Thursday, May 19, 2011

သူရဿဝါနှင့် Sales and Service


သူရဿဝါနှင့် Sales and Service
- သူရဿဝါ -

အခုေခတ်ြကီးက အေရာင်းအဝယ်ေခတ်။ အေရာင်းအဝယ်မှာမှ ဝယ်သူ အြမဲတမ်းမှန် [Customer Always Right] ဆိုတဲ့ေခတ်။ ဒီေတာ့ကာ ဘာစီးပွားေရး လုပ်လုပ် Customer Service သိပ်ကို အေရးြကီးသည်။ ကုန်ပစ္စည်းချင်း တူရင်ေတာင် ဝယ်သူ “ကျ” ေအာင်၊ ဝယ်ချင်စိတ် ြဖစ်လာေအာင် အေရးအရာ ေပးြပီး ရွှန်းရွှန်းေဝ ေြပာတတ်သူက သာသွား တာချည်း။ လူဆိုတဲ့ အမျိုးကလည်း ကိုယ့်သာ အေရးေပး လို့ကေတာ့ မှန်သည် မှားသည် မစဉ်းစား၊ သွားအြဖဲသား သေဘာကျ သူေတွကိုး။ သူရဿဝါတို့ အိုင်တီ ေလာကမှာလည်း အြခား နယ်ပယ်ေတွ နည်းတူပဲ Service အေရးြကီး တာပါပဲ။

ကျွန်ေတာ်ေရာ ဘာထူးပါသလဲ၊ ကိုယ်တိုင် ဝယ်သူ ြဖစ်ဖူးသလို ကိုယ်ကလည်း ဆားဗစ် ေပးရသည့် အချိန်ေတွ ြကံုခဲ့ ဖူးပါ၏။ အိုင်တီေလာက ဆိုတာလည်း ြကည့်ဦး၊ ကွန်ပျူတာ ဝယ်ြပီးရံုနဲ့ မြပီး။ ဒါြကီးသံုးြပီး သီချင်းေလး နားေထာင်ဖို့ Headphone ဝယ်ရတာနဲ့၊ Flash Drive ေလးေတွ လိုချင်ရတာနဲ့.. တိုလီမိုလီ သိပ်သံုးရေသာ ေလာက။ ဒီေတာ့ အေရာင်းဆိုင် များဆီ ခဏခဏ ေရာက်ရသည်။ အလွန်တရာ အေြပာေကာင်း၊ အဆိုေကာင်း အေရာင်း သမားများ ြကံုခဲ့ဖူးသည်။ အထူးသြဖင့်ေတာ့ Sale and Service ဆိုင်များမှ လှတီးလှတ ဝန်ထမ်း ေကာင်မေလး များေပါ့ေလ ဟဲ ဟဲ။ သူရို့ေလး ေတွများ ဘယ်ေလာက်အထိ Customer Service ေကာင်းသလဲလို့ ဝယ်မှာ ေသချာတဲ့ လူကို အသာထားဦး။ ဆိုင်ထဲ မဝင်ရေသးဘူး.. အထဲကေန “ဟီး” ခနဲ အရင်ဆံုး ရယ်ြပေန လိုက်ြကတာ.. အလှူခံလည်း မကျန်၊ အေအး ဆိုင်နဲ့ မှားဝင် သူလည်း မချန်ေပါ့။ တာဝန် ေကျြပွန် လိုက်ြကတာေလ။

