Tuesday, May 22, 2012

မီးြပိုင်ပွဲ


မီးြပိုင်ပွဲ
- သူရဿဝါ -

ဤြပိုင်ပွဲြကီး အစြပုပံု အစံုစံုမှာ ေဖာ်ြပ လတ္တံ့ေသာ အေြကာင်းအမှုတို့ ေပါင်းစုကာ ေပါ်ေပါက် လာရြခင်းပင် ြဖစ်ေတာ့သည်။ တစ်ခုေသာ တစ်ခုေသာ ေနပူ ြခင်ကိုက် ပူအိုက် ေချွးထွက် မီးပျက်ေသာ အခါ သမယတွင် နာမည်ေကျာ် အနုပညာရှင် အတတ်ပညာရှင် စာေပ ပညာရှင် စသည့် အနုပညာ နယ်ပယ် အသီးသီးမှ ဩဇာ တိက္ကမ ြကီးမားလှေသာ ပညာရှင် အသီးသီး စုစည်း၍ တိုင်ပင် ေဆွးေနွး နှီးေနှာ ဖလှယ် ြကရာမှ ယခု ေရးသား စီရင် အပ်ေသာ အလွန် အင်မတန် အြကိတ်အနယ် ရှိလှသည့် အနုပညာ စွမ်းပကား ြပိုင်ပွဲြကီး စတင် ကျင်းပရန် အြကံရ ခဲ့ြခင်းပင် ြဖစ်ေလ၏။

၎င်းတို့ ေပါင်းစု ညီညာ ေဆွးေနွး ရှာသည့် အေြကာင်းအရပ်မှာ ယခု အချိန်အခါ သမယ သည်ကား ဒီမိုကေရစီ ေခါ်ဆိုသည့် လူ့အခွင့်အေရး အေြခြပု လူမှုေလာက အစိုးရ စနစ်ြကီး ထွန်းကားသည့် အချိန် ြဖစ်သည့် အေလျာက် လက်ရှိ ြပည်သူ လူထုြကား ြဖစ်ေပါ် ေနေသာ အေြကာင်းအရာကို ထင်ဟပ် နုိင်သည့် အနုပညာ လက်ရာ စိတ်ကူး များကို ေခါင်းစဉ် တစ်ခုတပ်၍ စာေပ ဖက်ကလည်း စာေပ အေလျာက်၊ ေတးသံရှင် ေတးေရးသူ များကလည်း ၎င်းတို့ ကျွမ်းကျင် ပိုင်နိုင်မှု အေလျာက်၊ ရုပ်ရှင် ဗီဒီယို အနုပညာရှင် များကလည်း သူတို့၏ စွမ်းပကား ရှိသေလာက် ထုတ်ေဖာ် ေရးသား စပ်ဆို ရိုက်ကူး ြပသ နိုင်ြကမည့် နယ်ပယ်ေပါင်းစံု ဘက်ေပါင်းစံု အစံုစံု အြဖာြဖာ စံုစီနဖာ ပါဝင်မည့် အနုပညာ ြပိုင်ပွဲြကီး တစ်ခုကို ြကီးကျယ် ခမ်းနားစွာ ကျင်းပ နုိင်ေရးပင် ြဖစ်ေလသည်။

သို့ြဖင့် နယ်ပယ် ကဏ္ဍ အသီးသီးမှ အြကီးအကဲ အနုပညာရှင် တို့သည် ေခတ်ကို အထင်ဟပ် နုိင်ဆံုးနှင့် ြပည်သူ့ အသံကို အနီးစပ်ဆံုး ကိုယ်စား ြပုနုိင်မည့် ဂျန်နရယ် ေခါင်းစဉ် တစ်ခုကို လှျို့ဝှက် မဲေပး စနစ်ြဖင့် ေရွးချယ် ြကရာ အံ့ဩ စရာ ေကာင်းေလာက်ေအာင် တိုက်ဆိုင်စွာ “မီးြပိုင်ပွဲ” ဟူသည့် ေခါင်းစဉ်ကို ရရှိေလေသာ ဟူ၏။ ထိုြပိုင်ပွဲ အေြကာင်းနှင့် ေခါင်းစဉ်ကို သတင်း  ရရှိ ြကကုန်ေသာ ြပည်သူ ပရိသတ် အေပါင်းနှင့် ဝင်ေရာက် ယှဉ်ြပိုင် ြကမည့် အနုပညာရှင် အေပါင်း တို့မှာ ေသာင်းေသာင်းြဖြဖ စိတ်ဝင်တစား အားေပး ယှဉ်ြပိုင် ြကရန် စိတ်အား ထက်သန် လျက်သာ ရှိေနြကသည် ြဖစ်ေလ၏။ ြပိုင်ပွဲ သတ်မှတ် ကာလမှာ တစ်လတိတိ ြကာြမင့်မည် ြဖစ်ြပီး ထိုတစ်လ အေတာအတွင်း “မီး” နှင့် ပတ်သက် ဆက်နွယ်သည့် အနုပညာ လက်ရာ ေပါင်းစံုကို ြပည်သူ အေပါင်း သိရှိ အားေပးနုိင်ေအာင် ယှဉ်ြပိုင် ေဖာ်ကျူး ရမည် ဟူေသာ စည်းကမ်းချက် ထွက်ေလ၏။

