Tuesday, May 06, 2014

မေတာ်မရာအေရးသဟာမို့ ကေလာ်ကာေတွးပါလို့ [၄]


မေတာ်မရာအေရးသဟာမို့ ကေလာ်ကာေတွးပါလို့ [၄]
- သူရဿဝါ -

မေတာ်မရာ အေရးေတွကို စေရးမယ် ြကံခါစက ေမာင်ဝါဝါ ေြပာဖူးပါတယ်။ တိုင်းေရး ြပည်ရာ အြကီးြကီးေတွ ေရးသားမယ့်၊ ေြပာဆို ေဝဖန်မယ့် သူေတွက ရှိြပီးသား။ ဒီေတာ့ ေမာင်ဝါဝါ အဲဒီ အေြကာင်းေတွ မေြပာချင်ဘူး၊ ြပည်သူလူထု ြကားထဲ လက်ေတွ့ကျကျ ြကံုရတဲ့ မေတာ်မရာ အေြကာင်းေလးေတွပဲ ေရးမယ်လို့။ ဒါေပမဲ့ လွန်ခဲ့တဲ့ တစ်လ၊ နှစ်လ ကေတာ့ စိတ်ထဲ ဘယ်လိုမှ မေနနိုင်တာနဲ့ ဟိုလူြကီးေတွ အေြကာင်းကို တန်းစီ ေရးမိတယ် ခင်ဗျ။ ေမာင်ဝါဝါ လည်းေလ အဲဒီလူြကီးေတွ ဓာတ်ကူးသွားတယ် ထင်ပါရဲ့။ ကိုယ့်ဟာကိုယ် ေြပာချင်ရာေြပာ၊ ြပီးရင် ကိုယ် ဘာေြပာမှန်း ကိုယ့်ဟာကိုယ်လည်း မမှတ်မိ၊ မမှတ်မိေတာ့ တာဝန်လည်း ယူစရာမလို.. အဲသလိုေတွ ြဖစ်ေနပါ ပေကာလား။ ကဲ.. ြကည့်၊ ေြပာရင်းကို ပါလာြပန်ြပီ။ ဒီတစ်ေခါက်ေတာ့ အဲဒီ အေြကာင်းေတွ မေရးေတာ့ပါဘူး။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပဲ ေရးချင်တယ်။ အဲ.. ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ဆိုေပမယ့် တကယ်တမ်းေတာ့ အေရးြကီးတဲ့၊ ဂရုစိုက်ရမယ့် ကိစ္စလည်း ြဖစ်ေနြပန်တယ် ခင်ဗျ။

ေမာင်ဝါဝါတို့ တိုင်းြပည်ြကီး မှားေနြပီ။ လမ်းေပါ်လည်းမှား၊ တီဗီထဲ ြကည့်လည်းမှား၊​ သတင်းစာ ြကည့်လည်းမှား၊ အွန်လိုင်းေပါ်လည်း မှားနဲ့ အြကီးြကီးမှား၊ အကျိုးနည်း မှားကုန် ြကပါြပီ။ ဘာမှားရမလဲ.. စာလံုးေပါင်းမှား၊ သတ်ပံုမှား၊ သဒ္ဒါ အထားအသိုမှားနဲ့ ေမာင်ဝါဝါတို့ ြမန်မာစာြကီးဟာ မှားချင်တိုင်းကို မှားေနပါြပီ။ “ဒီထက် အေရးြကီးတာေတွ ရှိရဲ့သားနဲ့ ဒါေလာက်ေလးကို ေရးြကီးခွင်ကျယ် ေြပာေနစရာလား” လို့ မထင်ြကပါနဲ့။ ဒါ့ထက် အေရးြကီး တာကို ဘာမှ မရှိေတာ့ပါဘူး။ စာေပကိစ္စ ဆိုတာ လူမျိုးေရး ကိစ္စပါပဲ။ စာေပေပျာက်ရင် လူမျိုး ေပျာက်တယ် ဆိုတဲ့ စကား အရှိသား မဟုတ်လား။ ကိုယ့်စာေပ၊ ကိုယ့်စကားကို ထိန်းသိမ်း ရမှာ၊ မေပျာက်ပျက်ေအာင် ေစာင့်ေရှာက်ရမှာ၊ နိုင်ငံတကာ အလယ်မှာ ဝံ့ြကွားနိုင်ေအာင် ြမှင့်တင် ရမှာ ေမာင်ဝါဝါတို့ အားလံုးရဲ့ အလုပ်ပါပဲ။ အခုေတာ့ [လူြကီးေတွကို ထားလိုက်ပါဦး] အနာဂတ် မျိုးဆက်သစ်လို့ ဆိုြကတဲ့ လူငယ်ေတွဟာ နိုင်ငံြခား ဘာသာစကား မျိုးစံုမှာ ဟိုးအရင်ထက်ကို ေတာ်သေလာက်၊ ထက်သေလာက်၊ တတ်သေလာက်၊ မှတ်သေလာက် ကိုယ့်ြမန်မာစာ ကျေတာ့ ေတာ်ေတာ်ေလးကို အေြခအေန ဆိုးြကရှာတာ ေတွ့ရတယ် ခင်ဗျာ။