အဲ.. ဆိုင်ထဲ ေရာက်တာနဲ့ ြပန်ထွက်ဖို့ေတာ့ ေယာင်လို့မှ မစဉ်းစား ေလနဲ့။ ကေလး ေကျာင်းပို့သည့် ေမေမ များလို လွယ်အိတ် အစေတွ့ရင် လွယ်အိတ်စဆွဲ၊ အကျင်္ီစ ထွက်ေနရင် အကျင်္ီဆွဲ.. ဆွဲြက၏။ အဲဒါြကည့်ြပီး သူရဿဝါတို့ အဲဒီဆိုင်ေတွ သွားရင် ေခါင်းကို ေသချာ ပိပိရိရိ ြဖီးသွား၏။ မေတာ်.. ဆံပင်ေလး ေထာင်ေနတာ ေတွ့လို့ ဆံပင်ေမွှး အတင်း ဆွဲေခါ်မှ ဒုက္ခ။ ေဈးြကီးပါသည် ဆိုေသာ ကွန်ပျူတာနှင့် ဆက်စပ် ပစ္စည်းေတွေတာင် သူတို့ ပါးစပ်ထဲ ေရာက် သွားလှျင် အေြကွသာသာ ရှိေတာ့သည်။ “အစ်ကိုြကီး ဒီ Notebook ေလး ြကိုက်တာလား.. ရှယ်ပဲေနာ်.. Corei7 ေလး.. ေဈးကလည်း ဘယ်ေလာက်မှ မရှိပါဘူး.. ကိုးသိန်း ေလာက်ပဲ.. ပါးပါးေလးပါေနာ့ အဟီး” တဲ့။ ြကည့်စမ်း.. ေြပာပံုကို။ အင်းေလ.. ကိုးသိန်းက သူတို့ကို ေပးလိုက် မှေတာ့ ကိုယ့်အိတ်ထဲ ပါးပါးေလး ကျန်ေတာ့မှာေပါ့၊ ဒါအမှန်ပဲ။ “Warranty ကလည်း မိုက်တယ် အစ်ကိုြကီးရဲ့.. ၂ နှစ်ေတာင် ေပးထားတာ ေတာ်ေရ့” ဆိုတာေလးလည်း ပါေသး။ ေကာင်းလိုက်တဲ့ ေဈး၊ ေကာင်းလိုက်တဲ့ အေြပာအဆို၊ ေကာင်းလိုက်တဲ့ Service ေပပဲ။ ေကျေကျ နပ်နပ်ြကီး ဝယ်ြပီေပါ့။ ဒီြကားထဲ Notebook တစ်လံုး ဝယ်လို့ လက်ေဆာင် ခုနစ်မျိုး၊ ရှစ်မျိုး ရက်ရက်ေရာေရာ ေပးပစ်လိုက်ဖို့ ဝန်မေလး။

Notebook သံုးတာ ြကာလို့ ပူလာရင် အေအးေပး နုိင်ေအာင် ေအာက်က ခံရသည့် Cooling Fan ေလးက လက်ေဆာင်။ သံုးရက်စရာကို မရှိေအာင် လှလှပပ နူးနူးညံ့ညံ့ Cooling Fan ကေလး။ ဘယ်ေလာက်ထိ နူးညံ့လှပ သလဲဆို ကိုင်ြကည့် ေနရင်းက မူလီေလး နှစ်လံုး ေလာက် ကျွတ်ကျလာ ေလာက်ေအာင် နူးညံ့လှပ၏။ ေအာ်.. အလကား လက်ေဆာင် ေပးတာပဲ.. အြပစ်မြမင်နုိင်။ ေနာက်ြပီး Mouse ေလးနဲ့ တွဲသံုးရင် ေြပေြပြပစ်ြပစ် ြဖစ်ေအာင် ေအာက်က ခံသည့် Mouse Pad ကေလး.. လှလိုက်တာ။ သံုးခါနီးမှ ဒုက္ခေရာက်၏။ Mouse Pad ပဲပါြပီး Mouse မပါေတာ့ USB Port တွင် လက်မ ထိုးထည့်ြပီး ကျန်သည့် လက်ေလးေချာင်း အြပားလိုက် Mouse Pad ေပါ် ြဖန့်ခင်းကာ တြဗင်းြဗင်း ပွတ်ရမည့် အေနအထား။ Warranty ၂ နှစ် ေပးထားသည့် စက်ကေလးက တစ်ရာပံု တစ်ပံု၊ မေတာ်တဆေလး ချို့ချို့ယွင်းယွင်း ြဖစ် သွား၍ ထို ၂ နှစ် အားကိုး၍ ဆိုင်ကို Notebook ေလး ပိုက်ြပီး ြပန်ေရာက်သွားြပီ ဆိုပါစို့။