ယှဉ်ြပိုင် ြကသူ အားလံုးနှင့် ပရိသတ် အေပါင်း တို့မှာ မည်သူကများ မည်သို့ မည်ပံု စတင် ယှဉ်ြပိုင် လာမည်နည်း ဟူ၍ စိတ်ဝင်တစား ေစာင့်ြကည့် ေနဆဲ အချိန် ြဖစ်ေလသည်။ ြပိုင်ပွဲ စတင်ြပီး နှစ်နာရီ အြကာတွင်ပင် နာမည်ေကျာ် စာေပ ပညာရှင်ြကီး တစ်ဦးမှာ စကားပံု တစ်ခုကို ေဖာ်ထုတ်၍ ြပိုင်ပွဲ ဝင်ေလ၏။ ယခင့် ယခင်က ရှိှနှင့်ြပီးေသာ “အပျက်ပျက်နှင့် နှာေခါင်းေသွးထွက်” ဟူေသာ စကားပံုကို ေခတ်ကို ထင်ဟပ်ေအာင် နေဘ ကာရံ မေပျာက်ပျက် ေစဘဲ သံတူေြကာင်းကွဲ စကားပံု အသစ် တစ်ခုြဖင့် ြပန်လည် ြပင်ဆင်လျက် ြပိုင်ပွဲဝင်သည် ြဖစ်ေလရာ ၎င်းစကားပံု အေခါ်မှာကား “အပျက်ပျက်နှင့် ဖေယာင်းေဈးတက်” ဟူ၍ ြဖစ်ေလ၏။ ထိုအခါ ေနာက်ထပ် စာေပ ပညာရှင် တစ်ဦး ကလည်း ယခင် ဆိုရိုး စကား ရှိနှင့်ြပီး ြဖစ်ေသာ “ချီးမွမ်း ခုနစ်ရက် ကဲ့ရဲ့ ခုနစ်ရက်” ဆိုသည်အား မူရင်း စကားလံုးများ အနည်းငယ် ေြပာင်းလဲကာ “မီးခွက် ခုနစ်ရက် မီးစက် ခုနစ်ရက်” ဟူ၍ ြပင်ဆင် ေရးသား ြပိုင်ပွဲ ဝင်သွား ေလ၏။ စစချင်းပင် အြကိတ် အနယ် သူနုိင် ကိုယ်နုိင် အြပိုင်ြကဲ၍ ေနြကေသာ “မီးြပိုင်ပွဲ” ြကီးကို လှည်းေန ေလှေအာင်း ြမင်းေဇာင်း မကျန် အုတ်အုတ် ကျက်ကျက် အားေပး ြကသည် ြဖစ်ေလ၏။

ရုပ်ရှင် ဗီဒီယို ဒါရိုက်တာ တစ်ဦးကလည်း ယခင်က အလွန် ေအာင်ြမင် ခဲ့ေသာ “ပုဂံမှာ သာတဲ့လ” ဇာတ်ကားကို နာမည်နှင့် ဇာတ်လမ်း ဇာတ်ကွက်များ ေြပာင်းလဲ၍ “ရန်ကုန်မှာ မလာတဲ့မီး” ဟူေသာ ေခါင်းစဉ်ြဖင့် ေြပာင်းလဲ ရိုက်ကူး၍ ရံုတင် ြပသရာ ကမ္ဘာေကျာ် Avatar ဇာတ်ကား၏ ဝင်ေငွကိုပင် ေကျာ်တက်၍ ကမ္ဘာ့စံချိန် ကျိုးေလာက်ေအာင် ပရိသတ်များ ေမှာင်ထဲ မည်းမည်း ဝက်ဝက်ကွဲ အားေပးြကသည် ြဖစ်ေလ၏။ ေနာက်ထပ် ရုပ်ရှင် ဒါရိုက်တာ တစ်ဦး ကလည်း ပရိသတ်များ သိရှိြပီး ြဖစ်ေသာ “ဒီမိုးေမှာင်တုန်း ေမာင်ပုန်းပါရေစ” ဟူေသာ သီချင်း စာသား တစ်ခုကို ြပုြပင် ေြပာင်းလဲ မှည့်ေခါ်၍ “ဒီမီးလာတုန်း ငါြပံုးပါရေစ ခင်” ဟူေသာ နာမည်နှင့် အလွမ်း အေဆွး ဘဝသရုပ်ေဖာ် ဇာတ်လမ်းတွဲ တစ်ကား ရိုက်ကူး ြပသရာ တရုတ် နုိင်ငံမှပင် ၎င်းတို့ နုိင်ငံတွင် ဇာတ်လမ်းတွဲ ြပသရန် ြပန်လည် ဝယ်ယူရသည့် အြဖစ်ကို ေရာက် ေလ၏။

