Wednesday, December 07, 2011

သူရဿဝါနှင့် မီဒီယာလိှုင်း


သူရဿဝါနှင့် မီဒီယာလိှုင်း
- သူရဿဝါ -

သိြကသည့် အတိုင်းပဲ.. အခုေခတ်က မီဒီယာများ ဘက်စံု ဖွံ့ြဖိုးတိုးတက် လာေသာ ေခတ်။ ရုပ်ြမင်သံြကား၊ ေရဒီယို FM၊ ဂျာနယ် မဂ္ဂဇင်း၊ အင်တာနက် စသည်ြဖင့် ေပါ့ေလ။ ကျွန်ေတာ်တုိ့ လူသားများ ေန့စဉ်နှင့် အမှျ အဲဒီ မီဒီယာ လိှုင်းေတွ ြကားမှာ ယက်ကန် ယက်ကန် ကူးခပ် ေမျာပါ ေနြကသည်။ ကမ္ဘာေပါ်ရှိ ဘယ်လိုလူ တစ်ဦး တစ်ေယာက် မဆို မီဒီယာ လိှုင်း၏ ရိုက်ခတ်မှုနှင့် မလွတ်ကင်းနုိင်။ လူတိုင်း သတင်း၏ သားေကာင် ြဖစ်နိုင်ြကေသာ ေခတ်ြဖစ်၏။ မီဒီယာများ တိုးတက် အားေကာင်း လာသည်နှင့် အမှျ ကမ္ဘာက တစ်ေန့တြခား ကျဉ်း၍ ကျဉ်း၍ လာသည်ဟု ခံစားရသည်။ ကျွန်ေတာ်တို့ ငယ်ငယ်တုန်း ကေတာ့ မီဒီယာ ဆိုလို့ ဘာသိမှာလဲ။ မသိဆို ဘာမှလည်း သိပ်မရှိ ဘူးေလ။ ြကည့်စရာ ရုပ်ြမင်သံြကား ဆိုလို့ MRTV ေလာက်ရှိတာကိုး၊ ေနာက်မှ ြမဝတီ တစ်လိုင်း ထပ်တိုးတာ။ စာေပ မီဒီယာ ကျေတာ့လည်း ကျွန်ေတာ်တို့ ငယ်ငယ်က ဂျာနယ်ေတွ သိပ်ေခတ်မစားေသး။ သတင်းစာနှင့် လစဉ်ထွက် မဂ္ဂဇင်းေတွ ေလာက်ပဲ ရှိတာ ဆိုေတာ့ သတင်းေတွက သိပ်ြပီး Fresh မြဖစ်။

ကျွန်ေတာ် ေြခာက်တန်း ခုနစ်တန်း အရွယ်မှာေတာ့ မီဒီယာလိှုင်းက အရင်ကထက် အနည်းငယ် ြကီးလာြပီ။ ဂျာနယ်များ နည်းနည်းပါးပါး ထွက်၍ ဖတ်ခွင့် ရလာြပီ။ အရင်ကထက် သတင်းက ပိုြပီး Update ြဖစ်လာ၏။ ရုပ်သံလည်း ဒီလိုပဲ ြမန်မာ့အသံ အြပင် ြမဝတီ တစ်လိုင်း ထပ်တိုး လာသည်။ ေနာက်ြပီး ြဂိုဟ်တု စေလာင်းကေန အားကစားေတွ၊ သတင်းေတွ ြကည့်၍ ရမှန်း သိလာြပီ။ ဒါေပမယ့် ပါပါရာဇီများကို ေရှာင်ရင်း တိမ်းရင်း မေတာ်တဆ ေသဆံုး သွားသည့် ေဝလမင်းသမီး ဒိုင်ယာနာ သတင်းကို ဖတ်ရေတာ့ စိတ်ထဲ စိုးရိမ်မိသည်။ တို့ဆီမှာများ အဲလိုေတွ ြဖစ်ရင် ဒုက္ခပဲ.. ဟူ၍။ ဒါေတွက မီဒီယာ၏ တိုးတက် လွန်မှုေြကာင့် ြဖစ်တာကိုး။ ဒါေပမယ့်လည်း တစ်ဖက်က ကျေတာ့လည်း မီဒီယာကို ဒီထက် ပို၍ အားေကာင်း လာေစချင်သည်။ ဒါမှ ေန့စဉ်ြဖစ်ပျက် ေနတာေတွကို အေသအချာ ချက်ချင်းလက်ငင်း သိခွင့် ရမှာေလ။