“ညီမေရ.. ၂ နှစ် ေပးထားတဲ့ စက်ကေလးေလ.. ဘာြဖစ်သွားလဲ မသိဘူး ြကည်ပါဦး” ဟု ေြပာလိုက်ြပီ ဆိုပါစို့။ အြပံုး မပျက်၊ ေချွးမထွက်.. ညင်ညင်သာသာေလး ြပန်ေြပာ၏။ “ေအာ်.. အစ်ကိုြကီးက ဝယ်တဲ့ေန့က စကားမှ ဆံုးေအာင် နားမေထာင် တာကိုး.. Warranty ၂ နှစ်က ဟုတ်တယ်ေလ.. ဒါေပမဲ့ အစ်ကိုြကီး ဝယ်တဲ့ေန့က သူ့ရဲ့ သံုးနှစ်ြပည့် ေမွးေန့ရှင့်.. တစ်နှစ်ေတာင် ပိုခံတာပဲ အစ်ကိုြကီးရ.. စဉ်းစားြကည့်ေလ ဒီေလာက် ေကာင်းတဲ့ စက်မျိုး ညီမတို့ ဆီက ဝယ်လို့ရတာ၊ ဂုဏ်ေတာင် ယူရဦးမယ်.. အကိုြကီး စက်သံုးခါနီး ဘုရားေလး ဘာေလး မရှိခိုးဘူး ထင်ပါတယ်.. သွား သွား.. ေရှ့လမ်းထဲမှာ ြပင်ဆုိင်ရှိတယ်.. သွားပို့လိုက်၊ ြပန်ေကာင်း သွားရင်ေတာ့ ဘုရား တရားေလး အာရံုြပု သံုးေနာ်” ဟူ၏။ ဇာတ်လမ်းက ဆံုးြပီ။ အင်းေလ.. ေသချာ စဉ်းစား ြကည့်ေတာ့လည်း သူတို့ ေြပာတာအမှန်၊ လက်မခံ ချင်စရာ တစ်ကွက်မှ မရှိ၊ ကိုယ့်အြပစ်ေတွချည်းပဲ ဟုသာ အာရံုြပုြပီး ဒါေလးပိုက်၍ ဒီအတိုင်း ြပန်ထွက် လာရသည်။

ကိုင်း.. ကျွန်ေတာ်တို့ အတုယူ ချင်စရာ Customer Service များ မဟုတ်ေပဘူးလား။ ဝယ်ဖို့ စိတ်ကူး ရှိသည်မှ အစ၊ ဝယ်ရန် ဆိုင်ထဲ ေရာက်ေနသည့် အလယ်၊ အနိစ္စ သေဘာနှင့် ကိစ္စေချာ သွားသည်ထိ အဆံုး၊ တစ်ချက်ကေလးမှ အြပံုးမပျက် မိတ်မပျက် ေစဘဲ ေရာင်းြပ သွားတာ၊ ဒါတကယ့် Customer Service အစစ်ပဲ၊ နုိင်ငံတကာက အတုယူရ ေလာက်ေအာင် ေြပာင်ေြမာက် ပါေပ၏။ ပျက်သွား လို့ကေတာ့ သူတို့ေလး ေတွဆီသာ ြပန်သွား.. တရား သေဘာ ကိုေတာင် ဆင်ြခင်နိုင် ေသး၏။ ဘယ်ေလာက် ေကာင်းထားသလဲ။ အခုေတာ့ သူငယ်ချင်း တစ်ေယာက်ေယာက်က လာ၍ “ေဟ့ေကာင်ေရ.. အဲဒီဆုိင်သာ သွားဝယ် ေဈးလည်း တန်၊ အေြပာလည်းချို၊ Service လည်းေကာင်း.. စိတ်ကူးမလွဲနဲ့ေဟ့” ဟု သတင်း ေပးသည်နှင့် သူရဿဝါ မျက်စိထဲ သံုးနှစ်ြပည့် ေမွးေန့ပွဲနှင့် ေတွ့ရာ အစဆွဲတတ်ေသာ သွားအြဖဲသား ေလးများ ကိုသာ တန်းြပီး ြမင်ေယာင်မိ ေနေတာ့သည်။

၁၉ - ေမ - ၂၀၁၁
Net Guide Journal
Volume [1], Issue [83]

No comments:

Post a Comment