အိုင် - ကျွန်ုပ်က ေပးသည်သာ ြဖစ်၍
- သူရဿဝါ -
[၁]
ဟိုးတေလာက သတင်းေတွ ကျယ်ကျယ်ြပန့်ြပန့်
ထွက်ေပါ် ခဲ့သည်။ ဘတ်စ်ကား ေန့စဉ် စီးရသူများ၊ စပယ်ယာ များနှင့် အေြကွ ြပန်အမ်းသည့်
ကိစ္စ အေြခအတင် ြဖစ်သူများ ဝမ်းသာစရာ ြဖစ်ေစမည့် သတင်း။ iPay ေခါ် နတ်ပိုက်ဆံ ကတ်ပါတဲ့။
နတ်ပိုက်ဆံ ကတ်ပါလှျင် ဘတ်စ်ကား စီးပါက အေြကွေဆာင် ရသည့် ဒုက္ခမှ ကင်းေဝးမည်တဲ့။ ထိုကတ်
အသံုးြပုပံု ြပုနည်း ကေတာ့ ဂျာနယ် စာေစာင် များတွင် အကျယ်တဝင့် ပါြပီးြဖစ်၍ ြပန်လည်
မရှင်းလင်း ေတာ့ပါ။ ဘာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ေမာင်ဝါဝါ ဝမ်းသာမိသည်။ ေန့စဉ်နီးပါး စပယ်ယာနှင့်
ခရီးသည်ြကား ြပဿနာ တက်ရသည့် ကိစ္စများထဲတွင် အေြကွကိစ္စ ကလည်း အေတာ်ကို အေရးပါေသာ ေနရာတွင်
ရှိသည်။ ခရီးသည်က ညစ်ြပီး အတန်ြကီး ေပးလို့ ြပဿနာ တက်တာပဲ ြဖစ်ြဖစ်၊ စပယ်ယာက ြပန်အမ်းဖို့
ေမ့တာ၊ အေမ့ခံလို့ ြပဿနာ တက်တာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ြပဿနာ တက်တာ ကေတာ့ တက်တာပါပဲ။ အခုဆို ထိုနတ်ပိုက်ဆံ
ကတ်ကို အထူးယာဉ်လိုင်း အချို့တွင် စမ်းသပ် သံုးစွဲ ေနြပီ ဟုလည်း သတင်းများအရ သိရသည်။
ေကာင်းတဲ့ ကိစ္စပဲဟု ေမာင်ဝါဝါ မုဒိတာ ပွားမိသည်။ အဲဒီမှာ ေမာင်ဝါဝါ စိတ်ဝင်စား မိတာ
တစ်ခုက အိုင်ေပး [iPay] ဆိုသည့် နာမည်ေလး ပါပဲ။ ဘာသေဘာ နှင့်များ ဒီလိုနာမည် ေပးထား
ပါလိမ့်။
[၂]
တစ်ေန့က ေမာင်ဝါဝါ ေန့လည်ေန့ခင်း
ြမို့ထဲ သွားစရာ ကိစ္စေလး ေပါ်လာသြဖင့် ဘတ်စ်ကား စီးမိသည်။ စီးမိေသာ ကားက ထိုနတ်ပိုက်ဆံကတ်
အသံုးြပု၍ စီးလို့ရသည် ဟူေသာ ယာဉ်လိုင်း။ ေန့လယ်ခင်း ဆိုေတာ့ ကားေတွ ကလည်း ေချာင်ပါသည်။
ေမာင်ဝါဝါ ထိုင်စရာ ေနရာရ၏။ ေမာင်ဝါဝါ ကားတက်စီးြပီး သံုးေလး မှတ်တိုင်ေလာက် ေရာက်ေတာ့
ခရီးသည် တစ်ဦး တက်လာ၏။ ေမာင်ဝါဝါ့ ေဘးတွင် ဝင်ထိုင်၏။ သူ့လက်ထဲ အိုင်ေပးကတ် ကေလးနှင့်။
ေမာင်ဝါဝါ စိတ်ဝင်စား သွားသည်။ ဒီအိုင်ေပးကတ် အသံုးြပုပံုကို လက်ေတွ့ မြမင်ဖူးေသး။
ဒီေတာ့ ေစာင့်ြကည့် ေနမိသည်။ ခဏေန.. စပယ်ယာက ကားခ လာေကာက်၏။ ခရီးသည်က ကတ်ကေလး ထုတ်ြပီး
လက်လှမ်းရံု ရှိေသး။ ကိုေရွှစပယ်ယာက
“အိုင်ေပးကတ်လား.. သံုးလို့မရဘူး”
“ေဟ.. မင်းတို့ ယာဉ်လိုင်းမှာ အိုင်ေပးကတ်နဲ့ စီးလို့ရတယ်ဆို၊
ကားေရှ့မှန် မှာေရာ၊ ကားရဲ့ ေဘးဘက်ြခမ်း ေတွမှာေရာ စာကပ်ထား တယ်ေလ”
“နိုး.. နိုး.. နိုး.. အဲဒီကတ်ကို ရံုးတက်ချိန်နဲ့ ရံုးဆင်းချိန်ပဲ
ကျွန်ေတာ်တို့ လက်ခံတာ.. ကျန်တဲ့ အချိန် လက်မခံ”
“ေဟ..”