လမ်းေပါ် သွားရင်းလာရင်း ဆိုင်းဘုတ်ေတွ အမှတ်တမဲ့ ြကည့်မိေတာ့လည်း “အမိှုက် မြပစ်ရ” ဆိုတာမျိုးနဲ့ တိုးလိုတိုး၊ တီဗီ ြကည့်ြပန်ေတာ့ နိုင်ငံပိုင် သတင်းဌာန အစီအစဉ်က “မီးရထား ဝန်ြကီး ြကပ်မတ်မှုေြကာင့် ပျက်စီးသွားေသာ မီးရထား သံလမ်းများ ြပုြပင်ြပီးစီး” လို့ ေြကညာလို ေြကညာ။ သတင်း ေရးတဲ့သူ သဒ္ဒါအထားအသို မှားေတာ့ မီးရထားဝန်ြကီး ြကပ်မတ် လိုက်မှပဲ မီးရထား သံလမ်းေတွ ပျက်စီးကုန်သလိုလို ြဖစ်ေရာ။ သတင်းစာ ဖတ်ြပန် ေတာ့ စာလံုးေပါင်း သတ်ပံုေတွ၊ သဒ္ဒါေတွ ေနာက်ထား.. နာေရးသတင်း မှာေတာင် ေသသူ အသက်ကို ဂဏန်းတစ်လံုးချန်ြပီး ြဖည့်လိုြဖည့်။ ကိုယ့်လူမျိုးမှ ကိုယ့်စာကို တန်ဖိုး မထား၊ ေပါ့ေပါ့ေလျာ့ေလျာ့ လုပ်သွားြကရင် မြကာခင် ြမန်မာစာ ေပျာက်ကွယ်မှာ၊ ပျက်စီး မှာကို ေတွးမေြကာက် ြကေတာ့ဘူးလားလို့ ေမာင်ဝါဝါေတာ့ ပူပန် မိပါရဲ့။ လမ်းေပါ်၊​ ကားေပါ်၊ တီဗီထဲ၊ သတင်းစာထဲ အဲဒီလို အမှားေတွ အလွဲေတွ ေတွ့ြပီး စိတ်ညစ်ေနမိတဲ့ ေမာင်ဝါဝါ တစ်ေယာက် နာမည်ေကျာ် ေဖ့စ်ဘုတ်ထဲ ေရာက်မှပဲ “ဒါ ဘာဟုတ်ေသးလဲ” အေပါက်မျိုး ြဖစ်ကုန်ပါေရာ အရပ်ကတို့။

ေဖ့စ်ဘုတ်တစ်ခွင် ြပဲြပဲစင်ေလသမျှ ြမန်မာစာဟာ ေနရာတကာ လည်ပင်းညှစ် ခံေန ရတာ ြမင်ရေတာ့တာ ပါပဲ။ ဘယ်လိုမှကို မလွဲသင့်၊ မမှားသင့်တဲ့ အေြခခံ အေရးအသား ြဖစ်တဲ့ “တ” သတ်နဲ့ “က” သတ် အလွဲေတွ [ဥပမာ - မသွားတတ် ဆိုရင် မသွားတက်လို့ ေရးတာမျိုး]“စလံုး” နဲ့ “ဆလိမ်” အလွဲေတွ [ဥပမာ - စွဲလမ်း ဆိုရင် ဆွဲလမ်း ဆိုတာမျိုး]“ပ” သတ်နဲ့ “က” သတ် အလွဲေတွ [ဥပမာ - မလုပ်ချင်ဘူး ဆိုရင် မလုက်ချင်ဘူး ဆိုတာမျိုး] ေပါ့။ အဲဒီ ြကားထဲ အချို့ေသာ မဟာပညာရှိများ ကျြပန်ေတာ့ အမှန်လွန်၊ အသိလွန်လို့ ြမန်မာစာကို အတတ် ဆန်းြပီး မပီကလာ ပီကလာ ေရးတာတို့၊ စာလံုးေပါင်းကို ထွင်ေရးတာတို့ လုပ်ြက ြပန်ေရာ ခင်ဗျ။ ဘာြဖစ်လို့ အဲဒီလိုေတွ ြဖစ်ကုန် ြကတာလဲ ဆိုတာကို ေမာင်ဝါဝါြဖင့် ဘယ်လို မှကို ေတွးမရ၊ လိုက်မမီ ေတာ့ပါဘူး။ သူများ နိုင်ငံေတွက ကိုယ့်စာေပ၊ ကိုယ့်စကားကို ကမ္ဘာသံုး ဘာသာစကား [Global Language] ြဖစ်ေအာင် ြကိုးစား ထိုးေဖာက် ေနြကတဲ့ အချိန်မှာ ေမာင်ဝါဝါတို့ နိုင်ငံက ကိုယ့်စာေပ၊ ကိုယ့်စကား ယိုယွင်းပျက်စီး လာတာကို လက်ပိုက် ြကည့်ေန လိုက်ြကမယ် ဆိုရင် ြမန်မာစာ စနစ်ြကီး တစ်ခုလံုး တစတစ ြပိုကျ ပျက်စီး သွားမယ့် အေနအထားမျိုးကို ေရာက်လာ ပါလိမ့်မယ်။

