အနုပညာဈာန် စသွင်းတာေပါ့။ အဲဒီပွဲေတွကို လိုက်, လိုက်ြပတယ်။ အဲဒီလို ကေန ြပီးေတာ့ အေဖ ကေန အနုပညာ ပိုးေလးေတွ သွင်းြပီးေတာ့ ဘဘ ဆယ့်တစ်နှစ် သားမှာ ကိုေရွှဆိုတာ ဘဘတို့ရဲ့ ဦးေလး ေတာ်တာေပါ့။ ေရွှမန်း ဇာတ်ထဲမှာ သူက ဆရာ စိန်ဘေမာင်ရဲ့ တပည့်ေပါ့။ စံေတာ်ချိန် စိန်ဘေမာင်ေလးရဲ့ တပည့်၊ ဦးေလး ကိုေရွှကေန ဆိုင်း ထဲမှာ ေနေတာ့ သူနဲ့ အဆက်အသွယ် လုပ်ြပီး ဘဘကို ေရွှမန်း ဇာတ်ထဲ ထည့်ေပးတာ။

ဘဘ ဆယ့်တစ်နှစ်သားက ေရွှမန်းထဲ ေရာက်တယ်။ [၁၉၆၄] ေလာက်ေပါ့။ ဦးဆံုး ဆိုင်းထဲမှာ ဘဘ သံုးနှစ်ေလာက် ဆိုင်းပညာ သင်တယ်။ အဲဒီလို သင်ေနရင်းနဲ့ ဇာတ်ခံုေပါ်မှာ ကေလး ဇာတ်ေဆာင်က လိုလာ ေရာကွ။ အဲဒီမှာ ပိုက်ဆံ အလုခံရတဲ့ ကေလး ေကျာင်းသား ေလး ေနရာတို့၊ လက်ဝဲသုန္ဒရ သားေတာ်တို့၊ ဖွားေတာ်မူခန်း အေလာင်းမင်းသား ေနရာ တို့ေပါ့။ ေနာက် အခု ြမင်းမူမှာ ရှိေသးတယ်.. ဘဘရဲ့ ေကျးဇူးရှင်ထဲမှာ တစ်ပါး အပါအဝင်ေပါ့။ ြမို့ေတာ်မူမူ ဆိုတာ။ ြမို့ေတာ် သိန်းေအာင် ထဲက ြပဇာတ် မင်းသမီး ြမို့ေတာ်မူမူ ေရွှမန်းထဲ ပါလာေရာ။ သူ့ြပဇာတ် ကေလးက သူဇာေရွှစင် ဆိုတဲ့ ြပဇာတ် ကေလး။ အဲဒီမှာ ေမာင်နှမ နှစ်ေယာက် သရုပ်ေဆာင်တယ်။ ဘဘထက် အြကီးတစ်ေယာက် ရှိတယ်။ နီလာတဲ့၊ မလိှုင်က။ သူက အြကီးေနေတာ့ ဘဘကို ကေစချင်တယ်။ အကုန် လံုးက ဝိုင်းေြမှာက် ေပးတယ်။ ဒါေပမဲ့ ဘဘ မလုပ်ရဲဘူး။ ေနာက်ေတာ့ ေရွှမန်း တင်ေမာင်က ေခါ်ေတွ့တယ်။

“မင်း.. ခံုမှာ ကရဲလား”
“အဘ ကွျန်ေတာ် ေြကာက်တယ်”
“ဘာလို့ ေြကာက်ရ မှာတုန်း.. ငါလို အလကင်္ာေကျာ်စွာ ေရွှမန်းတင်ေမာင်ေတာင် ခံုေပါ် မရှက်မေြကာက် ကေသးတာ၊ အနုပညာ အလုပ် မင်းလုပ်ရဲတဲ့ အချိန် ဘဘကိုေြပာ၊ မင်း မျက်နှာ ဆိုင်းသမား မျက်နှာ မဟုတ်ဘူးကွ၊ ဇာတ်သမား မျက်နှာ”
ဆိုြပီး ေရွှမန်းတင်ေမာင်က ေခါ်ေြပာတယ်။ ကျန်တဲ့သူေတွ ကလည်း “မင့်.. ေရွှမန်း တင်ေမာင်လို လူမျိုးက ေြပာခဲတယ်၊ မင်း ကံေကာင်းတယ်” တဲ့။ ဝိုင်းေြမှာက် ြကေတာ့ လုပ်မယ် ဗျာ.. ဆိုြဖစ်ေရာ။ အဲဒီညက ြပဇာတ် ကတယ်။ ကိုယ်ကလည်း ြကည့်ထား တာကိုး၊ ပွဲကို ေတာက်ေလျာက် ြကည့်ထားတာ။ အြမဲတမ်း တစ်ညလံုး မအိပ်တမ်း ြကည့်ထားေတာ့ အကုန်လံုး လံုးေစ့ပတ်ေစ့ မှတ်မိတယ်။ ေရွှမန်းတင်ေမာင်က အဲဒီညက တစ်ညလံုး ြပဇာတ် ထိုင်ြကည့်တယ်။ ြပီးလည်း ြပီးေရာ ဟိုတုန်းက ေငွငါးဆယ်.. ဘဘတို့ ေခတ်ေပါ့၊ မုန့်ဖိုးတဲ့ဆို ေပးတယ်။ ေငွေြကာင့် ရယ်လို့ မဟုတ်ဘူး၊ ေရွှမန်းတင်ေမာင်က ဂုဏ်ြပုေပးတယ် ဆိုေတာ့ အဲဒီ ပီတိလည်း ခံစား လိုက်ရ တယ်ကွာ။ ပိုးဝင်သွား တာေပါ့။ အနုပညာပိုး ဝင်သွားေတာ့ အဲဒီကေန ြပီးေတာ့ ေတာက်ေလျာက် ကေတာ့မယ် ဆိုြပီးေတာ့ ဆံုးြဖတ်ချက် ချတယ်။ ေရွှမန်း ထဲမှာ ဘဘ အနှစ် [၂၀] ေကျာ်၊ [၃၀] နီးပါးေလာက် အလုပ် လုပ်ခဲ့ ပါတယ်။ ဆယ့်တစ်နှစ်သားက စြပီး ေတာ့ေပါ့.. ဇာတ်သဘင် ေလာက ထဲမှာ။