ထိုသို့ စာေပနှင့် ရုပ်ရှင် အားြပိုင် ေနြကေသာ်လည်း ဂီတ ပညာရှင်များ ဖက်မှ ြငိမ်သက် ေနသည့် အတွက် ပရိသတ်များ ေမှျာ်လင့် ေတာင့်တ ေနြကဆဲ အခါ သမယတွင် နာမည်ေကျာ် ြပည်သူ့ အကျိုးြပု သီချင်း တစ်ပုဒ် ြဖစ်သည့် “မီးေဘးေရှာင် မေလာင်ခင်တား” သီချင်းကို သီဆိုခဲ့သည့် ေတးသံရှင်ြကီး တစ်ဦး၏ သီချင်း စာသားနှင့် ေခါင်းစဉ် များကို ေြပာင်းလဲ၍ ြမန်မာသံ အဆိုေတာ် တစ်ဦးက “မီးအေဝးခွာ မလာရင်ပျက်” ဟူေသာ ေခါင်းစဉ်ြဖင့် ေရးသား စပ်ဆို ြပိုင်ပွဲ ဝင်ေလမှ ပရိသတ်များ ဘဝင်ကျ ေလ၏။ ထိုသီချင်းပါ စာသား အချို့ြဖစ်ေသာ “မီးအေဝးခွာလို့ မလာရင် ပျက်ရတာ၊ မလာတဲ့ ဒီမီးကို ေမှျာ်လင့်ချက် ထားရင် မှားြကေတာ့မှာ” ဟူသည့် စာသား များမှာ လွန်စွာမှ “ေပါက်” သည် ြဖစ်၍ ဖုန်း Ringtone အြဖစ်ပင် ေခတ်စား သွားေလ၏။ ထိုသို့ ြမန်မာသံက အေမာက်ေထာင် ြပသည့်အခါ ေခတ်ေပါ် သီချင်းသမား များကလည်း မေနသာ အေြဖရှာ၍ ခပ်ြမန်ြမန် ြပိုင်ပွဲဝင် ရေလ၏။

နတ်ဒိုး Remix သီချင်း များနှင့် ပရိသတ် ြကိုက်ြကေသာ ဂီတ ပညာရှင် သားစိုးကို အလွန်တရာ အားကျ နှစ်သက်ေသာ တက်သစ်စ DJ တစ်ဦး ကလည်း သားစိုး၏ “ေရာလို့ ေမွှလို့ မဝလို့” နာမည်ကို “ပျက်လို့ မလာလို့ မရလို့” ဟူေသာ နာမည် အြဖစ် လည်းေကာင်း၊ “ေရာချင်ေရာ မေရာချင်ေန” နာမည်ကို “ပျက်ချင်ပျက် မပျက်ချင်ေန” ဟူေသာ နာမည် အြဖစ် လည်းေကာင်း ဆင့်ပွား ေြပာင်းလဲ၍ DJ Remix အယ်လ်ဘမ် နှစ်ချပ် ဆက်တိုက် ထုတ်လုပ် လိုက်ရာ အလွန်တရာမှ ေခတ်ကို ထင်ဟပ် နုိင်လှသည် ြဖစ်သြဖင့် ထိုေခတ် ထိုအခါက နာမည် ေကျာ်ေသာ နုိက်ကလပ် များတွင် ေန့မနား ညမနား မတရား ဖွင့်ရသည် ဆိုြပန်၏။ ြမန်မာသံနှင့် ေခတ်ေပါ်ဂီတ တို့၏ ြပိုင်ဆိုင်မှုမှာ ြပင်းထန် လှသည် ြဖစ်ေချရာ ထို DJ Remix ေခွ ေခတ်စားြပီး သိပ်မြကာခင် မယ်ဒလင်ေလး ေဒါင်ဒင် ေဒါင်ဒင်ြဖင့် သီဆိုေသာ သီချင်းေခွ ထွက်လာ ြပန်ေလ၏။

