သူရဿဝါနှင့် ပညာရှာပမာသူဖုန်းစား
- သူရဿဝါ -
[၁]
ဆိုရိုး တစ်ခု ရှိသည်။ ပညာရှာ
ပမာ သူဖုန်းစားတဲ့။ ဆိုလိုရင်းက ပညာရှာရာတွင် သူေတာင်းစား တစ်ဦးကဲ့သို့ မရှက်မေြကာက်၊
အငမ်းမရ အာသာငမ်းငမ်း ရှာေဖွ ဆည်းပူး ြကရမည် ဟူသည့် သေဘာ။ ဘာပညာပဲ ြဖစ်ြဖစ်ပါ။ တြခား
မြကည့်နှင့်.. အိုင်တီ နည်းပညာ ေလာကမှာပဲ ြကည့်။ အဆင့်ြမင့် Network ပိုင်း ဆိုင်ရာလား..
စာေတွ့ေတွ လက်ေတွ့ေတွ အများြကီး လုပ်ရမည်။ စာေတွ ဖတ်ရမည်၊ လက်ေတွ့ပိုင်း ဆိုင်ရာေတွ
ြကိုးပမ်း လုပ်ေဆာင် ရမည်။ စာစီ စာရိုက် အလုပ်ြဖင့် အသက်ေမွး ဝမ်းေြကာင်း ြပုချင်တာလား။
အလကားေနရင်း စာစီ စာရိုက် အလုပ်ကို ကျွမ်းကျင် လာြကတာေတာ့ မဟုတ်။ Typing ြမန်ေအာင်
လက်နှင့် ကွန်ပျူတာ ကီးဘုတ်ကို တေဒါက်ေဒါက် တဒက်ဒက် ကျင့်ြက ရသည်။ အခုေခတ် ကလည်း ပညာေခတ်ဟု
ဆိုြကြပန်သည်။ လူတုိင်းလိုလို မိမိ တတ်ကျွမ်းေသာ ပညာကို အသံုးချ၍ မိမိ ဘဝကို တည်ေဆာက်
ြကရသည့်ေခတ်။ သူရဿဝါ ပတ်ဝန်းကျင်တွင် အချိန်ြပည့် ပညာရှာ၍ ေနြကသည့် သူဖုန်းစား ေလးေတွ
အများြကီး။
[၂]
ဟိုး.. တေလာက.. ေလာေလာလတ်လတ်
ဆယ်တန်း ေအာင်ထားေသာ ေကာင်ေလး တစ်ေယာက် သူရဿဝါ ကို လာ၍ ေမးသည်။
“အစ်ကို.. ကျွန်ေတာ် ဆယ်တန်း ေအာင်ြပီးြပီ၊ ကွန်ပျူတာ တက်ချင်လို့”
“ေအး.. အေြခခံကေန စတက်ေလကွာ”
“ဟုတ်.. ဟုတ်ကဲ့ အစ်ကို.. အိမ်ကေန သင်တန်းဖိုး ေတာင်းလိုက်ဦးမယ်”
သိပ်မြကာပါ။ လမ်းတွင် ထိုေကာင်ေလးကို
ကွန်ပျူတာ သင်တန်း တစ်ခု၏ သင်ရိုး ညွှန်းတမ်း စာအုပ်များ တေပွ့ တစ်ပိုက် ကိုင်လျက်
ေတွ့ရသည်။ အစစ အရာရာ အဆင် ေြပသည် ဟူသည့် သေဘာြဖင့် သူရဿဝါကို ြပံုးလျက် လက်မ ေထာင်ြပသွား၏။
ေကာင်းပါ၏။ သင်တန်းေြကး နှစ်ေသာင်း၊ သံုးေသာင်း သွင်း၍ နှစ်လ၊ သံုးလေလာက် အချိန် ေပးနုိင်လှျင်
ကွန်ပျူတာ အေြခခံေတာ့ ရြပီ။ ဒါလည်း ပညာတစ်မျိုး တိုးတာပ။ သံုးေလးလ ြကာေတာ့ ထိုေကာင်ေလး
ကျွန်ေတာ့်ဆီ ထပ်ေရာက် လာသည်။
“ကွန်ပျူတာ အေြခခံေတာ့ ြပီးြပီ အစ်ကို”
“ေအးေလ.. ေကာင်းတာေပါ့ဟ”
“ကွန်ပျူတာလည်း အိမ်မှာ ဝယ်လိုက်ေတာ့.. ကိုယ့်စက်ေလး ပျက်တာ ြပုတာဆို