ဘဘတို့တုန်း ကေတာ့ လူရွှင်ေတာ် တစ်ေယာက် တပ်အပ်တဲ့ ပညာ ထဲမှာ ဇာတ်စာ မတတ်ရင် လူရွှင်ေတာ် က, မရဘူး ေပါ့ကွာ။ ေလေြပ၊ ခွန်းေထာက်တို့ ဘာတို့ကအစ အကုန် တတ်ရ တယ်ေပါ့။ ဗံုေထာက် ဆိုနည်း ကအစ။ ဒီေန့ေခတ် မှာေတာ့ ဒါေတွက မသံုးြက ေတာ့ဘူး။ ဒါေတွ ေပျာက်ပျက် ကုန်ြက ြပီေပါ့။ အဲဒီလို ဇာတ်စာေတွ ကျက်ခဲ့ ရတယ်။ ေရွှမန်း ဇာတ်ဆိုေတာ့ စာကိုလည်း ပိုသံုးတယ်။ စာမကျက်လို့ မရဘူး။ ဗုဒ္ဓဝင် ဖွားေတာ်မူခန်း ေတွဆို ငါ့တူတို့ နည်းနည်းပါးပါး ြကည့်ဖူး မှာေပါ့။ စာေတွက စေရွးစွပ်ေတွ၊ တစ်ေယာက် မှားလို့ မရဘူး။ တစ်ေယာက် မှားရင် အကုန် ပျက်ကေရာ။ နေဘထပ် ေတွနဲ့ သွားေတာ့ေလ။ အမယ်ြကီးအို ဦးေအာင်စိန် ေရးတဲ့စာေတွ၊ အဲဒီ စာေတွကို ဘဘတို့က နှုတ်ငံု ရေအာင်ကို ကျက်ခဲ့ရတယ်။ ဘဘတို့ေခတ် စာမတတ်ရင် ဇာတ်စာ မရှိရင် သတ်မှတ်ြကတယ်၊ ဝမ်းစာ မရှိတဲ့ လူရွှင်ေတာ်.. လို့။ စာတတ်ရင် “ဟာ.. ဒီေကာင် ဝမ်းစာ ြပည့်တယ်” အဲဒီလို ေြပာတတ် ြကတယ်။

