Thursday, December 01, 2011

သူရဿဝါနှင့် တိုးရစ်စစ်တမ်း


သူရဿဝါနှင့် တိုးရစ်စစ်တမ်း
- သူရဿဝါ -

သူရဿဝါ အခုတေလာ အြငိမ်မေနနိုင်။ ေလ့လာ စူးစမ်းချင်စရာ ေကာင်းေသာ ကိစ္စ တစ်ခုေြကာင့် ြဖစ်၏။ ထိုကိစ္စမှာ အြခားမဟုတ်။ တေလာေလးက သိလုိက် ြကားလိုက် ရြခင်း ြဖစ်သည်။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ယခုနှစ်ပိုင်း အတွင်း စစ်တမ်း ေကာက်ယူမှု တစ်ခုအရ သူရဿဝါတို့ ြမန်မာ နုိင်ငံသည် နိုင်ငံြခား ခရီးသွားများ လာေရာက် လည်ပတ် ချင်သည့် ထိပ်တန်း နိုင်ငံ များထဲတွင် တစ်ခု အပါအဝင် ြဖစ်ေနသည် ဟူေသာ ကိစ္စ။ ဖွံ့ြဖိုးြပီး နုိင်ငံ မဟုတ်ေသးေသာ၊ ယခုမှ ဖွံ့ြဖိုး တိုးတက်ဆဲ နိုင်ငံြဖစ်ေသာ သူရဿဝါတို့ နုိင်ငံသည် အဘယ်ေြကာင့် ထိုစာရင်းတွင် ထိပ်နားသို့ ေရာက်ေနရ ပါသနည်း။ စဉ်းစား ေသာ်လည်း အေြဖမထွက်။ ထို့ေြကာင့် သူရဿဝါ ကိုယ်တိုင် အဘယ်ေြကာင့် ြဖစ်နိုင်သည်ကို ထပ်မံ၍ ေလ့လာ ြကည့်မိသည်။ ေနာက်ဆံုးတွင် ထိုသို့ လာေရာက် လည်ပတ်ချင်ြကသည့် အေြကာင်းအရာ သံုးခုကို စနစ်တကျ စံုစမ်းမှုြဖင့် သိလိုက်ရ ေလသည်။ ဘာေတွပါလိမ့်။ ေြပာြပပါမည်။

ပထမဆံုး တစ်ခုမှာ ရန်ကုန်ြမို့တွင်း ပို့ေဆာင်ေြပးဆွဲ ေနေသာ ဟိုင်းလပ်၊ ဒိုင်နာ၊ ဘီအမ်၊ ချက်ပလက်၊ ရိုးရိုး၊ စပယ်ရှယ်၊ အထူး အစရှိသည့် လိုင်းကား များနှင့် သက်ဆိုင် ေနသည်ကို ေတွ့ရ၏။ ၎င်းတို့ကို နိုင်ငံြခားသား တိုးရစ်များ အထူးတလည် စိတ်ဝင်တစား ရှိြက၏။ ယခင် လာေရာက် လည်ပတ် ြကဖူးေသာ တိုးရစ်များ စမ်းသပ် စီးနင်းြကည့်ြပီး တဆင့် ြပန်လည် ေဖာက်သည်ချမှု တို့ေြကာင့် ၎င်းတို့မှာ ေနာက်ထပ် လာေရာက် လည်ပတ်မည့် တိုးရစ်တို့၏ အထူး စိတ် ဝင်စား ြခင်းကို ခံရ၏။ သူတို့အေြပာအရ ကျွန်ေတာ်တုိ့ ဒိုင်နာဟု ေခါ်ြကသည့် ၄၉၊ ၁၀၅ အစရှိသည့် ကားများသည် သူတို့ နုိင်ငံများတွင် ကျင်းပသည့် ကားြပိုင်ပွဲမှ ြပိုင်ကား များထက် ဆယ်ဆြမန်ေအာင် ေမာင်းနုိင်သည် ဆုိ၏။ ဒိုင်နာများ၏ ြမန်ဆန် ြကမ်းတမ်းေသာ အရသာကို ခံစားြပီး သည့်ေနာက် ဂျက်ေလယာဉ် စီးရတာေတာင် ေပါ့ရွှတ်ရွှတ် နုိင်သွားသည် ဆိုပဲ။ ဒိုင်နာ လိုင်းကား ေမာင်းသူတို့သည် ကားလမ်း ေပါ်မှာေရာ၊ ေလထဲမှာပါ တလှည့်စီ ေမာင်းနိုင် ြကသည့် အစွမ်းရှိ သြဖင့် မတ်တပ်ရပ် စီးသူလည်း မသက်သာ၊ ထိုင်စီးသူလည်း မြငိမ့်ေညာင်း။ ထိုကားများကို နုိင်ငံြခားသား တိုးရစ်များက ြမန်မာသံ မပီတပီြဖင့် “ထိုင်နာ” ဟု ေခါ်ြကသည်။ ဒါလည်း မမှားပါ။ ထိုင်စီးလှျင်ေတာင် နာသည်ကိုး။ အဓိက စိတ်ဝင်စား ြကသည့် အချက် ကေတာ့ နုိင်ငံြခားမှာ ြပိုင်ကား ဟူသည့် အမျိုးအစားကို လူများများစားစား စီး၍ မရ ေသာ်လည်း ဒီမှာ ဒိုင်နာြပိုင်ကား များကို လူငါးဆယ်ေလာက် တြပိုင်တည်း စီးနုိင်ေအာင် လုပ်ထားသည့် နည်းစနစ် ြဖစ်ေလသည်။

