Thursday, January 12, 2012

အနုပညာ၏ နာမည်ခွဲနှင့် သူတို့၏ ပရိသတ်များ


အနုပညာ၏ နာမည်ခွဲနှင့် သူတို့၏ ပရိသတ်များ
- သူရဿဝါ -

လူတကာတို့ လုပ်နိုင်ခဲသည့် “အနုပညာ” ဟူေသာ ေဝါဟာရ တစ်ရပ် ရှိသည်။ အနုပညာ ရှိသြဖင့် ၎င်းကို ဖန်တီးေသာ အနုပညာရှင် ဆိုသည်လည်း ရှိလာ၏။ ထို့အတွက် ၎င်း အနုပညာရှင် ဖန်တီးသည့် အနုပညာကို တန်ဖိုးထား ခံစားသည့် ပရိသတ် ဆိုသည် မှာလည်း အလိုအေလျာက် ေပါ်ေပါက် လာရသည်။ ကျွန်ေတာ်တုိ့ အေနနှင့် ကေတာ့ ထို အနုပညာ ေလာကထဲ တွင်ပင် ကျင်လည် လှုပ်ရှား ေနရသည် ြဖစ်သြဖင့် တခါတရံ ကိုယ်က အနုပညာကို ဖန်တီး ြပသ၍ ပရိသတ် အားေပးမှုကို ခံရြပီး တစ်ခါတရံ ကိုယ်က အြခား အနုပညာရှင် တစ်ဦး ဖန်တီးသည့် အနုပညာ လက်ရာ များကို ခံစားသည့် ပရိသတ် ေနရာသို့ ေရာက်ေန တတ်သည်။ စာေရးဆရာ၊ အဆိုေတာ်၊ ရုပ်ရှင် သရုပ်ေဆာင် စသည် တို့မှာ အနုပညာရှင်ဟု လူအများ လက်ခံ ထားြကေသာ လူတန်းစားများ ြဖစ်ြကသည်။ ထိုသူတို့၏ အနုပညာ ဖန်တီးပံုနှင့် ပရိသတ် အေပါ် ထားရှိေသာ ေစတနာ အမျိုးအစားကို လိုက်၍ အနုပညာ ဟူေသာ နာမည် သည် တစ်ခုနှင့် တစ်ခု စာလံုး ေပါင်း ကွာသွားတတ်၏။

ဟိုး.. ေတာ်ေတာ် ြကာြပီ ြဖစ်ေသာ တေလာက သူငယ်ချင်း တစ်ေယာက်က ကျွန်ေတာ့်ကို စာအုပ် တစ်အုပ် ညွှန်းသည်။ လူငယ် စာေရးဆရာ တစ်ဦး၏ လံုးချင်း ဝတ္ထု တစ်အုပ်ကို ြဖစ်၏။ သူ့အေြပာ အရ ထိုလူငယ် စာေရးဆရာ၏ အေတွးအေခါ်၊ အေရး အသား များမှာ ဆရာ တာရာမင်းေဝနှင့် တူသည် ဟူ၏။ သူရဿဝါ စိတ်ဝင်စား သွားသည်။ ဆရာ တာရာမင်းေဝ ဆိုတာက သူရဿဝါတို့ ေလးစား ရသည့်၊ ယခု ကွန်လွန် သွားြပီ ြဖစ်သည့်တိုင် တသသ ြဖစ်ေန ရသည့် အေတွး အေခါ် ထူးြခားေသာ စာေရးဆရာ၊ ကဗျာဆရာ တစ်ဦး ြဖစ်ေသာ ေြကာင့်ပင်။ ယခု.. ထိုသူငယ်က ကျွန်ေတာ်တို့ ေလးစားရသည့် ဆရာ့ အေတွးအေရး များနှင့် အေတာ်ကို တူသည် ဆိုေတာ့ အားတက် မိသည်။ ဆရာ တာရာမင်းေဝကို အစားထိုး ြပန်ရေတာ့ မည်လား ဟူေသာ အေတွးနှင့်။