ဟိုတုန်းက ဆိုရင်ေတာ့ကွာ.. ဥပမာြဖင့် မင်းသား လုပ်တဲ့သူက ေနာက်က ပါလာတဲ့ လူရွှင်ေတာ် လက်စွဲကို ေတာထဲ.. “ေမာင်ရယ်.. ငါပင်ပန်းတယ်၊ ငါဒီနား နားချင်တယ်၊ အဲဒါ ေြကာင့် ေမာင်မင်း သစ်ခက် တဲနန်းထိုး” ဆိုရင် “ကဲ.. မင်း ဘယ်ေလာက် တတ်လဲ၊ ေတာနဲ့ ပတ်သက်တဲ့ ေလေြပ.. မင်းထိုးစမ်း” တဲ့။ အေပါ်က စာရွတ်မှ ေအာက်က ဆိုင်းက “ဂျီ..” ဆို ေလေြပ ထိုးတာ။ အေပါ်က စာမရွတ်ရင် မရဘူး။ အဲဒီလို စမ်းတာေလးေတွ ရှိြကတယ်.. ဟိုတုန်း ကေတာ့။ ေရာ့.. မင်း ေဟာဒီ ဇာတ်ရုပ် ဆိုရင် သူခိုးေနရာ ဆိုရင် အဲဒီ သူခိုးစာ ကိုယ့်ထဲမှာ ရှိေနရမယ်။ မင်း.. သူေတာင်းစား ေနရာကွာ ဆိုရင် အဲဒီ သူေတာင်းစာနဲ့ ပတ်သက် တဲ့စာ ရှိေနရမယ်၊ ြပက်လံုး ရှိေနရမယ်။ ဟိုတုန်းက ဝမ်းစာေလး ေတွက အဲဒါေပါ့။ သူေဌး ဆိုလည်း အဲဒါ သူေဌးရဲ့ စာေတွ ရှိရမယ်။ လူရွှင်ေတာ် တစ်ေယာက်ရဲ့ တတ်အပ်တဲ့ ပညာ ေလးေတွ၊ အဲဒါ ေလးေတွက မရှိမြဖစ် ရှိရတယ်.. ဟိုတုန်းက လူရွှင်ေတာ် ေတွေပါ့။ ဘဘက မန္တေလး မှာေတာ့ အြငိမ့် မကပါဘူး။ ဇာတ်ပဲ ကခဲ့တယ်။ ဘဘက ငယ်ငယ်ေလး ကတည်းက ေရွှမန်းထဲ ဆယ့်တစ်နှစ်သားက ေရာက်သွားေတာ့ ေရွှမန်းဇာတ်က မန္တေလး ေရာက်ရင် အြမဲတမ်း တစ်လ နားတယ်။ ဇာတ်ကို အရက်နှစ်ဆယ် တိုက်တယ်။

အဲဒီ အချိန်ဆို မန္တေလးမှာ အြငိမ့်ေတွက မတရား ေပါတာ။ အခု မန္တေလးမှာ.. ြကားတယ်၊ အြငိမ့်ေတွ ဘာမှ မရှိေတာ့ဘူး။ ဟိုတုန်းကေတာ့ မန္တေလးမှာ အြငိမ့်ေတွက အားြကီးပဲ။ တစ်လမ်း တစ်လမ်းဆို တစ်ခါတေလ ဖင်ချင်းေပါက်ေတာင် ကတာ။ အဲဒီခံု မှန်သမှျ ဘဘက မေရာက်တဲ့ ေနရာ မရှိဘူး။ ဘဘက ေအာက်သား ြဖစ်ေပမယ့် မန္တေလး ြကီးခဲ့ရတာ။ မန္တေလး လူရွှင်ေတာ် ေတွရဲ့ ေြခြကိုေြခြကား ေနခဲ့ ရတယ်။ မန္တေလး လူရွှင်ေတာ် မှန်သမှျ ဘဘတို့ရဲ့ ဆရာတန်းေတွ မြကည့်ဖူးတဲ့ လူရွှင်ေတာ် မရှိဘူး။ အဲဒီ ေခတ်တုန်းကေတာ့ ဘဘ ဆရာ တစ်ေယာက်ေတာ့၊ ြမင်ဆရာ ထဲမှာ အင်မတန် ေလးစား ချစ်ခင်တဲ့ ကိုေဂျာ်လီ ေပါ့ကွာ။ သူကေတာ့ ဆံုးသွားြပီ။ သူ့သားသမီး ေတွေတာ့ ရှိြက ဦးမှာပါ။ ကိုေသာင်းဒန်၊ ကိုမိတ်ဆက်ြကီး တို့ကေတာ့ ရှိေသးတယ်။ ကိုမိတ်ဆက် ေတာင်မှပဲ ကျန်းမာေရး မေကာင်းဘူးလို့ ြကားတယ်။ အဘ ဦးရန်ေအာင်တို့၊ အဘ ဦးေကျာက်နီတို့။ ေနာက်.. အဘဦးဩဘာ ဆိုတာ ကေတာ့.. ေကျးဇူးရှင် ြကီးေတွ ေပါ့ကွာ။ လူရွှင်ေတာ်ကို အင်မတန် ချစ်တတ်တဲ့ ပညာရှင် ြကီးေတွ။ မန္တေလး ေရာက်ြပီဆို “ေဟ့ေကာင် တိမ်ညွန့်.. လာ” ဆိုြပီး သူက လက်ဖက်ရည် ေခါ်တိုက်၊ စကားေြပာ၊ ြပက်လံုး ကအစ ေပးတယ်.. သင်တယ်။ အဘ ဦးဩဘာတို့၊ အဘ ဦးသိန်းတန်တို့ ဆိုတာေတွေပါ့။ ဟိုးတုန်းက လူရွှင်ေတာ် ြကီးေတွ။ အဲဒီလို ပညာရှင်ြကီး ေတွဆီမှာ ဘဘတို့ ေနခဲ့ ရတာ။