ြမန်မာသံ အဆိုေတာ် တွံေတးစိုးေအာင် အလား ထင်မှတ်မှား ရသည့် တက်သစ်စ ြမန်မာသံ အဆိုရှင်ေလး တွံေတး မိုးေမှာင်မှာ အဆိုပါ တွံေတးစိုးေအာင်၏ “ဦးနဲ့သမီး” သီချင်းကို “သ” တစ်လံုး ြဖုတ်ကာ “ဦးနဲ့မီး” ဟူေသာ ြမန်မာသံ ေတးသီချင်း တစ်ပုဒ် စပ်ဆို ြပေလရာ အလွန်တရာမှ လူြကိုက်များ လှေသာ ဟူ၏။ သီချင်းပါ စာသား အချို့မှာ “မီးရယ် မီးရယ် မီးမလာတဲ့ ရက်ကေလး များမှာ ဦးေတာ့ သိပ်သိပ် လွမ်းတယ်၊ ြကိတ်ငိုရတယ် မလာေသာ မီးရယ်” စသည်ြဖင့် ြဖစ်ေလရာ လွန်စွာမှ ေခတ်ကာလကို ထင်ဟပ်နိုင်ေသာ ေတးသီချင်း တစ်ပုဒ် အြဖစ် နာမည် ေကျာ်ြကား လူြကိုက်များ ခဲ့သည်သာ ြဖစ်ေလ၏။ ထိုသို့ ြပိုင်ဆိုင်မှု ြပင်းထန် ေနြကချိန်တွင် စာေပ ဖက်မှလည်း ြပန်လည် လှုပ်ရှား လာြပန် ေလ၏။

အလွန်တရာ နာမည်ြကီး လူြကိုက်များ ခဲ့ေသာ “ေဒါက် ေဒါက် ေဒါက် အချစ်လား ဝင်ခဲ့ ေလကွယ်” ဟူေသာ ဝတ္ထုအား စာေရးဆရာ တစ်ဦးက ေခါင်းစဉ် ြပန်ေြပာင်း၍ ထုတ်ေဝေသာ “ဖျတ် ဖျတ် ဖျတ်.. မီးလား လာေတာ့ေလကွယ်” ဟူေသာ လံုးချင်း ဝတ္ထုမှာ ေန့ချင်းညချင်း ဘက်ဆဲလား ဝတ္ထု အြဖစ်သို့ ေရာက်ရှိ လာေလ၏။ သို့ေသာ် ၎င်းစာအုပ်မှာ ေတာ့ပ်တင်း[န်] လစ်[ထ်]တွင် နှစ်ရက်မှျပင် မြကာလိုက်။ ေနာက်ထပ် စာေရးဆရာ တစ်ဦးက “အချစ်လား သူဖျား ေနတယ်” ဟူေသာ ဝတ္ထု ေခါင်းစဉ်ကို အေြခခံ၍ “မီးလား သူပျက်ေနတယ်” ဟူေသာ လံုးချင်း ဝတ္ထုရှည် ြကီးကို ထုတ်ေဝသမှု ြပုေတာ့ေလရာ ေရာင်းအား အေကာင်းဆံုး စာရင်းတွင် နှစ်ေပါင်း များစွာ ရပ်တည် နုိင်သည် သာမက ေဟာလီးဝုဒ်မှ ရုပ်ရှင် ထုတ်လုပ်ေရး လုပ်ငန်း များမှပင် ရုပ်ရှင်အြဖစ် ရိုက်ကူးရန် ေဒါ်လာ သန်းေပါင်းများစွာ ေပး၍ ဝယ်ရသည့် အြဖစ်ကို ေရာက်ရှိ၍ သွားေလ၏။