သိပ်မြကာလှေသာ အချိန်တွင် ကျွန်ေတာ့် စိတ်ထဲ ြဖစ်ေစချင်ေသာ ဆန္ဒများ ြပည့်ရံုမက လှျံပါကျ သွားသည်။ ယခင်က တစ်ပတ်လှျင် ေလး၊ ငါးေစာင်သာ ထွက်ရှိေသာ သတင်းဂျာနယ်၊ အားကစား ဂျာနယ်များမှ သတင်းထူး သတင်းဦး များကို အလုအယက် ဖတ်ရှုြကရသည့် အေြခအေနမှ တစ်ရက်လှျင် အေစာင်နှစ်ဆယ်မှျ ထွက်ေသာ သတင်း ဂျာနယ်၊ အားကစား ဂျာနယ်များမှ သတင်းများကို မနိုင်မနင်း ဖတ်ရှုခွင့် ရလာြက၏။ မီဒီယာလိှုင်းက ပို၍ ပို၍ ထန်လာ ေလြပီ။ ေနာက်ပိုင်းတွင် အင်တာနက် Online Media ေခတ်စား လာေတာ့ မီဒီယာ တစ်တပ်တစ်အား တိုးလာသလို ကျွန်ေတာ်တို့လည်း ပို၍ ေခါင်းအရှုပ်ခံ ေနရာေပး ြကရြပီ။ ကျွန်ေတာ်တို့နှင့် နီးနီးစပ်စပ် ထိေတွ့မှုရှိေသာ မီဒီယာများ ထဲတွင် အွန်လိုင်း မီဒီယာသည် ကျွန်ေတာ်တို့ အတွက် အြမန်ဆန်ဆံုး သတင်း ေပးပို့မှု အြပင် မမှန်ကန်ေသာ သတင်း ရာခိုင်နှုန်း အေတာ်များများ ကိုလည်း ေပးေဝနုိင်၏။ ကမ္ဘာ့ ဟိုဖက်ြခမ်းတွင် ြဖစ်ပျက်သည့် ကိစ္စတစ်ခုကို မိနစ်ပိုင်းအတွင်း အင်တာနက်မှ တဆင့် ကျွန်ေတာ်တို့ ြမင်ခွင့်ရနိုင်ြပီ။ ယခင်က ရုပ်ြမင်သံြကား၊ ဂျာနယ် မဂ္ဂဇင်း စသည့် မီဒီယာများကို ကျွန်ေတာ်တို့ ဖတ်ရှုသည့် လုပ်ငန်းစဉ်တွင် ၎င်းတို့က သတင်း ေပးပို့သူ ြဖစ်ြပီး ကျွန်ေတာ်တို့က သတင်းကို လက်ခံရယူသူ သက်သက် ြဖစ်ေသာ်လည်း Online Media တွင်မူ ကျွန်ေတာ် တို့က တစ်ချိန်တည်းတွင် သတင်း ဖတ်ရှု လက်ခံသူ ြဖစ်နိုင် သလို သတင်း တင်ြပသူလည်း ြဖစ်ေနနိုင်၏။ Facebook လို Social ဆုိက်များတွင် ဒါက ပိုသိသာသည်။