မန္တေလးနဲ့ ရန်ကုန် ကွာတယ် ဆိုတာ မန္တေလးက မင်နဲ့ေမာင်းနဲ့ ြပက်တာ၊ မျက်နှာ တည်နဲ့ ြပက်တယ်။ တစ်လံုးဆို တစ်လံုး ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင် ထိုးချတာ။ အဲဒီ ြပက်လံုး တစ်လံုးကို ြပုတ်ေအာင် ယူတယ်။ တစ်ဖက် လူကလည်း အြပုတ်ကို ေစာင့်ေပးတယ်။ ရန်ကုန် ကျေတာ့ လူရွှင်ေတာ်လည်း သွက်တယ်၊ မင်းသမီး ဆိုလည်း သင်လက် ကေလးေတွ ကအစ ဆန်းလာ တယ် ေပါ့ကွာ။ ဟိုကေတာ့ သူတို့ ေရှးမူေလး ေတွကို အများဆံုး ထိန်းြက တာေပါ့။ အဆိုပိုင်း ဆိုလည်း အဆိုပိုင်း၊ အကပိုင်း ဆိုလည်း အကပိုင်းေပါ့။ ဘဘတို့ ေခတ်တုန်းက ဆိုရင် မေဗဒါတို့က အင်မတန်မှ မန္တေလးမှာ ြကည့်အပ်တဲ့ မင်းသမီးေတွ ေပါ့ကွာ။ မင်းသမီး ကေန မင်းသား လိုလည်း ကတယ်။ ေနာက်ကေလး ေတွေတာ့ သိမှာ မဟုတ်ဘူး။ ေဇာ်ဝင်းနိုင်ရဲ့ အမ ြပံုးချို ဆိုတာ ေယာကျာ်း ပံုစံနဲ့ ကတာ။ အဲဒါ အြငိမ့် မင်းသမီး။ ဒါေပမဲ့ ြပဇာတ် မင်းသား လိုလည်း သူက ကတယ်။ အင်မတန်ေတာ်၊ အင်မတန် ြပည့်တဲ့ မင်းသမီး တစ်လက်ပဲ။ ရန်ကုန်နဲ့ ကျေတာ့ အဲဒီ ဟာေလးေတွ ကွာတာေပါ့ကွာ။ သမားစဉ် ေလးေတွ ကုန်ေအာင် ယူြကတယ်။

သမားစဉ် ဆိုတာမှာ ဆရာေတွ ချမှတ် သွားတဲ့ အစဉ်ကို မပျက်စီးေအာင် လိုက်ရတယ်။ တစ်ေယာက်က ဥပမာြဖင့် တရားဓမ္မနဲ့၊ တို့ ေရွှမန်း ဦးတင်ေမာင် ဆိုရင် “သံသရာ ကဗျာလွတ် ကကွက် အဆန်းထွင် တရားခွင် သိရင် သိရင် တကယ်ကို ရှာြပီးရင် ေတာထွက် ပါလား ေတာထွက် ပါလား ေရွှမန်း ကိုတင်” ဆိုရင် အဲဒီ ေတာထွက်တာနဲ့ ပတ်သက်တာ၊ တရားနဲ့ ပတ်သက်တဲ့ အလံုးကို ရှာရတယ်။ “သံသရာ ကဗျာလွတ် ကကွက် အဆန်းထွင်” ဆို ကဗျာလွတ် ြပက်လံုး ြပက်ရတယ်။ သူ့သီချင်းကို ပူးြပီး ြပက်တာ.. အဲဒီလိုေပါ့။ ေရွှမန်း တင်ေမာင် ဘယ်နရီပိုဒ်ကို ဆိုသလဲ.. သူဆိုတဲ့ နရီကို အဲဒီ ြပက်လံုးကို ရှာရတာ။ ေနာက် အလံုး ေတွကျ ကိုယ်ြကိုက်တာ ြပက်ေတာ့။ ပထမဦးဆံုး ချိတ်လံုးက ေရွှမန်းတင်ေမာင်ရဲ့ နရီသီချင်းနဲ့ မှီးြပီး သေန္ဓ ဆက်တဲ့ အလံုးမျိုး ြပက်ရတယ်။ ဒါကေတာ့ ဇာတ်ရဲ့ သမ္ပဇဉ် ေပါ့ကွာ။ ေရွှမန်း ဆိုလည်း ေရွှမန်းဇာတ်ရဲ့ သမ္ပဇဉ်၊ ြမို့ေတာ်သိန်းေအာင်ဆို ြမို့ေတာ် ဇာတ်ရဲ့ သမ္ပဇဉ်ေပါ့။ ဒါကလည်း တစ်မျိုး။ သမားစဉ် ဆိုတာကျ ေရှ့က ဆရာ့ ဆရာြကီးေတွ ချမှတ် သွားတဲ့ ြပက်လံုး။ ဆရာြကီးေတွ ြပက်ခဲ့တယ်ကွာ.. အစဉ်လိုက်ေတွ ြပက်သွားတဲ့ ြပက်လံုးေပါ့။ ေနာက်လူ ေတွက ဒါေလးေတွ မပျက်ေအာင်၊ မကျန် ေအာင်ေပါ့။ ေနာက် ထည့်ချင်ထည့်.. အပို ထည့်ရင်ထည့်။ ဒီဆရာြကီးေတွ လုပ်သွားတဲ့ အလံုးေလး ေတွေတာ့ မကျန်ေစ့ ချင်ဘူးေပါ့။ တချို့ဆို “သမားစဉ် မကုန်တဲ့ ေကာင်ကွာ၊ သမားစဉ် နားမလည် တဲ့ေကာင်” ဆိုြပီး ဟိုးတုန်းက ဆရာြကီး ေတွက သိပ်ခါတယ် အဲဒါမျိုးကို [ခါတယ် ဆိုတာကေတာ့ သဘင် ေလာက စကားပါ၊ မြကိုက်ဘူး သေဘာ မကျဘူး ဆိုတဲ့ အသံုးပါပဲ]။ သူတို့ လုပ်သွားတဲ့ ဟာေလးေတွကို စင်ေအာင်၊ ကုန်ေအာင် ယူေစ့ ချင်တယ်။