ထိုသို့ သူနုိင် ကိုယ်နုိင် အြပိုင်ြကဲ၍ ေနြကချိန်တွင် အတန်ငယ် ြငိမ်သက် ေနေသာ စာေပ အနုပညာရှင်များ ကလည်း ဒီအတိုင်းေတာ့ အရံှုးမေပး နုိင်ဘူး ဟူသည့် သေဘာြဖင့် ထပ်မံ၍ အားသွန် ေရးသား စပ်ဆို ြကေလ၏။ ြမန်မာ့ ရိုးရာ စကားထာ တစ်ခုြဖစ်သည့် “တစ်နှစ် တစ်ခါ ေပါ်လို့လာ ငါသာ မင်းေလာင်း ထီးြဖူေဆာင်း” ဟူေသာ စကားထာကို စာေရးဆရာ တစ်ဦးက “ဆယ့်ငါးမိနစ် တစ်ခါ လင်းလို့လာ ငါသာမီးေချာင်း အပ်ချေလာင်း” ဟူ၍ ဤသို့ ဤနှယ် ေရးသား စပ်ဆိုြခင်း ြပုြပန်၏။ ထိုသို့ စကားထာ ဖွက်သူကို အရံှုးမေပး ချင်ေသာ အွန်လိုင်းမှ အမည်မသိ စာဆိုရှင် တစ်ဦး ကလည်း ဆရာြကီး မင်းသုဝဏ်၏ နာမည်ေကျာ် ကဗျာ ြဖစ်သည့် “သူမှာတမ်း” ကဗျာမှ “ခရီးမတ်တပ် လမ်းခုလပ်တွင် ကိုယ်လွတ် ေရှာင်ခွာ ခွဲရပါ၍ အားနာ ခဲ့ေြကာင်း ေြပာပါေလ” ဟူေသာ ကဗျာအား “ကိုယ့်မှာတမ်း” ဟူ၍ ဆင်တူရိုးမှား ေခါင်းစဉ် ထား၍ “ေတာမှာ မီးစက် ြမို့မီးခွက်နှင့် မဂ္ဂါဝပ်များစွာ ပိုလှျံပါ၍ ေရာင်းစား ခဲ့ေြကာင်း ေြပာပါေလ” ဟူေသာ ကဗျာကို စပ်ဆို ေလေတာ့ရာ လွန်စွာမှ အုတ်ေအာ်ေသာင်းနင်း ြဖစ်ြကသည် ဟူြပန်၏။

ထိုအချိန်အခါ သိပ်မြကာခင် မှာပင် ဂီတ သမားများ ဖက်မှလည်း တစ်စခန်း ထ၍ လာြပန်၏။ နာမည်ေကျာ် ဂီတ ပညာရှင် တစ်ဦးက ယခုေခတ် အခါတွင် လူအများြကား ေရပန်းစား ခဲ့ေသာ သီချင်းနှစ်ပုဒ် ရှိေလရာ တစ်ပုဒ်မှာ “ေနာက်ထပ် လာချင် လာပါ၊ မထူးဆန်း ေတာ့ပါ၊ နှလံုးသားထဲမှာ ဒီဒဏ်ရာ ေတွဟာ၊ ဝဋ်ရှိလို့သာ ခံစားခဲ့ရတာ၊ ဘယ်သူ့ကို မှလည်း အြပစ်မတင် ရက်ေတာ့ပါ” ဟူေသာ စာသားများ ပါဝင်ေသာ သီချင်းနှင့် “သူလာလာ မလာ လာလာ ကိုယ်က ေစာင့်ရမှာ၊ သူလာလာ မလာလာလာ ကိုယ်က ေစာင့်ရမှာ” ဟူေသာ စာသား ပါဝင်သည့် သီချင်း နှစ်ပုဒ် တို့မှာ ေခတ်ကို ထင်ဟပ်သည့် ယခု ြပိုင်ေနြကေသာ မီးနှင့် ပတ်သက်သည့် အေြကာင်းကို သေကင်္တ ဝါဒြဖင့် သွယ်ဝိုက် ဖွဲ့ဆို ထားေသာ သီချင်းနှစ်ပုဒ် ြဖစ်သြဖင့် ြပိုင်ပွဲဝင် စာရင်းထဲ ထည့်သင့်သည်ဟု အြကံြပု လာေချသည် ြဖစ်ေလရာ ထည့်သင့်သည် မထည့်သင့်ဘူး ဟူေသာ အသံများ ညံစီ၍ ေနေလေသာ ဟူေပ၏။

သိပ်မြကာခင် မှာပင် မိန်းကေလး အဆိုရှင် တစ်ဦး၏ နာမည်ေကျာ်ြကား လူြကိုက်များ ခဲ့ေသာ သီချင်းတစ်ပုဒ်မှ စာသားများကို အနည်းငယ် ြပုြပင်ကာ ေနာက်ထပ် အမျိုးသမီး အဆိုရှင် တစ်ဦးက ပါဝင် ယှဉ်ြပိုင် ြပန်ေလ၏။ အဆိုပါ သီချင်း စာသားမှာ “ေချွးထွက် လွန်းတဲ့ မီးပျက်တဲ့ ညေလးမှာ အိမ်ေရှ့မီးေလး အမှတ်မထင် လင်းလာခဲ့တယ်၊ ထူးထူး ြခားြခား မီးလာ ပလား ေမးစဉ်မှာ၊ ဖျတ်ခနဲ ပဲကွယ် ြပန်ပျက်ခဲ့တယ်၊ မထင်မှတ်ပဲ ပျက်တဲ့ ကိုေရွှမီးရယ်.. အရုဏ် မိုးေသာက် ချိန်ေတာင် မင်းေရာက် မလာခဲ့၊ ကိုေရွှမီးေလးရယ် မင်းကိုပဲ အြပစ်တင် ေတာ့မယ်” ဟူ၍ ြဖစ်ေလရာ ထိထိမိမိ စပ်ဆို ေဖာ်ကျူး နုိင်သည့် ေခတ်ကို ထင်ဟပ် ြပိုင်ပွဲဝင် သီချင်း တစ်ပုဒ် ြဖစ်သည်ဟု မှတ်သား ြကရ ြပန်ေလ၏။