သူငယ်ချင်း ညွှန်းသည့် စာအုပ်ကို ဖတ်ေတာ့ သူေြပာသည့် အတိုင်း တကယ်ကို ဆရာ တာရာမင်းေဝနှင့် တူလှသည်။ တူလိုက်သမှ ဆရာ့ နာမည်ြကီး စာအုပ် တစ်အုပ်၏ ဇာတ်လမ်း အစအဆံုး နှင့်ကို တူတာ။ ဇာတ်ေကာင် နာမည်နှင့် အလုပ် အကိုင်ေလး အနည်းငယ် ေြပာင်းေရး ထားလို့သာ.. မဟုတ်ရင် တစ်အုပ်လံုး အစအဆံုး အတံုးလိုက် အတစ်လိုက်ကို တူမှာ။ တူလွန်း အားြကီး သြဖင့် စာအုပ်ကို ဖတ်ြပီး သည်နှင့် ဆရာ့ နာမည်ြကီး စာအုပ်ကို ချက်ချင်းသွား သတိရလိုက် မိသည်။ နာမည်ြကီး စာေရးဆရာ၏ နာမည်ြကီး စာအုပ်ကို ဇာတ်လမ်း တစ်ခုလံုး ြပန်ကူးရဲသည် ဆိုေလ ေတာ့ သူရဿဝါ အေတာ်ကို ေလးစား သွား၏။ ခုနက ေြပာသလို သူ၏ အနုပညာကို ပရိသတ်ထံ ချြပလိုက်သည့် ေစတနာက အမျိုးအစား တစ်ခု ြဖစ်သွား သြဖင့် အနုပညာ ဟူသည့် နာမည်ေပျာက်၍ နာမည် အသစ် ေရာက်လာ၏။ အတင်း ကာေရာ လုယက် ဖန်တီးမှု ြဖစ်သြဖင့် အနုပညာ မှသည် “အလုပညာ” ဟု ေခါ်ထိုက် ေလသည်။

ေနာက်တစ်ခု ကေတာ့ ရုပ်ရှင် အနုပညာ။ သူရဿဝါတို့ ငယ်ငယ်က အေတာ်ကို ရင်ထဲ စွဲကျန် ေနေလာက် ေအာင် ေကာင်းမွန်သည့် ြမန်မာ ရုပ်ရှင် ကားများ ရှိခဲ့၍ စွဲစွဲလမ်းလမ်း ြကည့်ခဲ့ ရဖူးသည်။ တချို့ အလွန် ေကာင်းမွန်ေသာ ကားများမှာ ကိုယ်မေမွးခင် အချိန်ကပင် ရှိခဲ့သြဖင့် ရုပ်ြမင်သံြကားမှ ြပန်လည် ထုတ်လွှင့် သည်နှင့် ြကံုလှျင် တေမ့တေမာ ြကည့်မိသည် အထိ။ ေနာက်ပိုင်းေတာ့ ဘယ်လို ဘယ်လို ြဖစ်သည် မသိ။ ြမန်မာ့ ရုပ်ရှင် ကားများမှာ နိုင်ငံတကာနှင့် ရင်ေဘာင် တန်း၍ တိုးတက် မလာနိုင်တာ ြမင်ရ၏။ အြခား တိုးတက်ေသာ နိုင်ငံများက ရုပ်ရှင် စက်ပစ္စည်း အေကာင်းများ သံုးစွဲ၍ ရိုက်နုိင် သြဖင့် တြဖည်းြဖည်း ကွာသွားြခင်း ြဖစ်သည်ဟု ေတွးမိသည်။ ရုပ်ရှင် ေလာကသား များကလည်း ဒါကို သေဘာ ေပါက်ြကသည်။ သို့ေသာ် မရှိ ရှိသည့် ပစ္စည်းများကိုပင် အသံုးြပု၍ ရုပ်ရှင် ကားေကာင်းများ ရံုတင် နိုင်ေသး သည်။