ဆီေပျာက် မီးေပျာက် ေလာက်ေတာ့ ြပင်တတ် ဆင်တတ် ချင်ေသးတယ် အစ်ကို၊ ဘာထပ် တက်ရမလဲ”
“ေအး.. ဒါဆိုလည်း A+ Hardware ေလး ဘာေလး တက်ြကည့်ေပါ့”
“ဟုတ်ကဲ့.. အစ်ကို၊ ေကျးဇူးပဲ၊ ကျွန်ေတာ် အိမ်ကေန သင်တန်းဖိုး
ေတာင်းလိုက်ဦးမယ်”
Hardware A+ သင်တန်း တက်ေတာ့လည်း
ေကာင်းတာပဲ။ ကိုယ့်စက်ထဲက Program ေတွ ဘယ်လို လည်ပတ် လှုပ်ရှားေနလဲ သိရတာေပါ့။ အေြခခံ
ကျကျ ကွန်ပျူတာ အေြကာင်း နားလည် ထားေတာ့ အဆင်ေြပနုိင်သည်။ မြကာခင် ထိုေကာင်ေလးအား
A+ Hardware သင်တန်း စာအုပ်များ တစ်ေပွ့တစ်ပိုက်နှင့် ေတွ့ရသည်။ ကျွန်ေတာ့်ကို လက်မ
ေထာင်ြပ သွားြပန်၏။
ဒီလိုနှင့်.. ပညာကို အပတ်တကုတ်
ရှာချင်ေသာ ပညာသူဖုန်းစား ထိုေကာင်ေလးသည် ကျွန်ေတာ့် မျက်စိေရှ့မှ အတန်ြကာ ေပျာက်သွားလိုက်၊
ရံဖန်ရံခါ ဆံုလိုက်၊ ဆံုြဖစ်သည့် အချိန်တွင် သူ့ေနာက်ဆံုး သတင်းေတွ အေြကာင်း ေြပာြပ
လိုက်နှင့်။
“အစ်ကို.. ကျွန်ေတာ် A+ တက်ြပီးေတာ့ အခု Networking ကို စိတ်ဝင်စား
ေနတယ်ဗျို့.. အဲဒါ.. NE [Network Engineer] သင်တန်း ဆက်တက် လိုက်ဦးမယ်.. သင်တန်းေြကးေတွ
ကလည်း ေဈးြကီးတယ်ဗျာ.. အိမ်မှာ မျက်နှာငယ် ေလးနဲ့ သင်တန်းဖိုး ေတာင်းရတာ အိမ်က အေမ
အေဖတို့က ပွစိပွစိနဲ့”
သူနှင့် အေတာ် ြကာြကာ မေတွ့ြဖစ်ြပန်။
တစ်ေန့က လမ်းမှာ ြပန်ေတွ့ေတာ့ သူ့လက်ထဲမှာ ထံုးစံအတိုင်း Netwoking နှင့် သက်ဆိုင်ေသာ
စာအုပ် စာတမ်းေတွ အြပံု လိုက်နှင့်။ ဒီတစ်ခါေတာ့ ကျွန်ေတာ်က အရင်ဦးေအာင် ြပံုး၍ လက်မေထာင်
ြပလိုက်သည်။ သို့ေသာ် ေကာင်ကေလးက မျက်နှာကို ရံှု့မဲ့၍ သူ့လက်မကို ေအာက်စိုက်ြပသည်။
လံုးဝ အဆင် မေြပဘူး ဆိုသည့် သေဘာ။ ဒါနှင့် ကျွန်ေတာ်လည်း ေမးရသည်။ ဘာြဖစ်လို့လဲေပါ့။
“စိတ်ညစ်ပါတယ် အစ်ကိုရယ်.. အခု CCNA စာေမးပွဲ ေြဖဖို့ လုပ်ေနတယ်ေလ”
“ေအာ်.. စာေတွ သိပ်များ၊ သိပ်ခက်လို့ စိတ်ညစ်ေနတာလား”
“မဟုတ်ပါဘူးဗျာ.. ကိုယ်ဝါသနာပါလို့ ေလ့လာ လိုက်စားတဲ့ ပညာေတွပဲ၊
စာလုပ်ရတာ ကျွန်ေတာ် ေပျာ်ပါတယ်”
“ေဟ.. ဒါြဖင့် ဘာက အဆင်မေြပတာလဲ”
“အိမ်နဲ့ အဆင်မေြပတာ”
“ဘယ်လိုြဖစ်လို့..”
“ဒီလိုေလ.. ကွန်ပျူတာ အေြခခံ စတက်တုန်း ကေတာ့ အိမ်က ြကည်ြကည်ြဖူြဖူပဲ..