ေကျးဇူးရှင် ဆရာေတွ ကျေတာ့ ဘဘ ေမွးစားအေဖ လို့လည်း ဆိုလို့ရတယ်၊ ဆရာေပါ့။ လူရွှင်ေတာ် ဦးေအာင်ေငွတဲ့။ ဘဘရဲ့ အနွံတာလည်း ခံတယ်။ ချစ်လည်း ချစ်တယ်၊ သား တစ်ေယာက်လို ချစ်တယ်။ လူတိုင်း ကလည်း သားလို့ေတာင် သတ်မှတ် ြကတယ်။ ခံုေပါ်ကို ပထမဦးဆံုး ဆွဲတင် တာကေတာ့ ြမို့ေတာ်မူမူ။ လူရွှင်ေတာ် ဆိုရင်ေတာ့ ဦးေအာင်ေငွ၊ ဦးမိုးညို၊ ဦးချစ်ပီး၊ ဦးေဖျာက်ဆိပ်၊ ဦးစိန်ေမာင်း။ ဒါဘဘရဲ့ ပထမဦးဆံုး ဆရာေတွပဲ။ ေနာက်.. လူရွှင်ေတာ် ဦးေကျာက်စိမ်း ဆိုတာလည်း ရှိေသးတယ်။ ေဇာ်ဝင်းထွဋ် တို့ရဲ့ အဘိုး၊ ေဒါ်ထားရဲ့ ဦးေလးေပါ့။ အဲဒါလည်း ဘဘ ဆရာပါပဲ။ အဲဒါ ေတွကေန ြပီးေတာ့ ေခါင်းေပါင်း ယေပါင်း၊ ေတာင်ရှည်ဝတ်၊ ဇာတ်စာ ပညာ သင်ေပးြပီး ဇာတ်ခံုေပါ် မတ်တပ် ရပ်နိုင်ေအာင် ပထမဦးဆံုး ဘဘကို အနုပညာ မျိုးေစ့ သွင်းေပး ခဲ့တာ အဲဒီ ေကျးဇူးရှင် ေတွပါပဲ။ ေရွှမန်း တင်ေမာင်က စေခါ်တယ်၊ စင်ေပါ် ေရာက်ေတာ့ သင်ေပး တာက အဲဒီ ဆရာေတွ။ ဘဘ မီလိုက်တာေတာ့ အမယ်ြကီးအို ဦးေအာင်စိန် မီတယ်၊ ေရွှမန်း ထဲမှာေပါ့။ ေနာက်.. ဘဘ ဦးဓာတ်ရှင် ဆိုတာေတာ့ ြမင်ဆရာေပါ့၊ ြမင်ဆရာ ထဲမှာ ပါ,ပါတယ်။

ေနာက်ြပီး ဘဘ စကား ေြပာြပီ၊ ဒီအေြကာင်း ေလးေတွ ေြပာြပီဆိုရင် ချန်မြဖစ်တဲ့ သူငယ်ချင်း ေပါ့ကွာ။ သူကလည်း ဘဘကို  သူငယ်ချင်း ဆရာလို့လည်း သူကိုယ်တိုင် ဖွင့်ြပီး ေတာ့ ဝန်ခံြပီးေတာ့ ေြပာတယ်။ ဘဘကလည်း သူ့ကို ြပန်ြပီးေတာ့ ေကျးဇူးရှင်လို့ ေြပာရ တယ်။ ဘာြဖစ်လို့လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒါေလး ကျေတာ့ ဘဘ ရှင်းြပမယ်။ အဲဒီလူက ဘယ်သူလဲ ဆိုေတာ့ ငေမာ့စ်ေပါ့။ သူ လူရွှင်ေတာ် စလုပ်မယ် လုပ်ေတာ့ ဘဘတို့က ြပည်မှာ ကေနတာ။ သူက ဘဘထက် ဇာတ်သက် ေနာက်ကျ တယ်ကွ။ ဘဘက လှပ်လှပ် လှပ်လှပ်နဲ့ လူငယ်တန်း ထဲမှာ၊ ေရွှမန်း ထဲမှာ တိမ်ညွန့် တိမ်ညွန့် ြဖစ်ေနြပီ။ ေရာက်လာ ြပီးေတာ့