ေနာက်တစ်ခုက ထိုင်ခံုြပည့်သာ လူတင်သည် ဟူေသာ အထူး ဆိုသည့် လိုင်းကားများ။ စကားစပ်၍ ေတွးမိ တာေလး တစ်ခု ေြပာရဦးမည်။ သိေတာ်မူ ြကသည့်အတိုင်း ထိုကားများ ထိုင်ခံုြပည့်သာ လူတင်သည် စာကပ် ေသာ်လည်း တကယ်တမ်း မတ်တပ်ရပ် စီးရသည့် ဦးေရက ပိုများသည်။ ဒီေတာ့ မတတ်သာ၍၊ ဝင်ေငွ အရနည်း၍ မတ်တပ် ခရီးသည် တင်လှျင်လည်း “ထိုင်ခံု ြပည့်သာ လူတင်သည် စာများကိုေတာ့ ြဖုတ်ထားဖို့ ေကာင်းသည်။ မဟုတ်လှျင် ထိုင်ခံုမှာ ထိုင်ြက သူများသာ လူြဖစ်ြပီး မတ်တပ်ရပ် ေနရသည့် သူေတွကေတာ့ လူမဟုတ် သလိုလို။ ထားပါ.. ဒီအထူးေတွကို တိုးရစ်များ စိတ်ဝင်စား ြကပံုကို ေြပာပါမည်။ သူတို့ကေတာ့ ြမန်မာလို မတတ်သြဖင့် ထိုင်ခံုြပည့် စာကပ်ြပီး မတ်တပ်ေတွ တင်သည့် ကိစ္စကို သိလည်းမသိ၊ စိတ်လည်း မဝင်စား။ သူတို့ သေဘာကျ တာက “စိတ်ဖိစီးမှု”။ သူတို့၏ အလုပ်ခွင်များမှ ြကီးကျယ် လှသည့် စိတ်ဖိစီးမှု များသည် ဒီကားေပါ်တွင် တစ်ေယာက် လည်ဂုတ်ေပါ် တစ်ေယာက် တက်ခွမတတ် စီးရေသာ ကျပ်တည်းမှုမှ ရရှိသည့် စိတ်ဖိစီးမှုေလာက် မများြပား၊ မြပင်းထန်။ ဒီေတာ့ ဟိုြပန်ေရာက်ရင် ခံနိုင်ရည် ရှိေအာင် အထူးကား များေပါ်တွင် စိတ်ဖိစီးမှုကို အေလ့အကျင့် ရေအာင် လာယူြကသည်။