ေမာင်ဝါဝါ ခန့်မှန်းမိတာ ကေတာ့ ဒီအတိုင်းသာ ဆက်သွားရင်၊ အေသးအဖွဲလို့ သေဘာ ထားြပီး ဘယ်သူမှ ဂရုမစိုက်ြကရင်၊ အဲဒီလို မှားေနတဲ့ သူေတွကို အေသအချာ ထိန်းသိမ်း ြပုြပင်ဖို့ မစဉ်းစားဘူး ဆိုရင်၊ ေဖ့စ်ဘုတ်ေပါ်က ြမန်မာစာေတွ ေခါက်ရိုးကျိုး ကုန်မယ် ဆိုရင်.. လာမယ့်နှစ် အနည်းငယ် အတွင်းမှာ ြမန်မာ ြပည်တွင်းက နာမည်အြကီးဆံုး၊ အေရးအသား အေကာင်းဆံုး ဆိုတဲ့ စာေရးဆရာ တစ်ဦးရဲ့ စာေပလက်ရာကို ပရိသတ်များ ေအာက်ပါအတိုင်း ဖတ်ရှုြကရလိမ့်မယ် ြဖစ်ပါတယ်။

ေနဝင်းနီနီ ြပိုေလဘီ။ ညေနအိ ဆီးစာေရာင် ေအာက်တွင် သူမ လှြခင်ဒိုင်း လှလို့ ေနသီ။ သူမ အသဲရားစရာ ေကာင်းေအာင် လှပေြကာ့ရှင်း ေနသြဖင့် သူမ၏ ညက်နှာေလးကို ြကည့်ရင်း ကျေတာ် ဆြခင်, ေနာက်ြခင် လာဒယ်။ ဒေဂျာင့်.. သူမအနား ကပ်သွားပီး ေပါလိုက်တာ ကေတာ့..
“ေဟ့.. အချစ် မိုင်ဒါလင် ဆွီတီ အသဲနှစ်လံုး”
“ေကျာေယ ကိုကို..”
“မင်း သိက်လှတာပဲကွာ”
“အဟိ.. ကိုကိုကယဲ၊ အပိုေဒွ.. ငိငိ”
“ဂယ်.. ပါကွာ”
“အာ့လိုေလးေဒွေြကာင့် ကိုကို့ကို သိက်သိက် ချစ်ရတာ.. တိယား၊ တဲေယးကို လှတယ် ေြပာတဲ့ ကိုကို့ကို မံု့ေြကွးရမယ်၊ လာ.. မွင်းဂါး တွားချားရေအာင်”
“ဘာရယ်.. ဘာေြပာလိုက်တာလား”
“ကိုကိုကယဲ.. မွင်းဂါးလို့ ေကျာတာ၊ မွင်းဂါးေယ.. ဘူးတီးေကျာ်နဲ့ တွားချားရေအာင်.. ေမျာင်းမျေဒါ်ရိှုမှာ.. ငိငိ”
ထိုသို့ြဖင့် ကျေတာ်နှစ် အသဲေယး သူမတို့ အားတတ်သေရာြဖင့် ထွက်သွားြက ေလသဒီး။

ကိုင်း.. ဘယ့်ကေလာက်များ ဆွဲေဆာင်မှု ရှိလိုက်သလဲဗျာ။ ေမာင်ဝါဝါေတာ့ ြကိုစဉ်းစား မိရံုနဲ့တင် ကိုယ့်ဘာသာစကား၊ ကိုယ့်စာေပ အတွက် ြကက်သီးတြဖန်းြဖန်း ထေလာက်ေအာင် အားတက်မိပါေြကာင်း ေြပာရင်း ပရိသတ်များ အေလးထား စဉ်းစား နိုင်ြကဖို့ မေတာ်မရာ အေရးကို ကေလာ်ကာ ေတွးေပးလိုက်ရပါတယ်။

၀၆ - ေမ - ၂၀၁၄
စံုနံ့သာ စာေပနှင့်အနုပညာမဂ္ဂဇင်း
အတွဲ [၁] ၊ အမှတ် [၅] ၊ ေမ  ၂၀၁၄

No comments:

Post a Comment