“ဗိုလ်တိမ်.. လူငယ်တန်း ထဲမှာ ခင်ဗျားကို ကွျန်ေတာ် အချစ်ဆံုး ပဲဗျာ၊ ေလးလည်း ေလးစားတယ်၊ အဲဒီေတာ့ ဗိုလ်တိမ့် ရှိတဲ့ စာေလးေတွ ကွျန်ေတာ့်ကို ေပးပါဗျာ” ဆိုေတာ့ “ဟ.. ယူဟ” ေပါ့။ သူ့ ေတွ့ကတည်းက ခင်တာ။ ဘာေကာင်မှန်း မသိေသးဘူး။ ငေမာ့စ် ဆိုတာ ဘာေကာင်မှကို မြဖစ်ေသးဘူး.. အဲဒီ အချိန်က။ အဲဒီမှာ ြပည်မှာ ဘဘဆီ ေရာက်လာ ေတာ့ စစ်ဦးထုပ် အစုတ်ြကီးနဲ့၊ စစ်အကျင်္ီ အစုတ်ြကီးနဲ့။ ညကျေတာ့ “ကွျန်ေတာ် လူရွှင်ေတာ် ကမှာဗျ.. ကေန့ည၊ ကွျန်ေတာ့် လာြကည့် စမ်းပါဦး” တဲ့။ ဘဘတို့ ဇာတ်ေလာကမှာ ေလေကျာ် သံုးတာ ဘဘက သံုးတာ။ ငေမာ့စ် သံုးတဲ့ ေလေကျာ်ကို ဘဘ အရင်ဆံုး သံုးတာ။ ညကျေတာ့ သူကတာ ေလး ြကည့်ြပီးေတာ့ သူ့ေလကေလးက ဘဘထက် ပိုချစ်စရာ ေကာင်းတယ်

“ေဟ့ေကာင် ငေမာ့စ်.. မင်း အဲဒီေလက လှတယ်ဟ” ဆိုေတာ့
“ဗိုလ်တိမ့်ေလ ကွျန်ေတာ် လုပ်တာ” တဲ့။
“ဟ.. မင်းက ပိုလှ တယ်ဟ၊ မင်းငါ့ထက် ပိုေကာင်းတယ်၊ မင်းသံုး.. မင်း ေတာက်ေလျာက် သံုး”
လို့ ေြပာလိုက်တယ်။ အဲဒီလိုနဲ့ ေပါ့ကွာ။ သူကလည်း ဘဘ ဆီကေန ခုနကဇာတ် ဆိုေတာ့ ဇာတ်စာ ေလးေတွ လာယူတယ်.. ြပက်လံုး ေလးေတွ ကအစ။ တိုင်ပင် ြကတယ်၊ ြကံုရင် ြကံုသလို။ ေတာ်ေတာ် ခင်ပါတယ်။ အဲဒီလိုနဲ့ ကွဲသွား ြပီးေတာ့.. ပထမတုန်းက ကိုမိုးဒီရဲ့ တွဲဖက်က ဘဘ သူငယ်ချင်းပဲ၊ ဆိုင်းဆရာ ဦးသန်းစိန်ရဲ့သား ဖိုးေထာင်တဲ့၊ လူရွှင်ေတာ် ေကာင်းပဲ။ သူက မကေတာ့ဘဲနဲ့ နားသွားတဲ့ အချိန်မှာ အဲဒီမှာ ငေမာ့စ် ဝင်ေတာ့မှ မိုးဒီ-ငေမာ့စ် ြဖစ်တာ။ ေရွှမန်းမှာ ဘဘ ပထမဦးဆံုး အတွဲက အခု ေအာင်ေသာ်၊ ေအာင်ေမာ် တို့ရဲ့ အေဖ ေအာင်ေကျာ်။ ေရွှမန်း ေအာင်ေကျာ် ဆိုတာ ဘဘ ပထမဦးဆံုး အတွဲ။ ေနာက်.. ဒီေကာင်က ရန်ကုန် အြငိမ့်ေလာကကို ဆင်းသွား လိုက်တာ ဘဘ အတွဲြပုတ် သွားြပီးေတာ့ ေနာက်.. ေရွှမန်း ထဲကို ကိုေရွှဂဲ ေရာက်လာတယ်။ ကိုေရွှဂဲနဲ့ ကျေတာ့ ေတာ်ေတာ်ေလး ေရွှဂဲ-တိမ်ညွန့်၊ တိမ်ညွန့်-ေရွှဂဲ ဆိုြပီးေတာ့ ြဖစ်လာတာ ေပါ့ကွာ။ ေတာ်ေတာ် သန်သန်ေလး ကြကတယ်။ ေနာက်ပိုင်း လူရွှင်ေတာ် ဦးနီလာတို့ ေရာက်လာ ြကတယ်။