အဲဒီ ေနာက်မှာေတာ့ ြမန်မာ့ ရုပ်ရှင် အဆင့်အတန်း ြမင့်မား တိုးတက် လာေအာင် ေဆာင်ရွက် ြကမည် ဟူေသာ သတင်း စကားများ ြကားလာရသည်။ သူရဿဝါ ဝမ်းသာမိ၏။ တို့ရဲ့ သရုပ်ေဆာင်ေတွ၊ ဒါရိုက်တာေတွက မရှိ ရှိတာ နှင့်ပင် ြကံဖန်ြပီး ေကာင်းေအာင် ရိုက်နိုင် ြကတာ.. အခုလို  အဆင့်အတန်း ြမင့်ေအာင် လုပ်ြကမည် ဆိုေတာ့ တြဖည်း ြဖည်းနှင့် အိန္ဒိယ Bollywood ကိုပင် မှီလာမလား၊ Hollywood နှင့် နှစ်ေတွ ြကာလှျင် ရင်ေဘာင်တန်း လာနုိင် မလား.. ေမှျာ်လင့် မိသည်။ ေမှျာ်လင့်သည့် အတိုင်း ၂၀၀၈၊ ၂၀၀၉ ေလာက်က စြပီးေတာ့ ရုပ်ရှင် ကင်မရာ ရိုက်ချက်များ၊ ေနာက်ခံ ေတးဂီတ သံုးစွဲမှုများ ေတာ်ေတာ်ကို ြကည့်ရရှုရ အဆင်ေြပ လာသည်။ သို့ေသာ် အားလံုး ကေတာ့ ဟာသ ကားများ ြဖစ်ကုန်သည်။

ယခင်က လှလှပပ အချစ်ဇာတ်လမ်း များကိုသာ ရိုက်ေသာ ေနာင်ေတာ် မင်းသားြကီး တစ်ဦးလည်း မေနရ၊ သဘာဝ ကျကျ အလွမ်းခန်း ပိုင်ပိုင်နုိင်နိုင် သရုပ်ေဆာင် နုိင်သည့် မင်းသားလည်း မေနရ၊ လက်ရှိ ရုပ်ရှင် ေလာက၏ ေြကး အြကီးဆံုး မင်းသား မင်းသမီးေတွ ကလည်း ခါေတာ်မီ ပါ၏။ ေနာက်ဆံုးေပါ် နာမည်ရစ တက်သစ်စ မင်းသား အများစုလည်း အစုလိုက် အြပံုလိုက် ပါဝင်သည်။ ြမန်မာ့ ရုပ်ရှင် အဆင့်အတန်း အလွန်တရာ ြမင့်လာ ေချြပီ။ ယခင်က ဟာသကား များကို ရယ်ရေအာင် ရိုက်ြပသည့် အဆင့်ကို ေကျာ်လွန်၍ ယခု ဟာသ ကားများကို မရယ်ရေအာင် ရိုက်ြပတတ် ေနြပီ။ သရုပ်ေဆာင်ေြကး အြမင့်ဆံုး မင်းသား မင်းသမီးများ ကားတစ်စီးတိုက် ေခါ်သံုး၍ ဇာတ်လမ်းေပါေပါ၊ စကားလံုး ေပါေပါ၊ သရုပ် ေဆာင်ပံု ခပ်ေပါေပါြဖင့် [ဇာတ်လမ်းများ၊ ဇာတ်ညွှန်းများ၊ သရုပ်ေဆာင်များ ေပါေပါများများ ေဖာေဖာ သီသီဟု ဆိုလိုသည်] တစ်လလှျင် ကားအသစ် တစ်ကားေလာက် ရံုတင် နုိင်ြကြပီ။ ဒီအတိုင်းသာ ဆက်သွား.. ေနာက် သံုးေလးနှစ် ဆိုလှျင် ဟိုးယခင် အဘတို့ အဘိုးတို့ ေခတ်ကလို အကယ်ဒမီ စာရင်းဝင် ရုပ်ရှင်ကား တစ်နှစ်လှျင် ကားေြခာက်ဆယ် ေလာက် အသာေလး ရိုက်နုိင် ေပေတာ့မည်။