ေခတ်က ပညာေခတ်တဲ့၊ ပညာရှာ ပမာ သူဖုန်းစားတဲ့၊ အေဖတို့ အေမတို့ ေြပာတာပဲ၊ သင်တန်းခလည်း
ေကာင်းေကာင်းမွန်မွန် ထုတ်ေပးတယ်၊ ေနာက် A+ တက်ေတာ့လည်း ရေသးတယ်၊ သင်တန်းေြကး သံုးေလးေသာင်း
ဆိုေတာ့ ြပဿနာ မရှိဘူး၊ ေနာက်ပိုင်း သင်တန်းက တစ်ခုြပီး တစ်ခု သူ့လိုအပ်ချက်အရ ဆက်တက်ရေတာ့
သင်တဲ့ပညာ အဆင့်ြမင့် လာေလေလ၊ သင်တန်း ေြကး ေပးရတာလည်း ြမင့်လာေလေလပဲ၊ NE တက်ဖို့ သင်တန်းေြကး
ေတာင်းကလည်းက အိမ်က ပွစိပွစိ ြဖစ်လာတာပဲ၊ ဒါေတွ တက်ြပီးရင် အလုပ်ေကာင်းေကာင်း ရမရေတာ့
မသိဘူးတဲ့၊ ေပးရတာေတာ့ နင့်ေနတာပဲတဲ့၊ အဲဒီ တုန်းကလည်း မျက်နှာငယ်ေလးနဲ့ အိမ်မှာ ေတာ်ေတာ်ကို
ရှင်းြပ ေတာင်းပန်ြပီး တက်ရတယ်၊ အခုလည်း CCNA စာေမးပွဲ ေြဖဖို့က စာေမးပွဲေြကး သွင်းရဦးမှာ..
အများြကီး၊ အိမ်ကလည်း အရမ်း ချမ်းသာတာ မဟုတ်ေတာ့ အဲဒီ ပိုက်ဆံေတွ တစ်ခါေပးရရင် နင့်ကနဲပဲ၊
အေဖတုိ့ အေမတို့ကိုလည်း သနားပါတယ်၊ ဒါေပမယ့် ကျွန်ေတာ့်မှာလည်း လမ်းတစ်ဝက် ေရာက်ေနြပီ၊
ေနာက် ြပန်လှည့်လို့မှ မရေတာ့တာ၊ အဲ့ေတာ့ လိုတဲ့ပိုက်ဆံကို မရရေအာင်ပဲ ေတာင်းရေတာ့တာေပါ့၊
သူေတာင်းစား ကျေနတာပဲ၊ တကယ်ဗျာ.. ပညာရှာ ပမာ သူဖုန်းစား ဆိုတာ သိပ်မှန်တာပဲ”
“ေဟ..”
[၃]
သူကေတာ့ သူ့ေသာကနှင့်သူ
ေြပာဆိုြပီး ထွက်သွားသည်။ သူရဿဝါမှာေတာ့ သူ့မှတ်ချက်ကို ြကားရချိန်တွင် ေဟခနဲ ြဖစ်ကျန်
ခဲ့၏။ ေအာ်.. သင်တန်းေတွ တက်ဖို့ အိမ်ကေန သူဖုန်းစားလို မရှက်မေြကာက် အတင်းကို ပိုက်ဆံ
ေတာင်းရတာတဲ့။ ပညာရှာ ပမာ သူဖုန်းစား ဆုိတာ အဲဒါတဲ့။ တကယ့် ဆိုလိုရင်းနှင့် လွဲေနေသာ်လည်း
သူ့ဖက်က ြကည့် ေတာ့ သူေြပာတာ အမှန်၊ သူေကာက်ချက်ဆွဲတာ အမှန်။ သူရဿဝါလည်း သူ့ကိုပဲ သနားရမလား၊
သင်တန်းေြကး တနင့် တပိုးကို ဆူဆူေအာင့်ေအာင် ြကားမှ ေပးေနရေသာ မိဘများကိုပဲ ကိုယ်ချင်းစာ
ရမလား၊ ြမင့်မား ခန့်ညားေသာ သင်တန်းေြကး ေတွကိုပဲ အြပစ်တင် ရမလား.. ေဝခွဲ မရနုိင်။
ေနာက်ဆံုးေတာ့ “ပညာရှာ ပမာ သူဖုန်းစား” ဆိုသည်မှာ ပညာရှာရန်၊ သင်တန်းများ တက်ရန် အတွက်
အိမ်ရှိ မိဘများထံမှ သင်တန်းေြကးကို မရှက်မေြကာက် မျက်နှာ ေြပာင်ေြပာင်နှင့် လက်ြဖန့်
ေတာင်းခံြခင်းကို ဆိုလိုေပသတည်း ဟူေသာ ဆိုလိုရင်း အသစ်ကို သူရဿဝါ၏ မှတ်စု စာအုပ်ထဲ
သတိတရ ထည့်သွင်း မှတ်သားရင်းြဖင့် ေနာင်အနာဂတ် အချိန်များတွင် ပညာငယ်၊ ပညာေသး၊ ပညာ
ပိစိ ေညှာင့်ေတာင့် များမှအစ ပညာလတ်၊ ပညာြကီး၊ ပညာ ေဂါ်ဇီလာ များအထိ တတ်ေြမာက်ရန် တက်ေရာက်ရသည့်
သင်တန်းခများကို မြကံုစဖူး တစ်မတ်၊ ငါးမူးနှုန်း ေလာက်ြဖင့် တက်ေရာက်ခွင့် ရလာနုိင်ြက
ပါေစေြကာင်း ဆုေတာင်းေပး လိုက်ရေပ သတည်း။
၁၅ - မာ့ချ် - ၂၀၁၂
Net Guide Journal
Volume [2], Issue [26]
No comments:
Post a Comment