ကျွန်ေတာ် ေြပာခဲ့သလို မီဒီယာလိှုင်း၏ ြကီးမားေသာ ရိုက်ခတ်မှုနှင့် သတင်းပျံ့လွယ်မှုကို တစ်ေလာက မျက်ဝါး ထင်ထင် ြကံုလိုက်ရ၏။ ဘယ်ကေန ဘယ်လို ထွက်လာေသာ သတင်းမှန်း မသိ။ ကျွန်ေတာ် သတိထားမိချိန်တွင် လူ အေတာ်များများ လက်ထဲတွင် ေရသန့်ဘူးေလး ေတွကို ေနေရာင်ထဲ ေထာင်လျက်သား ြဖစ်ေနြကြပီ။ ေရသန့်ဘူး၏ ေဘးဖက် မျက်နှာြပင်နှင့် ေနေရာင် ေပါင်းစပ်လှျင် ကမ္ဘာေအး မဟာပါသန လိှုဏ်ဂူထဲတွင် စံပယ်လျက် ရှိေသာ စွယ်ေတာ်ြမတ်က ထင်ထင်ရှားရှား ေပါ်လာပါသတဲ့။ ဘယ်က စြဖစ်သလဲ ဆိုတာ စံုစမ်း ြကည့်ေတာ့ ေရွှြပည်သာရှိ အိမ်တစ်အိမ်မှ ဘုရားစင်တွင် ကပ်ထားေသာ ေသာက်ေတာ်ေရ ဖန်ခွက်ေပါ်တွင် စွယ်ေတာ်က ထင်ထင်ရှားရှား ေပါ်ေနသည် ဟူ၏။ လူအေထာင် အေသာင်းတွင် တစ်ေယာက် ကုသိုလ်ထူး၊ တရားထူး ရှိ၍ ဒီလို တန်ခိုးေတာ် ြပြခင်းကို ြမင်ရသည် ဆိုတာက ြဖစ်တန်ေချ ရှိသည်။ လက်ခံနိုင်၏။ ထိုသတင်း ေပါ်လာြပီး ေနာက်တစ်ေန့ ေနေရာင်ထဲတွင် ဘယ်သူက စြပီး ေရသန့်ဘူး ေထာင်လိုက်သည် မသိ။ မြကာခင် Facebook ေပါ်တွင် ထိုသတင်းက အေတာ်ကို ပျံ့နှံ့၍ ေနြပီ။ ေရသန့်ဘူးတွင် စွယ်ေတာ် ေပါ်ြခင်းကို လူအေတာ် များများ ြမင်ရသည် ဟုလည်း ဆို၏။ ဒီအတိုင်းဆို ဗုဒ္ဓ ြမတ်စွယ်ေတာ် စံေနပံုကို Sky Net ရုပ်သံလိုင်းမှ အပင်ပန်းခံ ရိုက်ကူး၍ ၂၄ နာရီ တိုက်ရိုက် ြပသေနသည့် Dhama Channel ြကီး အလကား ြဖစ်ြပီေပါ့။ တကူးတက တီဗီြကီး ဘယ်ဖွင့်ြကည့် ေနေတာ့မလဲ။ သတိရတိုင်း ေရသန့်ဘူးေလး ေနေရာင်ထဲ ေထာင်လိုက်၊ ထိုင် ကန်ေတာ့လိုက် လုပ်လှျင် ြပီးေနသည့် ကိစ္စြကီးကို။ အဲဒီေတာ့.. လူတိုင်း ကိုင်သည့် ေရသန့်ဘူး တိုင်းတွင် စွယ်ေတာ် တန်ခိုးြပသည် ဆိုတာေတာ့ မြဖစ်နုိင်ဟု ထင်သည်။