ဘဘတို့နဲ့ ေခတ်ြပိုင် ဆိုရင်..၊ အင်း.. ဘဘတို့နဲ့ အနုပညာ ကေတာ့ သိပ် မတိမ်းမယိမ်း ပဲေပါ့။ တစ်နှစ်လည်း အတူတူ ကခဲ့ ရတယ်။ မန္တေလးက ကိုချစ်စရာေပါ့။ စာေရးဆရာ၊ ဒါရိုက်တာေတွ ဘာေတွလည်း လုပ်တယ်။ သူငယ်ချင်း အစ်ကို ေပါ့ကွာ။ ဒီလိုပဲ သတ်မှတ် ြကပါစို့။ ေနာက်.. အစ်ကို ထင်ေပါ် ဆိုတာ။ အခု သူနဲ့ တွဲတယ်။ ချစ်စရာ-ထင်ေပါ် အတွဲေပါ့။ အဲဒီ ကိုထင်ေပါ်က ဘဘ ဆရာ အရင်း ဦးချစ်ပီးရဲ့တူ။ ေနာက်.. ကိုမျိုးချစ်တို့။ ဒါကေတာ့ ဘဘတို့ တန်းထဲမှာ ဘဘ ြမတ်နိုး ခဲ့တဲ့ လူရွှင်ေတာ်ေတွ ေပါ့ကွာ။ ရန်ကုန်မှာ ဆိုရင်ေတာ့ ဘဘ တို့ထက် စီနီယာ ပိုကျမှာ ေပါ့ကွာ.. ကိုေြကးမံု တို့က အင်မတန် ြကည့်ထိုက်တဲ့ လူရွှင်ေတာ် ေတွေပါ့။ ေနာက်.. ကိုပါပါေလးတို့၊ ကိုတက်တိုးတို့ အဲဒီ အတွဲေတွက အင်မတန်မှ ေကာင်းတဲ့ လူရွှင်ေတာ် တန်းေတွ။

ဘဘကို တစ်ဆစ်ချိုး ဒီပညာရဲ့ လိုအပ်ချက် ကေလးေတွ ထပ်ြဖည့်တဲ့ ဆရာကေတာ့ လူရွှင်ေတာ် ဦးစိန်ရိုးပဲ။ ဘယ်ြပက်လံုးကို ဘယ်လို ခံရတယ်၊ ဘယ်လို ြပက်လံုးကို ဘယ်လို နင်းရတယ်၊ ဘယ်လို ြဖတ်ရတယ်။ ေဟာဒီ ြပက်လံုး ကေတာ့ မင်း မကန်သင့်တာ သွား မကန်နဲ့.. အဲဒါကျေတာ့ ရန်ြဖစ်သလို ြဖစ်ြပီ.. ဆိုြပီး ြပက်လံုးကို အဆစ် ကေလးေတွနဲ့ သင်ေပးတာ ကိုစိန်ရိုး ေပါ့ကွာ။ ကိုယ့်ြပက်လံုးကို လှီးတာ၊ ြပက်လံုးကို ေပါက်ေပါက်ေဖာက် သလို ြပက်တာ။ ခုေတာ့ နားေလး သွားြပီ။ သူငယ်ငယ်က ြပက်ခဲ့တဲ့ အလံုးေလး ေပါ့ကွာ။ မှတ်တမ်း ေလးေပါ့။ ဒါေလးေတွက ကေန့ေခတ် ေြပာေန ြကတဲ့၊ လုပ်ေန ြကတဲ့ သီတံဆိုတဲ့ သေဘာမျိုး ေလးလည်း ပါတယ်ကွ။

ရိုး - သတ္တိ အေြကာင်းနဲ့ ပတ်သက် လာရင်.. သတ္တိ အေြကာင်း ေြပာမယ် ဆိုရင်ေတာ့ ေဟာဒီ ဗိုလ်စိန်ရိုး၊ စေလြပင် တစ်ေြကာခွင်မှာ၊ ေဂါဝိန်နဲ့ ေဂွးေချာင်းကေန ြပီးေတာ့ ေလးေသာင်းေလာက် တပ်နဲ့ ေစာင့်ေနတာ ဗိုလ်စိန်ရိုး.. စစ်ကိုင်း တံတားေပါ်မှာ မျက်နှာြဖူကို လက်နက်နဲ့ ထိုးသတ်တာ
တိမ် - အရှင်ေတွလား
ရိုး - အေသေတွ
တိမ် - ဟင်..
ရိုး - ေအာင်မေလး.. ဗမာြပည် သီေပါမင်း ပါသွားတာ ငါမရှိလို့
တိမ် - မင်းရှိရင်
ရိုး - ဟ.. ငါရှိရင် ငါပါ ပါတာေပါ့
အဲဒီ ေနရာေလး ေတွေပါ့။ အဲဒီဟာ အြပတ် ေထာက်ေပး ရတာ။ ဟာ.. အဲဒီမှာ အံ့ဩတဲ့ မျက်နှာ တစ်ဖက်လူက သွားမခံနဲ့။ ခံလိုက်ရင် သွားြပီ.. အဲဒါ ဟိုလူ အရသာ ပျက်ြပီ။ အြပတ် ေထာက်ေပး ရမှာ။ သူက ဆက်ဦး မှာကိုး။ သူ့အလံုးက ဆက်ဦးမှာ။ အရှင် ေတွလား.. [အေသေတွ] ဆိုရင်၊ ဟင်.. ဒီေလာက်ပဲ ခံေပးလိုက်။ အံ့ဩတဲ့ မျက်နှာ ေလးပဲ ေထာက်ေပး ရမယ်။ အဲဒီ ေနရာမှာ အရှည်ြကီး သွားေထာက် လိုက်ရင် ဟိုအလံုးကို ဆွဲဆန့် လိုက်တဲ့ သေဘာ။ အဲဒါ တစ်ဖက်လူကို ကူညီတာ မဟုတ်ေတာ့ဘူး။ ေနှာင့်ယှက် သလို ြဖစ်သွားြပီ။