အနုပညာရှင်များ ဘာလုပ်လုပ် ချစ်ေသာ ရုပ်ရှင်ချစ် ပရိသတ် များမှာလည်း အားနာ ပါးနာနှင့် မင်းသမီးက မင်းသားကို ပုဆိုးတက်နင်းလည်း ရယ်ြပ ရသည်။ မင်းသားကို ေခွးလိုက် ဆွဲလည်း မတတ်နုိင်.. ရယ်ေပး ရသည်။ ြမန်မာ့ ရုပ်ရှင် အဆင့်အတန်း ြမှင့်တင်ေရး ဆိုသည်မှာ ြမန်မာ့ ရုပ်ရှင်ေလာက တစ်ခုလံုးကို ဆိုလိုသလား၊ စက်ပစ္စည်း အေကာင်းစားများ သံုးနိုင် ြခင်းကို ဆိုလိုသလား၊ တစ်ကားထဲတွင် နာမည်အြကီးဆံုး သရုပ်ေဆာင်များ အြပံုလိုက် ပါဝင် ြခင်းကို ဆိုလိုသလား၊ အဆိုပါ ခပ်ေပါေပါ ရုပ်ရှင်ကားများ [ေပါေပါများများ ေဖာေဖာသီသီဟု ဆိုလိုသည်] တစ်ကားြပီး တစ်ကား ရိုက်ကူး တင်ဆက်၍ ပရိသတ် အြကိုက် လိုက်ြခင်းကို ဆိုလို သလား မေတွးတတ်။ ေနာက်ဆို အကယ်ဒမီ ဆုေပးပွဲ များတွင် သရုပ်ေဆာင် ေကာင်းသည်၊ မေကာင်းသည်ကို အပထား၍.. တဝါးဝါး တဟားဟား ရယ်ချင်စရာ ေကာင်းေလာက်ေအာင် သရုပ်အေဆာင် နုိင်ဆံုး မင်းသား၊ မင်းသမီး များကို ေရွးချယ်၍ ဆုေပးရ ေတာ့မည်ဟု ခန့်မှန်း ေနမိသည်။ ထိုသို့ ပရိသတ် အေပါ် ထားရှိေသာ ေစတနာနှင့် ဖန်တီးပံု များသည်ကား ဘယ်လိုမှ တုပ၍ မမီနုိင်သည် ြဖစ်သြဖင့် ၎င်းတို့ကို မူကား အနုပညာ အစား “အတုပညာ” ဟု ေခါ်ထိုက်သည် ြဖစ်သည်။

ယခုပဲြကည့်.. သူရဿဝါ တစ်ေယာက် ဘာမှလည်း ေသေသချာချာ မသိဘဲနဲ့ တတ်ေယာင်ကား လုပ်၍ ခပ်တည်တည်နှင့် ဖိန့်လံုးေတွ တွင်တွင် သံုးကာ ေဆာင်းပါးများ ေရးြပီး အနုကေလးများ ြပင်ြပင်ြပီး ပရိသတ် ဆီက ညာစားလာတာ အေတာ်ကို ြကာခဲ့ြပီ ြဖစ်ေလသည်။

၁၂ - ဇန်နဝါရီ - ၂၀၁၂
Net Guide Journal
Volume [2], Issue [17]

5 comments:

  1. အဟမ္း အဟမ္း အဟမ္း း)

    ReplyDelete
  2. ၿမန္မာရုပ္ရွင္ေလာက
    ကေတာ ့ ပာာသကားေတြပဲရိုက္ေနတာၾကာပါၿပီ

    ReplyDelete
  3. ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္...ျမန္မာ့ အႏုပညာ ေလာက ကုိ ေျပာင္းလဲသင့္ေနပါျပီ...အဆုိးဆုံးကေတာ့.. ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ပါ.. ျမန္မာ ဗြီဒီယုိေလာကလည္း ဒီလုိပါပဲ... ေရးပါ...အားေပးတယ္ဗ်ာ..

    ReplyDelete
  4. ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္...ျမန္မာ့ အႏုပညာ ေလာက ကုိ ေျပာင္းလဲသင့္ေနပါျပီ...အဆုိးဆုံးကေတာ့.. ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ပါ.. ျမန္မာ ဗြီဒီယုိေလာကလည္း ဒီလုိပါပဲ... ေရးပါ...အားေပးတယ္ဗ်ာ..

    ReplyDelete