ခရီးသည်က ဘာမှ ဆက်မေြပာပါ။
စိတ်ရှုပ် သွားပံုြဖင့် အိတ်ကပ်ထဲမှ နှစ်ရာတန် ထုတ်၍သာ ေပးလိုက်သည်။ ေမာင်ဝါဝါလည်း
ဇေဝဇဝါနှင့်။ တရားဝင် ေြကြငာ ထားတဲ့ အထဲ မှာလည်း “iPay ကတ်ကို ရံုးတက် ရံုးဆင်း နှစ်ချိန်သာ
အသံုးြပုြကပါရန်” ဟု မေတွ့မိ။ ဘာလို့ ဒီနှစ်ချိန်က လွဲြပီး ကျန်သည့် အချိန် စီး၍ မရပါလိမ့်။
တချို့ ရံုးသမား မဟုတ်သူများ လိုင်းကား စီးလှျင်ေတာင် လူအရမ်း ြကပ်သြဖင့် ထိုအချိန်များကို
တမင်ေရှာင်၍ စီးြကတာ ရှိသည်။ ဒါြဖင့် အဲဒီလူေတွ ဒီကတ်ကို ဝယ်ထားလည်း သံုး၍ မရြပီလား။
ရံုးတက် ရံုးဆင်း နှစ်ချိန်ပဲ လက်ခံမည် ဆိုေတာ့ ကျန်သည့်အချိန် ထိုကတ်ကို ကိုင်ထား
လှျင််ေတာင် တရားမဝင် ေမှာင်ခိုကတ်လို ြဖစ်ေနြပီ။ ကိုေရွှစပယ်ယာ အေြပာအရ ဆိုလှျင် ရံုးတက်
ရံုးဆင်းချိန် မစီးသူများ ထိုကတ်ကို လံုးဝ ဝယ်စရာ အေြကာင်းမရှိ ဟူသည့် သေဘာများလား။
ဒီေနရာမှာ ဟိုစကားပံုက တုိက်ရိုက် အသံုးတည့် ေလြပီ။
“မိေအး နှစ်ခါနာ” သတဲ့။
အိုင်ေပးကတ် ဝယ်သြဖင့် ပိုက်ဆံ တစ်ခါကုန်သည်။ ဝယ်ြပီးေတာ့ ေပးေသာ်လည်း စပယ်ယာ လက်မခံ
သြဖင့် အိတ်ထဲမှ ပိုက်ဆံ ထပ်ထွက် သြဖင့် ေနာက်တစ်ခါ ကုန်ြပန်ြပီ။ ဒီေတာ့ ထိုကတ်ကို
ဝယ်ထား မိသူများ အလဟဿ မြဖစ်လိုလှျင် ရံုးတက် ရံုးဆင်း အချိန်များတွင် အတင်းတိုးေဝှ့
စီး၍သာ သံုးြကေပေရာ့။ ဒီကတ်ကို အချိန်မေရွး သံုး၍ ရသည် ဆိုတာကို ကိုေရွှစပယ်ယာေလး လံုးဝကို
မသိ၍ အြပစ်ကင်းကင်း စိတ်ရှင်းရှင်းြဖင့် လက်ခံရန် ြငင်းေလသလား။ ဒီကိစ္စမှာ တာဝန်ရှိသူက
ထိုယာဉ်လိုင်းလား၊ ဒါမှမဟုတ် ခရီးသည်လား၊ ထိုကတ်ကို ထုတ်ေဝသည့် သူများလား။ ေမာင်ဝါဝါ
ေတွးသလိုများ ေဘးက ခရီးသည် ေတွးမိသလား။ ေမာင်ဝါ့ဝါ့ ေဘးမှ နှစ်ခါနာ သွားေသာ ကိုေအးအား
လှမ်းြကည့် လိုက်မိသည်။ ကိုေအး ကေတာ့ စိတ်ချလက်ချ အိပ်ငိုက်၍ ေနေလြပီ။ မေနနုိင် မထိုင်နုိင်