ဒီလိုမျိုး ြမင်ရတယ် ဆိုတာ ေတာ်ေတာ်ကုသိုလ်ထူးမှ ြဖစ်နိုင်တာ ဆိုေတာ့ ကျွန်ေတာ် လည်း အားကျမခံ ေနေရာင်ထဲ ေရသန့်ဘူးေလး ေြပးေထာင်ြကည့်သည်။ ပလပ်စတစ် အြကည် အတွင်းထဲမှ အေရးအေြကာင်း အချို့ကို ေနေရာင်ထိုး၍ အနည်းငယ် တလက်လက် ြဖစ်ြခင်းမှ လွဲ၍ ဘာမှ ထူးထူးေထွေထွ မြမင်။ ဟိုက်.. လူတိုင်းလိုလို ြမင်ေနတဲ့ ကိစ္စကို ငါမြမင်ဘူးဆိုေတာ့ အေတာ်ပဲ အကုသိုလ်များ၍ ဘုရားကွယ်ြပီလား။ လန့်သွားသည်။ ဒါနဲ့.. အေြခအေန ဆက်ေစာင့် ြကည့်ေတာ့ ခဏေန အွန်လိုင်းမှာ အုပ်စုနှစ်စု ကွဲသွားသည်။ အဲဒီလို ြမင်ရတာက တကယ်ပဲ စွယ်ေတာ် တန်ခိုး ြပတာဟု ယံုြကည်သည့် အဖွဲ့နှင့် ဘယ်လိုမှ မြဖစ်နုိင်ဟု ြငင်းဆန်သည့် အဖွဲ့။ လက်မခံသည့် အုပ်စုမှ အချို့သူများ ကလည်း သိပ္ပံနည်းကျ ေရသန့်ဘူးကို ေနေရာင်မှ အလင်းြပန်တာေတွ၊ အလင်းရိုက်တာေတွ စသည်ြဖင့် ချက်ကျ လက်ကျ ေချပကာ ေြပာြပ၏။ ြမင်ရသည် ဆိုသည့်သူ ေတွကလည်း အို.. သိပ္ပံေတွ သံပိတ်ေတွ လာမေြပာနဲ့.. တို့က တကယ်ြကီး ြမင်ရတာ.. အဟုတ်.. ဘုရားစူး မိုးြကိုးပစ် ေြမွကိုက် ကျားကိုက် စသည်ြဖင့် ကက်ကက်လန် ြပန်ေြပာ၏။ သူရဿဝါ ဘယ် အထဲ ဝင်ရ မည်နည်း။

သိပ္ပံ နည်းကျ အဖွဲ့၏ သေဘာတရားများကို သေဘာတူ လက်ခံ ေသာ်လည်း အတင်း ြငင်းဆန်လှျင် ကိုယ့် ဘာသာေရးကို အယံုအြကည် မရှိဘူးလား ဟူေသာ စွပ်စွဲချက်ြဖင့် မိစ္ဆာဒိဌိ နာမည် အတပ်ခံရမှာလည်း ေြကာက်သည်။ ဒါနဲ့ ေနာက်တစ်ေန့ အိမ်ရှိ ဝရံတာတွင် ေရသန့်ဘူး ြပန်ေထာင်၍ ေနေရာင် တည့်တည့်တွင် ြပန်စမ်းမိသည်။ ဟားဟား.. ဘယ်ရမလဲ၊ ေပါ်ြပီ။ ဘုရား မကွယ်ေတာ့ဘူး.. ငါက အကုသိုလ်ေကာင် မဟုတ်ဘူး.. ေတွး၍ ဝမ်းသာ သွားသည်။ အံမယ်.. ေပါ်မယ့် ေပါ်ေတာ့လည်း ဒီတိုင်းထားရင် စွယ်ေတာ်.. နည်းနည်းေလး ဟိုဖက်လှည့်လှျင် ေရွှတိဂံု ေစတီေတာ် ပံုစံတူ၊ နည်းနည်း ထပ်လှည့်လှျင် ဆူးေလ ေစတီေတာ်၊ အကုန်ေပါ်ေလ၏။ လက်စသပ်ေတာ့ ေရသန့်ဘူးတွင် ဘုရားပံုေတာ်များ ေပါ်ဖို့အတွက် FM ေရဒီယိုလိုင်း ဖမ်းသလို နည်းနည်းချင်းစီ စိတ်ရှည်ရှည် လှည့်ေပးရတာကိုး။ ဒီထက်သာ စိတ် ရှည်ရှည်ထားလှျင် ပဲခူးမှ ေရွှသာေလျာင်းေတာင် လှမ်းြမင်ရင် ြမင်ရဖို့ ရှိသည်။ ဒီအတိုင်းဆို ဟန်ကျြပီ.. အိုးမကွာ အိမ်မကွာ ဘုရားစံု ဖူး၍ရြပီ။ အိမ်က ဘုရားစင်ေလး ေနေရာင်ထဲ ေရွှ့၍ ေရသန့်ဘူးကို ဘုရားစင်ေပါ် တင်ထားလိုက်ရင် ေကာင်းမလား။ ေတွးရင်း ညေနေစာင်းသွား၏။ သတိရ၍ ေရသန့်ဘူး လှမ်းြကည့်ေတာ့ စွယ်ေတာ်လည်း မေပါ်ေတာ့၊ ေနဝင်သွားြပီ.. ေနေရာင် လည်း မရှိေတာ့။ သူရဿဝါလည်း ဒါက ဘယ်လို ြဖစ်တာလဲ။ သိပ္ပံနည်းကျလား၊ တကယ် ထူးထူးြခားြခား ြဖစ်တာလား.. မေတွးတတ်ေတာ့။