ထိုသို့ စာေပ၊ ရုပ်ရှင်၊ ဂီတ သံုးမျိုး သံုးဖလှယ်မှာ တစ်လ ေပးထားသည့် အချိန်အတွင်း အြပန်အလှန် ြပိုင်ြက ဆိုင်ြက ရင်းြဖင့်ပင် သတ်မှတ် ထားေသာ တစ်လတင်းတင်း ြပည့်သည့် ေန့သို့ ေရာက်ေလသည် ြဖစ်၏။ ထိုအခါ ြပိုင်ပွဲကို ဦးစီး ကျင်းပ ေပးသူ အနုပညာ နယ်ပယ်စံု အလွှာစံုမှ အကဲြဖတ် အမှတ်ေပး လူြကီးများက ဆုေပးပွဲ ကျင်းပရန် အခါ သမယကို သတ်မှတ် ေပးြကရာ ြပိုင်ပွဲ ြပီးသည်၏ ေနာက်တစ်ပတ် ြကာေသာ ေန့တွင် အဆိုပါ ေခတ်ကို ထင်ဟပ် “မီးြပိုင်ပွဲ” ြကီးတွင် ဆုရရှိ သူများ၏ ဆုေပးပွဲကို ကျင်းပမည်ဟု သေဘာတူ ပန္နက်ရိုက်မိ ြကသည် ြဖစ်ေလ၏။ ဆုေပးပွဲေန့ ေရာက်ေသာ အခါတွင် မေမှျာ်လင့်ေသာ အြဖစ်အပျက် တစ်ခု ြဖစ်ေပါ်၍ လာေလ၏။ အဘယ်နည်း ဟူမူ မန္တေလးတိုင်းမှ ကွက်စိပ်ေဟာ ဆရာဝ ဆိုသူက စာေပ၊ ရုပ်ရှင်၊ ဂီတ သံုးဦးသားတို့ အြကိတ်အနယ် ယှဉ်ြပိုင် သွားြကသည်ကို ြကည့်ရင်းြဖင့် သူ့အေနြဖင့် ေခတ်ကို ထင်ဟပ် “ကွက်စိပ်” တစ်ပုဒ်စာမှျ ေဟာေြပာချင်စိတ် ေပါ်ေပါက်၍ လာေလရာ ဆုေပးပွဲ မတိုင်မီ ေရှ့တွင် သူ၏ ကွက်စိပ် ေဟာေြပာမှုအား အစီအစဉ် တစ်ခု အေနြဖင့် ထည့်သွင်း ေပးပါရန် ဆု ေရွးချယ်ေရး အဖွဲ့အား ေမတ္တာ ရပ်ခံ လာသည် ြဖစ်ေလ၏။ တာဝန်ရှိသည့် ဆုေရွးချယ်ေရး အဖွဲ့ကလည်း ဆရာဝ အေနြဖင့် ေခတ်ကို ထင်ဟပ်၍ ဘယ်လိုများ ကွက်စိပ် ေဟာမည်နည်းဟု စိတ်ဝင်တစား ရှိလှသည် ြဖစ်ရာ ဆုေပးပွဲ ေန့တွင် ဆရာဝ၏ ကွက်စိပ် ေဟာေြပာမှုအား ဆုေပးသည့် အစီအစဉ် မတိုင်ခင် ထည့်သွင်း ခွင့်ြပု လိုက်ေလ၏။