ေနာက်တစ်ချက်က သူတို့နိုင်ငံများတွင် ေဈးြကီးေပး၍ သွားရသည့် ေချွးထုတ်ခန်း များကို ဒီဘတ်စ်ကားများ အေပါ်တွင် နှစ်ရာကျပ် ေပးရံုြဖင့် ေချွးထုတ်ခန်း အရသာ တင်မက ဘယ်နိုင်ငံ မှာမှ မရှိသည့် တမူထူးြခား ပူအိုက်ေသာ အဲယားကွန်း ဆိုသည်များကို စိတ်ဝင်စား ြကြခင်းြဖစ်၏။ သို့ေသာ် ပိုက်ဆံ တတ်နုိင်ေသာ တိုးရစ်များ ေလာက်သာ အထူး ကားတွင် ေချွးထုတ်၍ သိပ်မချမ်းသာေသာ တိုးရစ်များမှာ ရိုးရိုးလိုင်းကား များေပါ်တွင်သာ ေချွးထုတ် ြကေလသည်။ အဘယ်ေြကာင့် ဆိုေသာ် ငါးဆယ်တန်လည်း ဒီခံစားမှု၊ နှစ်ရာတန်လည်း ဒီခံစားမှု.. အတူတူ ြဖစ်ေသာ ေြကာင့်ပင်။ ေနာက်တစ်ချက်က ကားစီးခ နှစ်ရာကို ငါးရာတန် ေပးလှျင် နှစ်ရာ ကျပ်တိတိသာ ြပန်အမ်းသည့် ြမန်မာစပယ်ယာ များ၏ ထူးြခားေသာ Cash စနစ်ကို စိတ်ဝင်စားြခင်း ြဖစ်၏။ ခုနက ေြပာသလို အထူးြဖစ်ြဖစ်၊ ရိုးရိုးြဖစ်ြဖစ်၊ ဒိုင်နာြဖစ်ြဖစ်၊ ဘီအမ် ြဖစ်ြဖစ် ဘယ်လို ကားမျိုးမှာမဆို သူတို့ စိတ်ဝင်စား ေလ့လာချင်သည့် တူညီေသာ အချက် တစ်ချက် ရှိသည်။ ဘာလဲ ဆိုေတာ့ ခရီးသည်ကို ထမင်းရှင် ပီသစွာ ယဉ်ေကျး ပျူငှာသမှုြဖင့် ဆက်ဆံြကသည့် စပယ်ယာများ၏ ကမ္ဘာ့ ဘယ်ေနရာ မှာမှ မရှိနုိင်သည့် Customer Service ပင် ြဖစ်ေလ၏။

ခရီးသွား တိုးရစ်များ ေလ့လာသင်ယူ ချင်ြကေသာ ေနာက်တစ်ချက်မှာ မိုဘိုင်းလ် ဖုန်းများ ြဖစ်၏။ မိုဘိုင်းလ် ဖုန်း များကို သူတို့က ေလ့ကျင့်မှု တစ်ခုအတွက် စိတ်ဝင်စား ြကသည်။ Hip Hop အဆိုေတာ် ဒါမှမဟုတ် Heavy Rock အဆိုေတာ် ြဖစ်ချင်သည့် တိုးရစ်များ သူတို့နိုင်ငံတွင် အဆိုသင်တန်း ေဈးြကီး၍ ဒီမှာ မိုဘိုင်းလ် ဖုန်းြဖင့် လာေရာက် ေလ့ကျင့် ြကသည်။ ဖုန်းကို ကိုင်၍ “ဟယ်လို ြကားလား .. ဟယ်လို ြကားလား ေလ့ကျင့်၍ ေအာ်ရင်း ေအာ်ရင်း တြဖည်းြဖည်း အသံေအာင်ကာ တကယ့် Heavy Rock အသံကို ေလ့ကျင့် ြကသလို Service Area မိလား မမိလား လက် ကားယား ေြခကားယား စမ်းသပ်ရင်း လက်ဟန် ေြခဟန် ပါပါြဖင့် Hip Hop အဆိုေတာ် အမူအယာကို ေလ့ကျင့် ြကသည်။ ယခု ဟိုမှာ နာမည်ြကီး ေနြကသည့် Akon, 50 Cent, Michael Learns စသည့် အဆိုေတာ် များသည် ထိုနည်းများြဖင့် လာေရာက် ေလ့ကျင့်၍ ကမ္ဘာေကျာ် အဆိုေတာ် ြဖစ်ခဲ့ြကေြကာင်း ေထာက်ခံ လမ်းညွှန် ြကသည်တွင် ထိုအချက်ကို တိုးရစ် များ စိတ်ဝင်စား လာြကသည်ဟု အဆိုရှိ၏။ မယံုလှျင် ပံုြပင် မှတ်ေတာ်မူ။