ေသချာတာ တစ်ခုကေတာ့ အခု ဤစာစုေရးေနချိန် အထိ အွန်လိုင်းေပါ်တွင် ဒီကိစ္စ အြငင်းအခံုများက မတိတ်ေသး။ ယခုကိစ္စသည် တကယ့်ကို ထူးထူးြခားြခား စွယ်ေတာ် ေရသန့်ဘူးေပါ် တန်ခိုးေတာ် ြပတာြဖစ်ြဖစ်၊ သိပ္ပံနည်းကျ အလင်းြပန် အရိပ်ထိုးတာ ြဖစ်ြဖစ် အွန်လိုင်း မီဒီယာ ေပါ်တွင်ေတာ့ သတင်းေတွ ချက်ြခင်းတက်၊ ချက်ြခင်း လက်ခံ၊ ချက်ချင်း ြငင်းဆန် စသည်ြဖင့် လှုပ်ရှားသွားတာ ေသချာ၏။ ေနာက်ေနာင်လည်း ဘယ်လို ထူးြခားေသာ ကိစ္စမျိုးေတွ ေပါ်လာသည် ြဖစ်ေစ.. ယခုလိုပင် ေခတ်မီ မီဒီယာများ၏ သတင်းေပးပို့မှု၊ ကျွန်ေတာ်တို့၏ ြဖန့်ေဝမှု၊ ၎င်းကိစ္စ အေပါ်တွင် လက်ခံမှု၊ ြငင်းဆန်မှု စသည်ြဖင့် မီဒီယာ လိှုင်းလံုးြကီးများြကား လူးလိမ့်ကူးခတ် ေနြကရဦးမည် ြဖစ်ေလသည်။

၀၇ - ဒီဇင်ဘာ - ၂၀၁၁
Net Guide Journal
Volume [2], Issue [12]

1 comment:

  1. မေန႕ကေဇာ္ဂ်ီ အဖ်က္ေကာင္းလို႕ ေလလွိဳင္းသမားမလုပ္လိုက္ရဘူး
    ဒီေန႕ရေအာင္ျပန္လာတာ ဟင္းဟင္းး
    ကိုသူရႆနီရယ္ ဖြဘြတ္အေၾကာင္းေတာ႕မေျပာစမ္းပါနဲ႕
    ရွိသမွ်သတင္းမသိခ်င္မွာအဆံုးမို႕ း)

    ReplyDelete