သို့နှင့် ဆုေပးသည့်ေန့ ေရာက်လာ ေလရာ ြပိုင်ပွဲဝင် အနုပညာရှင်များ အားလံုးေရာ၊ နုိင်ငံတစ်ဝှမ်းမှ လူသူ ပရိသတ် အားလံုးပါ ဆုေရွးချယ် ေပးအပ်သည့် အခမ်းအနား ကျင်းပရာ “လဟာြပင်” အားကစားကွင်း ြကီးသို့ စုရံုး ေရာက်ရှိ၍ လာြက ေလ၏။ ြကိုတင် စီစဉ် ထားသည့် အတုိင်း မန္တေလးမှ ကွက်စိပ်ေဟာ ဆရာဝ၏ ေခတ်ကို ထင်ဟပ် ေမာ်ဒန် ကွက်စိပ် ြဖစ်သည့် “မီးနဲ့ေရ ဘာကိုေရွးမလဲ” ဟူေသာ ကွက်စိပ် ေဟာေြပာြခင်းကို ရှုစား ြကရသည် ြဖစ်ေလ၏။ ပညာ ြပည့်ဝေသာ ကွက်စိပ်ေဟာ ဆရာတစ်ဦး ြဖစ်သည်နှင့် အညီ ကာရံနိုင်နုိင် နေဘ ပိုင်ပိုင်ြဖင့် လူ့သေဘာ ဇာတ်ေြကာင်းတွင် တရားဓမ္မ အေငွ့အသက် ေရာယှက်ကာ ကာရံနေဘ ရွှန်းရွှန်းေဝေအာင် ေဟာေြပာ ေတာ့သည် ြဖစ်ေလရာ ပရိသတ်များ နှစ်ေထာင်း အားရ သေဘာ တကျ ြဖစ်ရ ေလေသာ ဟူ၏။ ဆရာဝ ေဟာေြပာ သမှျ၏ အကျဉ်းချုပ်မှာ

“လူစိတ်တွင် အန္တရာယ် ြကီးမားေသာ အစဉ်အြမဲ ေလာင်ြမိုက် ေနသည့် မီးြကီး သံုးမျိုး ရှိေြကာင်း၊
ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီး၊ ေမာဟမီး ဟူသည့် မီးသံုးမျိုး ြဖစ်ေြကာင်း၊
လူ့စိတ်ကို ေအးချမ်း ေစသည့် မီးတစ်မျိုး ရှိြပီး ၎င်းမှာ လှျပ်စစ်မီး ြဖစ်ေြကာင်း၊
အဘယ်ေြကာင့် ဟူမူ.. ၎င်း လှျပ်စစ်မီးမှာ ဘယ်ေသာ အခါမှ လာသည် မရှိဘဲ အစဉ်အြမဲ ပျက်ေန ေသာေြကာင့် ေလာင်ြမိုက်ြခင်း မရှိဘဲ ြငိမ်သက် ေအးချမ်းလျက် ရှိေြကာင်း၊
ထို့ေြကာင့် ေလာကီ လူသားတို့ အေနြဖင့် လှျပ်စစ်မီး ကဲ့သို့ စိတ်မျိုးြဖင့် တရားကျင့်ြကံ အားထုတ်၍ ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီး၊ ေမာဟမီး တို့ကို ဖယ်ခွာ သင့်ေြကာင်း”
စသည်ြဖင့် ြဖစ်ေလရာ ပရိသတ် ြကီးမှာ အလွန်တရာ ြကိုက်နှစ်သက် လှသည် ြဖစ်သြဖင့် ကွက်စိပ်ေဟာ ဆရာဝအား ပန်းကံုးများ တက်၍ စွပ်ြကသည် ြဖစ်ေလ၏။

ဆရာဝက ထပ်မံ၍ ေဟာေြပာ ေလေပရာ “ေခတ်ကို ထင်ဟပ် ေမာ်ဒန် ကွက်စိပ် ြဖစ်သည့် အားေလျာ်စွာ ေရှးေခတ်နှင့် ယခုေခတ်ကို နိှုင်းဆ ချိန်ထိုး၍ ေဟာေြပာ မှသာ သင့်ေတာ်မည် ြဖစ်ေြကာင်း၊ ေရှးယခင် ြမတ်စွာဘုရား လက်ထက်ေတာ် အခါက ရွာေစ လိုေသာ ေနရာတွင် ရွာ၍ မရွာေစလိုေသာ ေနရာတွင် မရွာသည့် ေပါက္ခရဝဿမိုး ဆိုတာ ရှိေြကာင်း၊ ယခုေခတ် အခါတွင်မူ လူတို့၏ အကျင့် သီလများ ေပျာက်ကွယ်သည် ြဖစ်၍ ထိုသို့ေသာ ထူးဆန်း အံ့ဩ ဖွယ်ရာ မိုးများ မရွာေတာ့ဘဲ မိုးမှသည် မီးအြဖစ် ေြပာင်းလဲ၍ လာေြကာင်း၊ ယခုေခတ် အခါတွင် ရှိသည်မှာ လာေစချင်ေသာ ေနရာတွင် လာ၍ မလာေစ ချင်ေသာ ေနရာတွင် မလာေသာ မီးကို ‘ေပါက်ကရ ဖလက်ြပမီး’ ဟု ေခါ်တွင်ေြကာင်း၊ အဓိပ္ပါယ်မှာ မိမိ၏ စကားထဲ တွင်ပင် ပါြပီးြဖစ်၍ အကျယ်တဝင့် ထပ်မံ မရှင်းြပလို ေတာ့ေြကာင်း” စသည်ြဖင့် တစ်နာရီခန့် ေဟာေြပာြပီး ၎င်း၏ ေဟာေြပာမှုကို ရုပ်သိမ်း ေလ၏။