အဆိုပါ ခရီးသွား တိုးရစ်များ စိတ်ဝင်စား ြကသည့် ေနာက်ဆံုး အေြကာင်းအရာ တစ်ခုမှာ ြမန်မာ့ အင်တာနက် ြဖစ်ေလ၏။ သူတို့ဆီတွင် ဖွင့်၍ မရေသာ Server not found, Connection time out အစရှိသည့် Web Page များကို ကျွန်ေတာ်တုိ့ ထံတွင် အထူးအဆန်း သေဘာထား၍ အံ့ဩတြကီး လာေရာက် ဖွင့်ြကည့် ြကရ၏။ တခါတေလ ကံဆိုးလှျင် သူတုိ့၏ ချစ်သူ ရည်းစား များနှင့် အဆင်မေြပ ြဖစ်ြက၏။ ဟိုဖက်က ေြပာတာ ဒီဖက်မေရာက်၊ ဒီဖက်က ြပန်ေြပာတာ ဟိုဖက်မသွားနှင့် အင်တာနက် ေပကပ်ကပ် နုိင်မှုေြကာင့် နားလည်မှု လွဲကာ ရန်ပွဲေတွ ြဖစ်ြက၏။ တခါတစ်ေလ ြဖစ်ပါ၏။ သူတို့ စိတ်ဝင်စားေသာ လိုင်းကားများနှင့် အင်တာနက်ကို ေပါင်းစပ်၍ “စိတ်ရှည်သည်းခံ လမ်းေြကာင်းမှန် သံုးရန် အင်တာနက်” ဟု ရွတ်ြပလှျင် သူတို့ အေတာ် သေဘာကျြက၏။ နားလည်လား မလည်လားေတာ့ မသိပါ။ အင်တာနက် အေြကာင်းကို အလံုးစံု ေလ့လာြပီးလှျင် သူတို့ နှစ်သိမ့်တတ်ေသာ စကားတစ်ခု ရှိ၏။ “ေကာ်နက်ရှင် မို့လို့ မသိမသာေလး.. ေလးတာပါ၊ သံနက်ရှင်တို့ ြပဒါးနက်ရှင်တို့ နည်းစနစ်ေတွ ေပါ်လာရင် အဆင်ေြပ သွားမှာပါ” တဲ့။ သူတို့ ေြပာတာလည်း ကိုယ် နားမလည်ပါ။ ဘာပဲြဖစ်ြဖစ် သူတို့ကို ြပံုးြပလိုက်သည်။

သူတုိ့ ကျွန်ေတာ်တို့ဆီ လာေရာက် လည်ပတ်ချင်သည် ဆိုေသာ အဓိက အေြကာင်း အရာ သံုးခုကို ေတွးြကည့် သည့်အခါ Transportation, Communication နှင့် Media တည်း ဟူေသာ လူတန်းစား အားလံုးအေပါ် အေြခခံကျကျ လွှမ်းမိုးထားသည့် ကိစ္စများ ြဖစ်ေနသည်။ ဘာေြကာင့်ပဲ ြဖစ်ြဖစ် စိတ်ဝင်စား ခံရြပီး လည်ချင် ပတ်ချင်စိတ် ရှိဖို့က အဓိက မဟုတ်လား။ ေနာင်လာမည့် ဘယ်အချိန်ေလာက်အထိ သူတို့၏ ေလ့လာစူးစမ်း ချင်စိတ်သည် ဒီကိစ္စ သံုးခု အေပါ် ရှိေနဦးမည် ဆိုတာကို ဉာဏ်မမီဘဲ ကျွန်ေတာ် စဉ်းစားေနဆဲ ြဖစ်ပါသည်။

၀၁ - ဒီဇင်ဘာ - ၂၀၁၁
Net Guide Journal
Volume [2], Issue [11]

2 comments:

  1. မွတ္သားသြားပါတယ္ၿဆာ သူရႆနီရွင္႕ ဟိဟိ

    ReplyDelete
  2. ေလ့က်င့္ကြင္းဆိုတာ ပညာေပးရာဌာနတစ္ခုျဖစ္တာမို႔ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းထားေလမလား ...

    ReplyDelete