တိမ် - ဘယ့်နှယ် ပါရမလဲ
ရိုး - ငါသာ ပါသွားရင် ဒိုးလို ေမွှခဲ့မှာ။ အဂင်္လိပ် ေခတ်က ဆိုရင် ကွျဲြကီး ဆိုတဲ့ ေလယာဉ် က ငါ့ေခါင်းေပါ် ဗံုးပစ်ချတယ်။ ပထမ ချတဲ့ အလံုးကို ဘယ်ဖက် လက်နဲ့ ဖမ်းကိုင်တယ်၊ ဒုတိယ ချတဲ့ အလံုးကို ညာဖက် လက်နဲ့ ဖမ်းကိုင်တယ်။ ဗံုးနှစ်လံုးလည်း ေရာက်ေရာ..
တိမ် - ဘာလုပ်တုန်း
ရိုး - ေရထမ်းေရာင်းတယ်
တိမ် - ဘယ့်နှယ် ေရထမ်း ေရာင်းရ တာတုန်း
ရိုး - ေရထမ်းချင်လို့ ထမ်းေနတာ မဟုတ်ဘူး.. စပိုင် လုပ်ေနတာ
တစ်ဖက် ကေန ြပီးေတာ့ အတိုေလးေတွ ချည်းပဲ ေထာက်ေပး ရတယ်။ အရှည် သွား ေထာက်ရင် အဲဒါ အစ်ကိုကလည်း လက်မခံဘူး။ သူက အဲဒီလို ေလးေတွ။ ေထာက်တဲ့ ေနရာမှာ အတိုေထာက်၊ အရှည်ေထာက် ေလးေတွ။ ဘယ်ေလာက် လူရွှင်ေတာ် ြပက်လံုး တစ်လံုးက အေရးြကီး သလဲ ဆိုရင် နည်းနည်းေလး ဟ,သွား တာနဲ့ ဒီမှာ ေဝါခနဲ တအံုးအံုး ရယ်ထား ေပမယ့် ေနာက်မှာကျ အရယ် ေပါ့သွားမှာ။ အဲဒါ ဘယ်လို ေပါ့သွားသလဲ ဆိုရင် ဘဘတို့ ေရွှမန်း ဦးတင်ေမာင်က ေြပာတယ်။

“တို့ အနုပညာသမား များဟာ တကယ်တမ်း ဈာန်နဲ့  အလုပ် လုပ်ြပီဆို လူမမာများ ေသခါနီး ေဇာသံုးတန် ပျံသလိုပဲ” တဲ့။ ေအာက်က ကေလးက “အိ” ဆိုတာနဲ့ တြပိုင်နက်တည်း အေပါ်က ဈာန်ေပျာက် သွားရင် အဲဒါ အနုပညာ အရသာ ပျက်သွား တာပဲ။ ဟုတ်တာေပါ့.. သူက စာေတွကို အင်မတန်မှ ရွတ်တဲ့သူ ဆိုေတာ့ သူက ဈာန်သွင်း ထားတဲ့ အချိန်မှာ ေအာက်က တစ်ခုခု အေနှာင့်အယှက် ကေလး ြဖစ်ရင် သွားြပီ။ သူ့ကျေတာ့ ပိုဆိုးတာ ေပါ့ကွာ။ ေအာက်က ေဟး.. ဟား.. ဆိုေတာ့ အလုပ် လုပ်ရတာ ေလးေတွ အဲဒီေနရာ ကျေတာ့ အဖတ် မတင်ြကဘူး၊ အလိုက်အထိုက် ေလးေတွ လုပ်ရတယ်။

[အပိုင်း - ၂ ဆက်ပါမည်]

၀၅ - ေမ - ၂၀၁၄
စံုနံ့သာ စာေပနှင့်အနုပညာမဂ္ဂဇင်း
အတွဲ [၁] ၊ အမှတ် [၅] ၊ ေမ ၂၀၁၄

No comments:

Post a Comment