ထို့ေနာက် ဆုေပးပွဲကို ဆက်လက် ကျင်းပေလရာ အကဲြဖတ် လူြကီး များက တစ်လ အတွင်း စာေပ၊ ရုပ်ရှင်၊ ဂီတ အဖက်ဖက်မှ အြကိတ်အနယ် ယှဉ်ြပိုင် ခဲ့ြကသည်မှာ အလွန်တရာ အားရ ေကျနပ်ဖွယ် ေကာင်း၍ အားလံုးမှာ ေခတ်ကို ထိထိမိမိ ထင်ဟပ် နုိင်သည်ချည်းပင် ြဖစ်ေြကာင်း၊ ထို့ေြကာင့် အားလံုးမှာ ဆုနှင့် ထိုက်တန် သြဖင့် အားလံုးကို ပထမဆု သတ်မှတ်ြပီး ေပးအပ်မည် ြဖစ်ေြကာင်း ေြပာြကားရာ ပရိသတ် အေပါင်း၏ လက်ခုပ် ဩဘာသံမှာ ဘဝဂ်သို့တိုင် ညံေလ၏။ ထို့ေနာက် ဆုေပးပွဲ ဆက်လက် ကျင်းပရာ ယခု ြပိုင်ပွဲကို အဓိက ကူညီ ပံ့ပိုးေသာ “ဖေယာင်းတိုင် ြမို့ေတာ်” မှ ဖေယာင်း လုပ်ငန်းရှင် နှစ်ဦး ြဖစ်သည့် ေမာင်ဝါဝါနှင့် အဘဥက္ကာ တို့မှ ေန၍ “ဝါဝါ ဖေယာင်းတိုင်” နှင့် “ကာကာ ဖေယာင်းတိုင်” ဒါဇင်ေပါင်း [၆၈] ေသာင်း [ကာလ တန်ဖိုး ကျပ်သိန်း [၃၀၀၀] တန်] တို့ကို ဆုလက်ေဆာင် အြဖစ် ေပးအပ် ြပီးေနာက် အခမ်းအနားကို ရုပ်သိမ်းကာ ြပိုင်ပွဲဝင် ဂီတ၊ စာေပ၊ ရုပ်ရှင် အနုပညာရှင် တို့မှာ ဖေယာင်းတိုင်ထုပ် ကေလးများ ကိုယ်စီ ပိုက်၍ အိမ်သို့ ခပ်သုတ်သုတ် ြပန်သွားြက ရှာေလေတာ့သည် ဟူေပ၏။

ဤတွင် ေဖာ်ြပ ခဲ့ေသာ တစ်ေခတ် တစ်ခါက လှျမ်းလှျမ်းေတာက် ေကျာ်ြကား ခဲ့သည့် “ေခတ်ကို ထင်ဟပ် မီးြပိုင်ပွဲြကီး” အေြကာင်း အရာ ြပီးဆံုးပါေလ သတည်း။

[မှတ်ချက်။ ေတာမှာမီးခွက်၊ ြမို့မီးစက် အစချီ ကဗျာအား သူငယ်ချင်း ဥက္ကာကိုကို ထံမှ ဖတ်ရပါသည်၊ ြပန်လည် သံုးစွဲ ချင်၍ ေမးြမန်းရာ သူလည်း ဘယ်သူ ေရးမှန်း မသိေြကာင်း၊ အွန်လိုင်းမှ တစ်ေယာက်ေယာက် ြဖစ်ေြကာင်း ေြပာသြဖင့် ယခု စာမူထဲတွင် “အမည်မသိ အွန်လိုင်း စာဆို” ဟူ၍သာ နာမည် တပ်လိုက်ရ ပါသည်၊ ထိုကဗျာကို ေရးသား ခဲ့ေသာ မူရင်း ကဗျာရှင်အား ဤေနရာမှ ေန၍ သံုးစွဲခွင့် ြပုပါေြကာင်း ေတာင်းပန် ပါသည် ခင်ဗျာ]

၂၂ - ေမ - ၂၀၁၂
ICT Journal
Volume [1], No [16]

2 comments:

  1. ကုိသူရႆ၀ါေရ....
    ေသေသခ်ာခ်ာကုိ ဖတ္သြားတယ္ဗ်...။


    ကႀကီး။

    ReplyDelete
  2. ကိုသူရရဲ႕ သေရာ္စာေတြကို ကဗ်ာေတြထက္ ပိုသေဘာက်မိတယ္။

    ReplyDelete