ြကားထဲမှ ခါးနာ မိေသာ ငထွားြကီး ေမာင်ဝါဝါ မှာသာ အူေြကာင်ေြကာင်နှင့်။ သို့ေသာ်.. တန်ပါသည်။
ေမာင်ဝါဝါ့ စိတ်ထဲ တစ်ချက် “လက်” ခနဲ ြဖစ်သွားသည်။
[၃]
ေမာင်ဝါဝါ့ စိတ်ထဲ တစ်ချက်
“လက်” ခနဲ ြဖစ်သွားသည်။ ေသချာ မသိခင်က တစ်ချိန်လံုး စဉ်းစား ေနမိေသာ “အိုင်ေပးကတ်”
ဟူသည့် အဓိပ္ပါယ်ကို ဓမ္မဓိဋ္ဌာန် ကျကျ သိရေပြပီ။ လက်ေတွ့ ြမင်ရေသာ အေြခအေနနှင့် ဆက်စပ်
စဉ်းစား၍ ထိုကတ်၏ ထူးဆန်းေသာ အဓိပ္ပါယ်ကို ကိုယ့်ဟာကိုယ် ဖွင့်ဆို ပစ်လိုက်သည်။ ေအာင်မယ်..
အဓိပ္ပါယ်က ေသချာ စဉ်းစားေတာ့ နှစ်ဖက်ြမင်ေတာင် ထွက်လာ ေသးသည်။ တစ်ခုက ခရီးသည် ဖက်က၊
ေနာက်တစ်ခုက စပယ်ယာ ဖက်က။ ခရီးသည် ဖက်က အဓိပ္ပါယ်မှာ ဤသို့ ြဖစ်ေလ၏။
အိုင်” ကျွန်ုပ်က
“ေပး” ေပးေသာ်လည်း
“ကတ်” ကတ်တီးကတ်ဖဲ့ အလုပ်ခံ
ရြခင်းေြကာင့် အိုင်ေပးကတ်ဟု ေခါ်ြခင်းသာ ဧကန် အမှန် ြဖစ်ေပမည်။ စပယ်ယာ ဖက်က အေတွးြဖင့်
ြပန်လှန်၍ အဓိပ္ပါယ် ဖွင့်ရသည် ရှိေသာ်
အိုင်” ကျွန်ုပ်က
“ေပး” ေပးခွင့်ြပုမှ ၎င်းခရီးသည်တို့
ေပးရသည် ြဖစ်ေသာေြကာင့် အိုင်ေပးကတ် အမည် တွင်ေလ သည်သာ ြဖစ်ရ မည်မှာ အမှန်။
သို့ြဖစ်၍ ဘယ်ခရီးသည်များ
ဘယ်နှစ်ခါ ဘယ်အချိန်တွင် ေပး၍ ဘယ်စပယ်ယာများ ဘယ်အချိန် ဘယ်နှစ်ခါ ထိုအိုင်ေပး ကတ်ကို
အသိအမှတ် ြပုြပီးသည်ကို အတိအကျ မသိနုိင် ေသာ်လည်း ေမာင်ဝါဝါမှာမူ ကိုယ်ေတွးေတာ ေနမိေသာ
အိုင်ေပးကတ် အဓိပ္ပါယ်ကို အေသအချာ ဖွင့်ဆိုနုိင်ြပီ ြဖစ်သြဖင့် ဝမ်းသာ အူြမူးလျက် ရှိကာ
နှစ်ရာကျပ်တန် များကို မေမ့ မေလျာ့ ကိုင်ေဆာင်ကာ “လက်ငင်း အားေပးသည့် စနစ်” ြဖင့်သာ
အထူးယာဉ်လိုင်းြကီး ေပျာ်ေပျာ် စီးလျက် ရှိေနသည်သာ ြဖစ်ပါေြကာင်း။
၁၁ - ေမ - ၂၀၁၂
Net Guide Journal
Volume [2], Issue [33]
စနစ္ေတြကုိ ေခတ္မီ၊ အဆင္ေျပေအာင္ ဘယ္လုိျပင္ျပင္ လူေတြစိတ္အေတြးက မေျပာင္းမလဲ၊ အေရးသာလွ်င္ ညစ္ေပါက္ကပ္က်ယ္ ဆုိေတာ့ မခက္လားဗ်ာ။
ReplyDelete